Podstawowe problemy teorii wychowania fizycznego

-30%

Podstawowe problemy teorii wychowania fizycznego

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,36  24,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 24,80 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 17,36 zł  


17,36

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia, takie jak „wychowanie”, „kształcenie”, „edukacja”, „kultura fizyczna”. Analizuje czynniki, środki i warunki występujące w wychowaniu fizycznym. Omawia metody kształcenia i wychowania fizycznego oraz kwestie związane z rozwojem fizycznym i motorycznym. Wiele miejsca zajmuje osoba nauczyciela, jego kompetencje, efektywność, innowacyjność, zaangażowanie i motywacja. Dużo uwagi poświęcono roli pedagoga jako promotora zdrowia i animatora aktywności fizycznej w czasie wolnym.


Jest to podręcznik dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich.


Rok wydania2012
Liczba stron222
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-952-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  Rozdział 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna     11
  
  Rozdział 2. Kultura fizyczna     15
   2.1. Zagadnienia terminologiczne     15
   2.2. Wzory kultury fizycznej na przestrzeni dziejów     17
   2.3. Formy uczestnictwa w kulturze fizycznej     21
  
  Rozdział 3. Wychowanie fizyczne     23
   3.1. Pojęcie wychowania     23
   3.2. Istota wychowania fizycznego     26
   3.3. Ewolucja poglądów dotyczących istoty i celów wychowania
   fizycznego     27
   3.4. Teoretyczne podstawy fizycznego wychowania     31
   3.5. Cechy wychowania     32
   3.6. Teoretyczne podstawy fizycznego kształcenia     34
   3.7. Błędy w procesie wychowania     36
  
  Rozdział 4. Cele wychowania fizycznego     45
   4.1. Aksjologiczne podstawy celów wychowania fizycznego     45
   4.2. Znaczenie wartości w edukacji szkolnej     47
   4.3. Definicje wartości w kontekście różnych dziedzin nauki     48
   4.4. Klasyfikacja wartości – podział dychotomiczny wartości     52
   4.5. Istota i znaczenie celów wychowania     53
   4.6. Funkcje celów wychowania     54
   4.7. Rodzaje celów wychowania fizycznego     58
   4.8. Kompetencje ucznia     61
  
  Rozdział 5. Czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego     65
  
  Rozdział 6. Funkcje ruchu     69
   6.1. Ruch jako czynnik stymulujący     69
   6.2. Ruch jako czynnik adaptacyjny     70
   6.3. Ruch jako czynnik kompensacyjny i korekcyjny     71
   Rozdział 7. Rozwój fizyczny człowieka     75
   7.1. Pojęcie rozwoju fizycznego i jego uwarunkowania     75
   7.2. Ocena rozwoju fizycznego     77
   7.3. Kontrola stanu fizycznego dzieci i młodzieży     80
   7.4. Zmiany w postawie ciała     81
   7.5. Metody oceny postawy ciała     82
   7.6. Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego dzieci i młodzieży     85
  
  Rozdział 8. Motoryczność ludzka     93
   8.1. Przejawy motoryczności     93
   8.2. Interpretacja podstawowych pojęć związanych z motorycznością     98
RozwińZwiń