Modele wpływu przestrzeni elektronicznej na organizacje gospodarcze

Modele wpływu przestrzeni elektronicznej na organizacje gospodarcze

40 ocen

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pomimo niezwykle bogatej literatury, krajowej i zagranicznej, dotyczącej oddziaływania Internetu na organizacje gospodarcze, brak jest publikacji pokazującej w sposób holistyczny, a jednocześnie maksymalnie syntetyczny, całą złożoność tego wpływu z trzech niezbędnych dla całości obrazu i wyraźnie zaznaczonych perspektyw, czyli jego wpływu na nie jako globalnej infrastruktury sieciowej, możliwości oddziaływania na przedsiębiorstwa różnorakich podmiotów poprzez przestrzeń cyfrową, w której odbywa się funkcjonowanie firm, wszelkiego typu organizacji, grup czy też osób indywidualnych korzystających z tejże infrastruktury oraz możliwości wpływania pojedynczych organizacji gospodarczych na kształt i funkcjonowanie Internetu. Tę właśnie lukę ma wypełnić niniejsza monografia. Jej zasadniczy zrąb stanowią rozważania dotyczące wpływu przestrzeni elektronicznej i podmiotów w niej funkcjonujących na organizacje gospodarcze. Zaproponowano typologię ich oddziaływania, tak bezpośredniego, jak i pośredniego, wraz z podsumowującymi je autorskimi modelami.


Rok wydania2012
Liczba stron265
KategoriaE-biznes
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-217-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  1. GOSPODARKA ERY POSTINDUSTRIALNEJ A ROZWÓJ INTERNETU    13
  
  1.1. Pojęcie gospodarki ery postindustrialnej i geneza jej rozwoju    13
  1.2. Rola technologii informatycznych w kształtowaniu się gospodarki ery postindustrialnej    17
  1.3. Wczesne fazy tworzenia powiązań elektronicznych w gospodarce    29
  1.4. Zmiany zachodzące w działalności organizacji fazy gospodarki postindustrialnej    32
  1.5. Internet jako istotny element transformacji gospodarki ery postindustrialnej i jego wpływ na rozwój rynków elektronicznych oraz tworzenie się zrębów gospodarki elektronicznej    44
  
  2. ODDZIAŁYWANIE TECHNOLOGII INTERNETOWYCH NA FUNKCJONOWANIE WSPÓŁCZESNYCH ORGANIZACJI GOSPODARCZYCH    50
  
  2.1. Wpływ rozwoju Internetu na zmiany zachodzące w wykorzystaniu środowiska elektronicznego w działalności organizacji    50
  2.1.1. Wirtualizacja działalności organizacji i jej dwa wymiary    50
  2.1.2. Typologia wykorzystania Internetu jako nowej platformy biznesowej    56
  2.1.3. Rozwój instrumentów opartych na technologiach internetowych i mobilnych    64
  2.1.4. Nowe modele biznesowe i innowacyjne formy organizowania działalności    74
  2.2. Internet a zmiany zachodzące w procesie tworzenia wartości przez organizacje    83
  2.2.1. Tradycyjne spojrzenie na łańcuch wartości i procesy jego transformacji    83
  2.2.2. Relacje organizacji z jej klientami    87
  2.2.3. Formy współpracy organizacji z jej dostawcami oraz partnerami biznesowymi    105
  2.2.4. Funkcjonowanie infrastruktury organizacji    113
  2.2.5. Zarządzanie zasobami ludzkimi i funkcjonowanie wewnętrznego środowiska pracy organizacji    124
  
  3. PRZESTRZEŃ ELEKTRONICZNA I JEJ ODDZIAŁYWANIE NA ORGANIZACJE GOSPODARCZE ORAZ ICH OTOCZENIE    135
  
  3.1. Pojęcie przestrzeni elektronicznej i jej komponenty    135
  3.2. Przestrzeń elektroniczna jako nowy element otoczenia współczesnych organizacji    139
  3.2.1. Zmiany zachodzące w otoczeniu organizacji    139
  3.2.2. Przydatność teorii stakeholder w analizie zmian dokonujących się w otoczeniu organizacji    142
  3.2.3. Typologia podmiotów funkcjonujących w przestrzeni elektronicznej w świetle teorii stakeholder    147
  3.2.4. Wyszukiwarki internetowe jako nowy rodzaj interesariusza organizacji    151
  3.3. Typologia wpływu podmiotów operujących w przestrzeni elektronicznej na organizacje    157
  3.3.1. Wpływ bezpośredni    159
  3.3.2. Wpływ pośredni    172
  3.3.3. Typologia oddziaływania wyszukiwarek internetowych na organizacje    182
  3.4. Wpływ organizacji na przestrzeń elektroniczną i formy ich oddziaływania na nią    190
  3.5. Zarządzanie przestrzenią elektroniczną i podmiotami w niej funkcjonującymi w kontekście realizacji celów organizacji    203
  
  ZAKOŃCZENIE    213
  
  Literatura    225
  Spis rysunków i tabel    255
  Summary    257
RozwińZwiń