Jakość i efektywność usług hotelarskich

Jakość i efektywność usług hotelarskich

2 oceny

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka zawiera kompleksową, nowoczesną wiedzę o metodach, sposobach pomiaru, oceny jakości oraz efektywności usług hotelarskich w warunkach polskich. Wywody teoretyczne poparte są licznymi przykładami z praktyki. Podręcznik zaopatrzony jest w polsko-angielski słowniczek pojęć, literaturę zalecaną, bibliografię, indeks i pytania.


Publikacja jest kierowana zarówno do wykładowców i studentów, jak i do praktyków z branży turystycznej i hotelarskiej oraz samorządów lokalnych kształtujących regionalne produkty turystyczne.


Rok wydania2007
Liczba stron236
KategoriaUsługi
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15144-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  ROZDZIAŁ 1. Zarządzanie przedsiębiorstwem hotelowym w aspekcie uzyskania wysokiej jakości działania    9
    1.1. Zarządzanie usługami    9
      1.1.1. Pojęcie usługi    9
      1.1.2. Funkcje zarządzania w przedsiębiorstwie hotelowym    16
    1.2. Ewolucja w zakresie podejścia do jakości    23
      1.2.1. Zarządzanie przez jakość jako cel i sposób zarządzania    25
      1.2.2. Jakość działania jako wspólne dążenie do sukcesu wszystkich jednostek przedsiębiorstwa hotelowego    28
    1.3. Specyfika rynku turystycznego i usługi hotelarskiej    30
      1.3.1. Pojęcie usługi hotelarskiej    32
      1.3.2. Składowe usługi hotelarskiej    38
    1.4. Miejsce jakości w usługach    42
    Pytania    53
    Literatura zalecana    54
  ROZDZIAŁ 2. Jakość usług w hotelarstwie    55
    2.1. Jakość usług hotelarskich a kategoryzacja hoteli    55
      2.1.1. Kategoryzacja hoteli w Polsce    55
      2.1.2. Kategoryzacja hoteli w Europie    59
    2.2. Standardy i procedury obsługi we współczesnym hotelarstwie    62
    2.3. System rekomendacji hoteli w Polsce    64
    2.4. Normy ISO w hotelarstwie    67
    2.5. System HACCP w gastronomii hotelarskiej    69
    2.6. Udział w konkursach branżowych a funkcjonowanie hoteli    73
      2.6.1. Charakterystyka konkursów branżowych    73
      2.6.2. Nagrody i laureaci konkursów branży hotelarskiej    81
      2.6.3. Wpływ udziału w konkursach branżowych na funkcjonowanie hoteli    88
      2.6.4. Analiza czynników jakościowych systemów oceny jakości usług hotelarskich    89
    Pytania    94
    Literatura zalecana    94
  ROZDZIAŁ 3. Analiza i ocena poziomu jakości usług oferowanych przez hotele w Polsce    95
    3.1. Determinanty kształtujące jakość usług hotelarskich    95
    3.2. Ocena poziomu jakości i satysfakcji klienta z usług hotelarskich    100
      3.2.1. Metoda servqual    100
      3.2.2. Pojęcie satysfakcji klienta    109
      3.2.3. Metoda CSI    119
      3.2.4. Technika incydentów krytycznych (CIT)    123
    3.3. Analiza krytycznych obszarów decydujących o jakości funkcjonowania hoteli    128
    Pytania    140
    Literatura zalecana    141
  ROZDZIAŁ 4. Sposoby pomiaru efektywności funkcjonowania przedsiębiorstw hotelarskich    142
    4.1. Analiza kryteriów i mierników efektywnościowych    142
      4.1.1. Poziomy efektywności i charakterystyka kryteriów ich pomiaru    148
      4.1.2. Identyfikacja mierników pomiaru efektywności    151
    4.2. Czynniki wpływające na efektywność funkcjonowania hoteli    157
    4.3. Analiza efektywności funkcjonowania hoteli w Polsce    162
    4.4. Analiza badań efektywności funkcjonowania hoteli w aspekcie ich uczestnictwa w konkursach branżowych    176
    Pytania    182
    Literatura zalecana    183
  ROZDZIAŁ 5. Koncepcja modelowej zależności między jakością usług hotelarskich a efektywnością funkcjonowania hoteli    184
    5.1. Procedura opracowania modeli    184
    5.2. Zastosowanie modeli liniowych do określenia wpływu determinantów jakości usług hotelarskich na efektywność hoteli    191
      5.2.1. Wpływ determinantów jakości usług hotelarskich na wskaźnik wyniku operacyjnego brutto (GOP)    191
      5.2.2. Wpływ determinantów jakości usług hotelarskich na wskaźnik przychodu na jeden dostępny pokój (YIELD)    193
      5.2.3. Wpływ determinantów jakości usług hotelarskich na wskaźnik frekwencji    196
      5.2.4. Wpływ determinantów jakości usług hotelarskich na wskaźnik udziału w rynku    200
      5.2.5. Wpływ determinantów jakości usług hotelarskich na wskaźnik wyniku operacyjnego brutto w przeliczeniu na jeden dostępny pokój (GOPPar)    203
    5.3. Analiza złożoności uzyskanych modeli ekonometrycznych    207
    5.4. Syntetyczne ujęcie uzyskanych wyników    210
    Pytania    215
    Literatura zalecana    216
  Bibliografia    217
  Słowniczek    225
  Indeks rzeczowy    230
RozwińZwiń