INNE EBOOKI AUTORA
-30%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia, takie jak „wychowanie”, „kształcenie”, „edukacja”, „kultura fizyczna”. Analizuje czynniki, środki i warunki występujące w wychowaniu fizycznym. Omawia metody kształcenia i wychowania fizycznego oraz kwestie związane z rozwojem fizycznym i motorycznym. Wiele miejsca zajmuje osoba nauczyciela, jego kompetencje, efektywność, innowacyjność, zaangażowanie i motywacja. Dużo uwagi poświęcono roli pedagoga jako promotora zdrowia i animatora aktywności fizycznej w czasie wolnym.
Jest to podręcznik dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 222 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-952-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 9 |
Rozdział 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna | 11 |
Rozdział 2. Kultura fizyczna | 15 |
2.1. Zagadnienia terminologiczne | 15 |
2.2. Wzory kultury fizycznej na przestrzeni dziejów | 17 |
2.3. Formy uczestnictwa w kulturze fizycznej | 21 |
Rozdział 3. Wychowanie fizyczne | 23 |
3.1. Pojęcie wychowania | 23 |
3.2. Istota wychowania fizycznego | 26 |
3.3. Ewolucja poglądów dotyczących istoty i celów wychowania | |
fizycznego | 27 |
3.4. Teoretyczne podstawy fizycznego wychowania | 31 |
3.5. Cechy wychowania | 32 |
3.6. Teoretyczne podstawy fizycznego kształcenia | 34 |
3.7. Błędy w procesie wychowania | 36 |
Rozdział 4. Cele wychowania fizycznego | 45 |
4.1. Aksjologiczne podstawy celów wychowania fizycznego | 45 |
4.2. Znaczenie wartości w edukacji szkolnej | 47 |
4.3. Definicje wartości w kontekście różnych dziedzin nauki | 48 |
4.4. Klasyfikacja wartości – podział dychotomiczny wartości | 52 |
4.5. Istota i znaczenie celów wychowania | 53 |
4.6. Funkcje celów wychowania | 54 |
4.7. Rodzaje celów wychowania fizycznego | 58 |
4.8. Kompetencje ucznia | 61 |
Rozdział 5. Czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego | 65 |
Rozdział 6. Funkcje ruchu | 69 |
6.1. Ruch jako czynnik stymulujący | 69 |
6.2. Ruch jako czynnik adaptacyjny | 70 |
6.3. Ruch jako czynnik kompensacyjny i korekcyjny | 71 |
Rozdział 7. Rozwój fizyczny człowieka | 75 |
7.1. Pojęcie rozwoju fizycznego i jego uwarunkowania | 75 |
7.2. Ocena rozwoju fizycznego | 77 |
7.3. Kontrola stanu fizycznego dzieci i młodzieży | 80 |
7.4. Zmiany w postawie ciała | 81 |
7.5. Metody oceny postawy ciała | 82 |
7.6. Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego dzieci i młodzieży | 85 |
Rozdział 8. Motoryczność ludzka | 93 |
8.1. Przejawy motoryczności | 93 |
8.2. Interpretacja podstawowych pojęć związanych z motorycznością | 98 |