POLECAMY
Autor:
Format:
ibuk
Stwierdzając, że człowiek "jest wartością najważniejszą, a praca podstawowym miernikiem" jego wartości, Autorka monografii zauważa, że owa wartość jest uzależniona od wydajności pracy, efektu synergicznego oraz stosowanych "kompetencji menadżera". Wartość ta rzutuje na kształtowanie się relacji międzypracowniczych oraz zasady funkcjonowania i kształt polityki personalnej w organizacji uczącej się. Biorąc pod uwagę zainteresowania i preferencje Autorki, należy stwierdzić, że celem głównym niniejszej pracy jest chęć określenia stosownych zależności między kompetencjami interpersonalnymi menedżera a kształtowaniem się relacji międzypracowniczych we współczesnej organizacji.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 272 |
Kategoria | Psychologia osobowości |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2328-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Introduction | 15 |
ROZDZIAŁ 1. Ponowoczesna rzeczywistość jako nowy kontekst działania menedżera w organizacji | 21 |
1.1. Społeczeństwo informacyjne podstawą funkcjonowania organizacji uczącej się | 21 |
1.2. Zasoby ludzkie – strategiczny kapitał organizacji | 28 |
1.3. Lider przyszłości | 35 |
1.4. Współczesna organizacja w procesie uczenia się | 42 |
ROZDZIAŁ 2. Edukacja ustawiczna w kontekście ponowoczesności i jej konsekwencje w polityce personalnej | 52 |
2.1. Edukacja ustawiczna a ponowoczesność | 52 |
2.2. Zarządzania zasobami ludzkimi w gospodarce rynkowej | 59 |
2.3. Rola funkcji personalnej w organizacji | 71 |
2.4. Menedżer we współczesnej organizacji | 81 |
ROZDZIAŁ 3. Relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się a model kompetencyjny menedżera w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi | 92 |
3.1. Stosunki pracy i jej znaczenie w organizacjach | 92 |
3.2. Kierowanie zespołami pracowniczymi w procesie kształtowania relacji międzyludzkich | 101 |
3.3. Komunikacja interpersonalna wyznacznikiem atmosfery w miejscu pracy | 107 |
3.4. Motywowanie pracowników a zadowolenie z pracy | 113 |
3.5. Szkolenia i doskonalenie kadry pracowniczej w organizacji | 122 |
3.6. Kompetencje i umiejętności – wyjaśnienia definicyjne | 131 |
3.7. Teoretyczny model kompetencyjny menedżera w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi | 134 |
ROZDZIAŁ 4. Metodologiczne podstawy badań | 139 |
4.1. Przedmiot i cel badań | 139 |
4.2. Problemy i hipotezy badawcze | 140 |
4.3. Metoda, techniki i narzędzia badawcze | 144 |
4.4. Organizacja i przebieg badań | 146 |
4.5. Charakterystyka grupy badawczej: cechy społeczno-demograficzne badanych | 147 |
ROZDZIAŁ 5. Dobre praktyki zarządzania zasobami ludzkimi – wyniki badań | 152 |
5.1. Praktyki zarządzania zasobami ludzkimi w badanych organizacjach | 152 |
5.2. Podsumowanie materiału badawczego dotyczącego dobrych praktyk w kontekście metodologii badań | 161 |
ROZDZIAŁ 6. Ocena funkcjonowania współczesnej organizacji, kompetencje menedżerskie a relacje międzypracownicze w świetle przeprowadzonych badań | 165 |
6.1. Postrzeganie organizacji uczącej się w świetle wyników badań | 165 |
6.2. Czynniki determinujące relacje międzypracownicze w organizacji | 172 |
6.3. Kompetencje menedżerów średniego szczebla w opinii badanych | 178 |
6.4. Rozwój zawodowy pracowników badanych organizacji | 186 |
6.5. Elementy motywujące pracowników badanych organizacji | 192 |
6.6. Ocena systemów szkoleniowych w świetle badań | 199 |
6.7. Ocena systemów motywacyjnych w świetle badań | 208 |
6.8. Kierunki zmian w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w opinii badanych | 215 |
ROZDZIAŁ 7. Wskazania dotyczące usprawnienia funkcjonowania organizacji w obszarze polityki personalnej oraz kompetencji menedżerskich w kierunku poprawy relacji międzypracowniczych | 221 |
ROZDZIAŁ 8. Wnioski końcowe z przeprowadzonych badań | 229 |
BIBLIOGRAFIA | 234 |
ZAŁĄCZNIKI | 247 |
SPIS SCHEMATÓW, WYKRESÓW I TABEL | 267 |
The manager’s competence and the interrelations between the employees in a learning organization (Summary) | 270 |