Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych

Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych

Kształtowanie relacji organizacyjnych

1 ocena

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pierwszy polski podręcznik do metod organizacji i zarządzania!
Jedyna na rynku kompleksowa praca do obowiązkowego przedmiotu na kierunku: zarządzanie i marketing.


Książka koncentruje się przede wszystkim na:
* relacjach organizacji z otoczeniem,
* relacjach w strukturze organizacyjnej,
* relacjach w procesie pracy,
* relacjach społecznych,
* relacjach w procesie kształtowania kapitału społecznego organizacji,
* relacjach w procesie wprowadzania zmian.


Atuty podręcznika to:
* przejrzysta struktura wykładu i przystępny język,
* przykłady oparte na doświadczeniach polskich firm,
* duża liczba rysunków i tabeli ilustrujących przedstawiane zagadnienia,
* indeks rzeczowy i indeks nazwisk,
* bogata bibliografia.


Zespół autorski tworzą pracownicy naukowi i wykładowcy Katedry Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Są nimi: Wanda Błaszczyk, Grażyna Broniewska, Tomasz Czapla, Marek Firkowski, Maciej Malarski, Joanna Michalak, Zofia Mikołajczyk, Czesław Sikorski, Ilona Świątek-Barylska, Magdalena Zalewska.


Opinie o książce:
[...] Podręcznik stanowi kompendium wiedzy dotyczącej metod organizacji i zarządzania. Przedstawia w sposób kompleksowy i bardzo kompetentny zagadnienia związane z poruszaną problematyką. Jest podręcznikiem wyróżniającym się na polskim rynku wydawniczym...
(dr Piotr Wachowiak, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)


[...] Sposób prezentowania treści jest bardzo przejrzysty i czytelny, co ułatwia korzystanie z książki. Jest to kompendium wiedzy z zakresu instrumentarium zarządzania współczesnego menedżera...
(dr hab. Agnieszka Sitko-Lutek, Uniwersytet im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)


Treść książki jest identyczna z treścią książki o numerze ISBN 83-01-14334-7


Rok wydania2008
Liczba stron324
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15461-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Część I. Metody zarządzania relacjami organizacji z otoczeniem    15
    Rozdział 1. Metody kształtowania relacji organizacji z otoczeniem (T.Czapla)    15
      1.1. Podstawowe uwarunkowania kształtowania relacji organizacji z otoczeniem    15
      1.2. Metody analizy makrootoczenia organizacji    16
      1.3. Metody analizy sektorowej    20
      1.4. Metody analizy wnętrza organizacji    24
    Rozdział 2. Ukierunkowanie globalne relacji organizacji z otoczeniem ( T.Czapla)    36
      2.1. Rozpoznawanie kluczowych kompetencji organizacji    36
      2.2. Konsekwencje globalizacji dla kształtowania relacji organizacji z otoczeniem    39
      Pytania i zagadnienia do dyskusji    44
      Literatura zalecana    44
  Część II. Metody zarządzania relacjami w strukturze organizacyjnej    45
    Rozdział 3. Relacje strukturalne (C.Sikorski)    47
      3.1. Więzi organizacyjne    47
      3.2. Wymiary struktury organizacyjnej    49
    Rozdział 4. Relacje kooperacyjne (C.Sikorski)    53
      4.1. Podział pracy    53
      4.2. Projektowanie więzi kooperacyjnych    57
    Rozdział 5. Relacje koordynacyjne (C.Sikorski)    61
      5.1. Podział władzy a sposób koordynacji    61
      5.2. Projektowanie form koordynacji    63
    Rozdział 6. Relacje komunikacyjne (C.Sikorski)    69
      6.1. Uwarunkowania komunikacji społecznej w organizacji    69
      6.2. Wyznaczanie obszarów decyzyjnych    72
    Rozfział 7. Kierunek ewolucji rozwiązań strukturalnych (C.Sikorski)    77
      7.1. Od struktur wertykalnych do horyzontalnych    77
      7.2. Budowa sieci organizacyjnej    81
      Pytania i zagadnienia do dyskusji    84
      Literatura zalecana    85
  Część III. Metody zarządzania relacjami w procesie pracy    87
    Rozdział 8. Metody organizacji procesów pracy (W.Błaszczyk, G.Broniewska, M.Firkowska)    89
      8.1. Metodyka postepowania organizatorskiego    89
      8.2. Ergonomiczne aspekty organizacji pracy    97
        8.2.1 Organizacyjno-techniczne środowisko pracy    98
        8.2.2. Ekonomiczne warunki środowiska    102
        8.2.3. Psychologiczne i społeczne środowisko pracy    103
    Rozdział 9. Metody zarządzania relacjami w procesie tworzenia produktów (M.Malarski)    106
      9.1. Zarządzanie zasobami produkcyjnymi    106
      9.2. Metody organizacji przepływu produkcji    109
        9.2.1. Budowa procesu produkcyjnego    109
        9.2.2. Struktura procesu produkcji    111
      9.3. Metody zarządzania procesami produkcyjnymi    114
        9.3.1. Zarządzanie produkcją "dokładnie na czas"    114
        9.3.2. Metody planowania zapotrzebowania materiałowego oraz planowania zasobów produkcyjnych    118
      9.4. Metody zarządzania technologią na potrzeby systemu produkcyjnego    120
        9.4.1. Wybór rozwiązań technologicznych a efektywność systemu produkcyjnego    121
        9.4.2. Elastyczne systemy produkcyjne    123
        9.4.3. Efekty wykorzystania zaawansowanych technologii    126
    Rozdział 10. Metody kształtowania jakości w procesach pracy (G.Broniewska)    128
      10.1. Podstawowe zasady idei jakości w procesach pracy    128
      10.2. Instrumenty zarządzania przez jakość    130
        10.2.1. Klasyfikacja instrumentów jakości    130
        10.2.2. Techniki jakości    132
      10.3. Standardy norm ISO    138
      10.4. Rachunek kosztów jakości    146
      Pytania i zagadnienia do dyskusji    149
      Literatura zalecana    151
  Część IV. Metody zarządzania relacjami społecznymi    153
    Rozdział 11. Komunikowanie się jako podstawa relacji społecznych (M.Zalewska)    156
      11.1. Modele komunikowania się    156
      11.2. Czynniki wpływające na proces komunikowania się    160
      11.3. Kierunki przepływu informacji w sieci komunikacyjnej organizacji    167
      11.4. Nowoczesne środki komunikowania się    170
    Rozdział 12. Zarządzanie konfliktami interpersonalnymi (W. Błaszczyk)    173
      12.1. Istota konfliktów interpersonalnych w organizacji    173
      12.2. Identyfikacja źródeł konfliktów interpersonalnych    175
      12.3. Przebieg konfliktów interpersonalnych    178
      12.4. Metody zarządzania konfliktami interpersonalnymi    181
      12.5. Partnerstwo w relacjach interpersonalnych    185
    Rozdział 13. Metody zarządzania relacjami w grupie (W.Błaszczyk)    189
      13.1. Charakterystyka grupy jako obszaru kształtowania się relacji społecznych    189
      13.2. Ukierunkowanie relacji w grupie    192
      13.3. Cechy i usprawnianie relacji grupowych    196
      13.4. Podstawowe problemy w zarządzaniu relacjami w grupie    198
        13.4.1. Zakłócenia w procesie grupowego rozwiązywania problemów    198
        13.4.2. Konflikty międzygrupowe    201
      13.5. Kulturowe uwarunkowania relacji w grupie    202
      Pytania i zagadnienia do dyskusji    205
      Literatura zalecana    206
  Część V. Metody zarządzania relacjami w procesie kształtowania kapitału społecznego organizacji    207
    Rozdział 14. Zarządzanie pozyskiwaniem i rozwojem wiedzy w organizacji (T.Czapla, M.Malarski)    209
      14.1. Strategiczne znaczenie wiedzy w organizacji    209
      14.2. Budowanie sieci wiedzy w organizacji    211
      14.3. Budowanie centrów wiedzy ekspertckiej    214
      14.4. Metody rozwoju i przekazywania wiedzy    216
      14.5. Indywidualne podejście do rozwoju wiedzy    220
      14.6. Wykorzystywanie technologii informatycznych w rozprzestrzenianiu wiedzy    224
    Rozdział 15. Kształtowanie relacji społecznych w organizacji w świetle zarządzania przez wartości (I.Świątek-Barylska)    226
      15.1. Pojęcie i cele zarządzania przez wartości    226
      15.2. Proces zarządzania przez wartośći    231
      15.3. Techniki diagnozowania systemu wartości organizacji    236
      15.4. Lojalność pracownicza w systemie wartości organizacji    241
      15.5. Ukierunkowanie członków organizacji na wartości organizacyjne    244
        15.5.1. Wpływ osobowości na kształtowanie się zachowań pracowników    246
        15.5.2. Wpływ sytuacji na kształtowanie się zachowań pracowników    249
      15.6 Zarządzanie przez wartości a spójność wewnętrzna jednostki    251
      Pytania i zagadnienia do dyskusji    256
      Literatura zalecana    256
  Część VI. Metody zarządzania relacjami w procesie zmian w organizacji    259
    Rozdział 16. Metody zarządzania zmianami w organizacji (Z. Mikołajczyk)    261
      16.1. Kształtowanie się i ewolucja metod zarządzania zmianami    261
      16.2. Wybrane metody zarządzania zmianami    267
        16.2.1. Reengineering    267
        16.2.2. Benchmarking    269
        16.2.3. Lean Management    271
        16.2.4. Outsourcing    272
        16.2.5. Time Baset Management    274
    Rozdział 17. Społeczne uwarunkowania procesu zmian (J. Michalak)    277
      17.1. Diagnoza przygotowania organizacji do zmian    277
      17.2. Reakcje ludzi na zmiany w organizacji    279
        17.2.1 Istota i formy oporu wobec zmian    280
        17.2.2. Źródła oporu wobec zmian    287
        17.2.3. Metody pozyskiwania przychylności ludzi dla zmian    289
      17.3. Kadra zarządzająca w procesie zmian w organizacji    296
      17.4. Kształtowanie kultury organizacyjnej sprzyjającej zmianom    301
      Pytania i zagadnienia do dyskusji    305
      Literatura zalecana    305
  Spis rysunków    307
  Spis tabel    309
  Bibliografia    311
  Indeks nazwisk    317
  Indeks rzeczowy    321
RozwińZwiń