WIELOGŁOS 1 - 2(7-8) 2010

WIELOGŁOS 1 - 2(7-8) 2010

Pismo Wydziału Polonistyki UJ

1 opinia

Redakcja:

Teresa Walas

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

„Wielogłos” Pismo Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego jest czasopismem poświęconym problemom teorii, historii i krytyki literatury oraz teatru. Zgodnie z intencją zawartą w tytule „Wielogłos” chce być miejscem ścierania się rozmaitych poglądów i wizji literatury i sztuki, przenikania się różnorakich idei i nurtów badawczych, konfrontowania odmiennych sposobów czytania i interpretowania zjawisk artystycznych.


ISBN elektroniczny: 978-83-233-8351-2


Rok wydania2011
Liczba stron254
KategoriaLiteraturoznawstwo
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Rozmowa „Wielogłosu”    7
    O problemach współczesnej komparatystyki rozmawiają Maria Korytowska, Marta Skwara, Olga Płaszczewska, Bogusław Bakuła, Tomasz Bilczewski, Andrzej Borowski, Andrzej Hejmej i Tadeusz Sławek    7
  Rozprawy i szkice    39
    Andrzej Zawadzki, Między komparatystyką literacką a kulturową    39
    Tomasz Bilczewski, Komparatystyka i egzystencja    54
    Andrzej Hejmej, Niestabilność komparatystyki    68
    Jerzy Franczak, Od determinacji do dystynkcji. Przemiany socjologii literatury    85
    Magdalena Siwiec, „Szkoła rozczarowania” w poematach dygresyjnych: Słowacki – Musset    97
    Iwona Puchalska, Improwizacja w perspektywie korespondencji sztuk, czyli o romantycznych wierzeniach    119
    Olga Płaszczewska, Salony literackie dziewiętnastowiecznej Europy w świetle podróżopisarstwa; Weimar i Mediolan Antoniego Edwarda Odyńca    133
    Małgorzata Sokalska, Pieśniowe portrety kobiety – prządki    147
  Przekłady    167
    David Damrosch, Odrodzenie dyscypliny: światowe źródła komparatystyki (przeł. Ewa Kowal)    167
    Thomas Docherty, Bez porównania (przeł. Ewa Kowal)    181
  Recenzje i omówienia    193
    Marta Skwara, Komparatystyka w teorii i praktyce: uwagi o pierwszym polskim podręczniku dyscypliny (Olgi Płaszczewskiej „Przestrzenie komparatystyki – italianizm”)    193
    Ewa Rajewska, Perypatetyzm (prawie) pantoskopiczny (Tomasza Bilczewskiego „Komparatystyka i interpretacja. Nowoczesne badania porównawcze wobec translatologii”)    204
    Erazm Kuźma, Powrót uczuciowości (Anny Łebkowskiej „Empatia. O literackich narracjach przełomu XX i XXI wieku”)    212
    Aleksander Wójtowicz, Autobiografia i aporie nowoczesności. (Przemysława Rojka „Historia zamącona autobiografią. Zagadnienie tożsamości narracyjnej w odniesieniu do powojennej liryki Aleksandra Wata”)    218
    Adam Dziadek, Na pograniczu sztuk („Literatura a malarstwo – malarstwo a literatura. Panorama polskich koncepcji badawczych XX wieku” pod redakcją Grażyny Królikiewicz, Olgi Płaszczewskiej, Iwony Puchalskiej i Magdaleny Siwiec)    226
  Moje zdziwienia – Henryk Markiewicz    231
    Co się dzieje w IBL?    231
    Ogrody nieplewione    236
    Postscriptum    249
  Jubileusze    251
    Bogusław Dopart, „Między dawnymi i młodszymi laty”. O dorobku filologiczno-historycznym Profesora Juliana Maślanki    251
  Noty o autorach    257
RozwińZwiń