POLECAMY
-24%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Po licznych pracach teoretycznych pojawia się opracowanie wspomagające praktykę edukacji wielo- i międzykulturowej. […] Redaktorzy tomu zadbali o adekwatne do zamieszczonych scenariuszy zajęć wsparcie teoretyczne obejmujące istotne dla praktyki edukacyjnej kwestie. […] Zarówno w części odnoszącej się do edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, jak i w części dotyczącej edukacji uczniów szkoły podstawowej znalazły się propozycje rozwiązań metodycznych zajęć ukierunkowanych na świat kulturowy, kulturę narodową, europejską i kulturę regionu, poznawanie innych kultur, postrzeganie różnic, tolerancję, pozbywanie się uprzedzeń i stereotypów oraz budowanie własnej tożsamości. […]
Zawarte w tomie scenariusze zajęć […] inspirują do samodzielnych dopełnień i modyfikacji. […] nauczyciele mogą je modyfikować stosowanie do lokalnych okoliczności. Należy zarazem zwrócić uwagę na to, że propozycje metodyczne są silnie zorientowane na aktywny, twórczy i uspołeczniający udział dzieci i uczniów w zajęciach. Poza tym zadbano o warstwę erudycyjną zajęć, umieszczając załączniki informujące między innymi o obyczajach związanych z różnymi kulturami. W propozycjach metodycznych rozwiązań wyraźnie przewija się idea edukacji wielostronnej aktywizującej dzieci i uczniów pod względem poznawczym, emocjonalnym, społecznym oraz praktycznym.
[…] tom przyniesie istotne korzyści w zakresie praktycznie realizowanej edukacji wielo- i międzykulturowej dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów szkół podstawowych. Jestem przekonany, że spotka się on z zainteresowaniem nauczycieli, wychowawców, a także pracowników domów kultury, ośrodków edukacyjnych i opiekuńczych.
Z recenzji prof. dr. hab. Stefana Mieszalskiego
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 190 |
Kategoria | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-853-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp; | 7 |
Część I | |
Przedszkolak wobec znajomości regionu, Innego i samego siebie | |
Jolanta Suchodolska | |
Wprowadzenie; | 13 |
Barbara Chojnacka-Synaszko | |
Dziecko w wieku przedszkolnym poznaje świat kulturowy; | 21 |
Scenariusze; | 26 |
Jolanta Suchodolska | |
Poznajemy Innego i jego kulturę oraz kształtujemy tolerancję; | 51 |
Scenariusze; | 55 |
Część II | |
Dziecko w szkole podstawowej wobec dziedzictwa kulturowego regionu, narodu i Europy | |
Alina Szczurek-Boruta | |
Wprowadzenie; | 87 |
Alina Szczurek-Boruta | |
Poznajemy region, kształtujemy otwartość na dziedzictwo kultury narodowej i europejskiej; | 93 |
Scenariusze – propozycje zajęć dla klas I–III; | 99 |
Aniela Różańska | |
Poznajemy Innego, pozbywamy się stereotypów i kształtujemy tolerancję; | 127 |
Scenariusze – propozycje zajęć dla klas I–III; | 131 |
Scenariusze – propozycje zajęć dla klas IV–VI; | 146 |
Gabriela Piechaczek-Ogierman | |
Kształtujemy postawy otwarte na świat i budujemy własną tożsamość; | 175 |
Scenariusze; | 179 |
Wykaz publikacji w serii „Edukacja Międzykulturowa”; | 195 |
Spis scenariuszy; | 199 |