Obsługa ruchu turystycznego

Obsługa ruchu turystycznego

1 opinia

Redakcja:

Beata Meyer

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik akademicki do obsługi ruchu turystycznego – przedmiotu wykładanego na turystyce i rekreacji oraz na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością związaną z turystyką. Prezentuje ogół zagadnień związanych z obsługą ruchu turystycznego, od determinant i typów ruchu turystycznego poczynając, poprzez organizację wyjazdów oraz wszelkie formy obsługi konieczne podczas ich trwania, aż po jakość i logistykę, niezbędne w każdej fazie podróży turystycznej.

Głównymi zaletami podręcznika są:

- zgodność z porgramami studiów,
- kompleksowość,
- uniwersalność,
- liczne przykłady odnoszące przedstawiane treści teoretyczne do praktyki gospodarczej.

Książka zawiera również słowniczek pojęć z angielskimi odpowiednikami, literaturę zalecaną, bibliografię oraz indeks rzeczowy.


Rok wydania2008
Liczba stron248
KategoriaUsługi
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-14820-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP Beata Meyer    9
  ROZDZIAŁ 1. GŁÓWNE CZYNNIKI I KIERUNKI ROZWOJU RUCHU TURYSTYCZNEGO Beata Meyer    11
    1.1. Podstawowe pojęcia z zakresu ruchu turystycznego    11
    1.2. Determinanty rozwoju ruchu turystycznego    13
    1.3. Proces rozwoju ruchu turystycznego    17
    1.4. Ruch turystyczny po II wojnie światowej    18
    Pytania i zadania    23
    Literatura zalecana    23
  ROZDZIAŁ 2. INDYWIDUALNE DETERMINANTY WYJAZDÓW TURYSTYCZNYCH Katarzyna Majchrzak, Anna Tokarz    24
    2.1. Zewnętrzne determinanty wyjazdów turystycznych    24
    2.2. Wewnętrzne determinanty wyjazdów turystycznych    27
    2.3. Motywy wyjazdów turystycznych    32
    2.4. Metody stosowane w badaniu ruchu turystycznego    35
    Pytania i zadania    37
    Literatura zalecana    38
  ROZDZIAŁ 3. RODZAJE RUCHU TURYSTYCZNEGO I FORMY JEGO OBSŁUGI Anna Dołowy, Agnieszka Lewandowska, Beata Meyer    39
    3.1. Etapy podróży turystycznej i formy obsługi ruchu turystycznego    39
    3.2. Klasyfikacje ruchu turystycznego    42
    3.3. Podstawowe rodzaje ruchu turystycznego i charakterystyczne dla nich formy obsługi    44
    Pytania i zadania    48
    Literatura zalecana    48
  ROZDZIAŁ 4. PRAWNE ASPEKTY RUCHU TURYSTYCZNEGO Jerzy Gospodarek    49
    4.1. Źródła prawa w turystyce    49
    4.2. Organy administracji publicznej w obsłudze ruchu turystycznego    52
    4.3. Ograniczenia administracyjne w ruchu turystycznym    55
    4.4. Prowadzenie działalności gospodarczej związanej z obsługą ruchu turystycznego    57
    4.5. Umowy w turystyce    61
    4.6. Odpowiedzialność cywilna w obsłudze ruchu turystycznego    66
    Pytania i zadania    68
    Literatura zalecana    68
  ROZDZIAŁ 5. PRZYGOTOWANIE JAKO ETAP ORGANIZACJI IMPREZY TURYSTYCZNEJ Anna Dołowy, Agnieszka Lewandowska    69
    5.1. Rodzaje imprez turystycznych    69
    5.2. Etapy organizacji imprezy turystycznej    70
    5.3. Programowanie imprezy turystycznej    72
    5.4. Kalkulacja imprezy turystycznej i zamawianie świadczeń    75
    Pytania i zadania    83
    Literatura zalecana    83
  ROZDZIAŁ 6. POŚREDNICTWO Jolanta Latosińska    84
    6.1. Istota usługi pośrednictwa    84
    6.2. Podmioty uczestniczące w pośrednictwie turystycznym    86
    6.3. Rodzaje usług turystycznych    90
    6.4. Znaczenie usługi pośrednictwa dla turysty    93
    Pytania i zadania    94
    Literatura zalecana    94
  ROZDZIAŁ 7. INFORMACJA W TURYSTYCE Romuald Ziółkowski    95
    7.1. Informacja dla indywidualnego turysty    95
    7.2. System informacji turystycznej    97
    7.3. Znaczenie informacji w turystyce    103
    Pytania i zadania    106
    Literatura zalecana    106
  ROZDZIAŁ 8. UBEZPIECZENIA W TURYSTYCE Agnieszka Lewandowska    107
    8.1. Istota działalności ubezpieczeniowej w turystyce    107
    8.2. Rodzaje ubezpieczeń turystycznych    109
    8.3. Charakterystyka ubezpieczeń turystycznych    112
    Pytania i zadania    121
    Literatura zalecana    121
  ROZDZIAŁ 9. WYKORZYSTANIE TRANSPORTU W TURYSTYCE Dawid Milewski    122
    9.1. Wzajemne relacje turystyki i transportu    122
    9.2. Transport samochodowy    123
    9.3. Transport kolejowy    126
    9.4. Transport lotniczy    128
    9.5. żegluga pasażerska    130
    9.6. Kryteria doboru środka transportu niezbędnego do realizacji podróży turystycznej    133
    Pytania i zadania    137
    Literatura zalecana    137
  ROZDZIAŁ 10. PRZEWODNICTWO I PILOTAŻ    138
    10.1. Zasady uzyskiwania uprawnień przewodnika turystycznego i pilota wycieczek Anna Dołowy, Piotr Gryszel    138
    10.2. Odpowiedzialność przewodnika i pilota wycieczek Anna Dołowy, Piotr Gryszel    147
    10.3. Zadania przewodnika turystycznego Piotr Gryszel    149
    10.4. Obowiązki pilota Beata Meyer    151
    10.5. Praca z grupą turystyczną Beata Meyer    157
    10.6. Cechy i umiejętności pilota wycieczek oraz przewodnika turystycznego Beata Meyer    162
    Pytania i zadania    164
    Literatura zalecana    164
  ROZDZIAŁ 11. OBSŁUGA TURYSTY W OBIEKTACH BAZY NOCLEGOWEJ I ŻYWIENIOWEJ Daniel Szostak    165
    11.1. Hotelarstwo i gastronomia w obsłudze ruchu turystycznego    165
    11.2. Klasyfikacja obiektów noclegowych    167
    11.3. Usługi gastronomiczne na rynku turystycznym    170
    11.4. Obsługa turysty w obiekcie hotelarskim i gastronomicznym    173
    Pytania i zadania    179
    Literatura zalecana    180
  ROZDZIAŁ 12. ORGANIZACJA I TECHNIKA PRACY BIUROWEJ W TURYSTYCE Sabina Ren    181
    12.1. Znaczenie pracy biurowej dla funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych    181
    12.2. Struktura organizacyjna w przedsiębiorstwach turystycznych    182
    12.3. Dokumentacja w przedsiębiorstwie turystycznym    184
    12.4. Korespondencja i język handlowy    187
    Pytania i zadania    190
    Literatura zalecana    191
  ROZDZIAŁ 13. WYKORZYSTANIE NOWOCZESNYCH TECHNIK INFORMATYCZNYCH W OBSŁUDZE RUCHU TURYSTYCZNEGO Tomasz Mańkowski, Adam Pawlicz    192
    13.1. Możliwości wykorzystania nowoczesnych technik informatycznych w przedsiębiorstwach turystycznych    192
    13.2. Elektroniczne systemy rezerwacji i sprzedaży usług turystycznych    194
    13.3. Zastosowanie Internetu w przedsiębiorstwach turystycznych    197
    Pytania i zadania    204
    Literatura zalecana    204
  ROZDZIAŁ 14. LOGISTYCZNA OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO Marta Sidorkiewicz, Daniel Szostak    205
    14.1. Podstawowe zagadnienia dotyczące logistyki usług    205
    14.2. Logistyczne aspekty obsługi klienta    207
    14.3. Usługi logistyczne w obsłudze ruchu turystycznego    210
    14.4. Organizacja logistyki w przedsiębiorstwie turystycznym    213
    14.5. Globalne aspekty logistycznej obsługi ruchu turystycznego    217
    Pytania i zadania    218
    Literatura zalecana    219
  ROZDZIAŁ 15. JAKOŚĆ OBSŁUGI RUCHU TURYSTYCZNEGO Aleksander Panasiuk    220
    15.1. Wprowadzenie do zagadnień jakości obsługi ruchu turystycznego    220
    15.2. Czynniki kształtujące jakość obsługi ruchu turystycznego    223
    15.3. Sposoby pomiaru jakości obsługi ruchu turystycznego    227
    Pytania i zadania    232
    Literatura zalecana    233
  BIBLIOGRAFIA    234
  SŁOWNICZEK Daniel Szostak    237
  INDEKS RZECZOWY Anna Tokarz    244
RozwińZwiń