Kompetencje menedżera a relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się

Kompetencje menedżera a relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Stwierdzając, że człowiek "jest wartością najważniejszą, a praca podstawowym miernikiem" jego wartości, Autorka monografii zauważa, że owa wartość jest uzależniona od wydajności pracy, efektu synergicznego oraz stosowanych "kompetencji menadżera". Wartość ta rzutuje na kształtowanie się relacji międzypracowniczych oraz zasady funkcjonowania i kształt polityki personalnej w organizacji uczącej się. Biorąc pod uwagę zainteresowania i preferencje Autorki, należy stwierdzić, że celem głównym niniejszej pracy jest chęć określenia stosownych zależności między kompetencjami interpersonalnymi menedżera a kształtowaniem się relacji międzypracowniczych we współczesnej organizacji.


Rok wydania2011
Liczba stron272
KategoriaPsychologia osobowości
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2328-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  Introduction     15
  ROZDZIAŁ 1. Ponowoczesna rzeczywistość jako nowy kontekst działania menedżera w organizacji     21
  1.1. Społeczeństwo informacyjne podstawą funkcjonowania organizacji uczącej się     21
  1.2. Zasoby ludzkie – strategiczny kapitał organizacji     28
  1.3. Lider przyszłości     35
  1.4. Współczesna organizacja w procesie uczenia się     42
  ROZDZIAŁ 2. Edukacja ustawiczna w kontekście ponowoczesności i jej konsekwencje w polityce personalnej     52
  2.1. Edukacja ustawiczna a ponowoczesność     52
  2.2. Zarządzania zasobami ludzkimi w gospodarce rynkowej     59
  2.3. Rola funkcji personalnej w organizacji     71
  2.4. Menedżer we współczesnej organizacji     81
  ROZDZIAŁ 3. Relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się a model kompetencyjny menedżera w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi     92
  3.1. Stosunki pracy i jej znaczenie w organizacjach     92
  3.2. Kierowanie zespołami pracowniczymi w procesie kształtowania relacji międzyludzkich     101
  3.3. Komunikacja interpersonalna wyznacznikiem atmosfery w miejscu pracy     107
  3.4. Motywowanie pracowników a zadowolenie z pracy     113
  3.5. Szkolenia i doskonalenie kadry pracowniczej w organizacji     122
  3.6. Kompetencje i umiejętności – wyjaśnienia definicyjne     131
  3.7. Teoretyczny model kompetencyjny menedżera w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi     134
  ROZDZIAŁ 4. Metodologiczne podstawy badań     139
  4.1. Przedmiot i cel badań     139
  4.2. Problemy i hipotezy badawcze     140
  4.3. Metoda, techniki i narzędzia badawcze     144
  4.4. Organizacja i przebieg badań     146
  4.5. Charakterystyka grupy badawczej: cechy społeczno-demograficzne badanych     147
  ROZDZIAŁ 5. Dobre praktyki zarządzania zasobami ludzkimi – wyniki badań     152
  5.1. Praktyki zarządzania zasobami ludzkimi w badanych organizacjach     152
  5.2. Podsumowanie materiału badawczego dotyczącego dobrych praktyk w kontekście metodologii badań     161
  ROZDZIAŁ 6. Ocena funkcjonowania współczesnej organizacji, kompetencje menedżerskie a relacje międzypracownicze w świetle przeprowadzonych badań     165
  6.1. Postrzeganie organizacji uczącej się w świetle wyników badań     165
  6.2. Czynniki determinujące relacje międzypracownicze w organizacji     172
  6.3. Kompetencje menedżerów średniego szczebla w opinii badanych     178
  6.4. Rozwój zawodowy pracowników badanych organizacji     186
  6.5. Elementy motywujące pracowników badanych organizacji     192
  6.6. Ocena systemów szkoleniowych w świetle badań     199
  6.7. Ocena systemów motywacyjnych w świetle badań     208
  6.8. Kierunki zmian w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w opinii badanych     215
  ROZDZIAŁ 7. Wskazania dotyczące usprawnienia funkcjonowania organizacji w obszarze polityki personalnej oraz kompetencji menedżerskich w kierunku poprawy relacji międzypracowniczych     221
  ROZDZIAŁ 8. Wnioski końcowe z przeprowadzonych badań     229
  BIBLIOGRAFIA     234
  ZAŁĄCZNIKI     247
  SPIS SCHEMATÓW, WYKRESÓW I TABEL     267
  The manager’s competence and the interrelations between the employees in a learning organization (Summary)     270
RozwińZwiń