Arteterapia w pracy pedagoga

-35%

Arteterapia w pracy pedagoga

Teoretyczne i praktyczne podstawy terapii przez sztukę

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,37  29,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 29,80 zł (-35%)

Najniższa cena z 30 dni: 19,07 zł  


19,37

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ostatnimi czasy zauważyć można niewątpliwe wzrost zainteresowania problematyką arteterapii. Nie brak jej entuzjastów wśród pedagogów, psychologów i innych specjalistów zajmujących się diagnozą, terapią i profilaktyką zaburzeń. Liczne doświadczenia kliniczne przemawiają za potrzebą jej stosowania, jednakże wciąż jeszcze jest niewiele badań naukowych, które przybliżałyby istotę jej fenomenu. Taka sytuacja być może jest spowodowana tym, iż w arteterapii przedmiot badań jest tak skomplikowany, niejednoznaczny, wielowymiarowy, że trudno znaleźć metodę odzwierciedlającą najpełniej badane zjawiska. Problemy z wdrożeniem arteterapii mogą być także związane z tym, że znajduje się niejako "pomiędzy". Między nauką a sztuką, między dyscyplinami medycznymi a humanistycznymi, między pozytywistycznym dążeniem do udowodnienia jej skuteczności a postmodernistyczną zgodą na mnogość interpretacji zjawiska...


W niniejszej pracy autorka starała się znaleźć miejsce dla arteterapii wśród innych dyscyplin naukowych. Próbuje także wprowadzić jej elementy do pracy pedagoga, nie będącego arteterapeutą, a posiadającego jedynie ( a może aż?) artystyczną duszę i głębokie przekonanie o potrzebie oddziaływania za pomocą sztuki. W książce zawarła metody i techniki arteterapeutyczne, przedstawiła scenariusze zajęć i omówiła ich strukturę. Wszystko to zostało wzbogacone szczegółowymi opisami przypadków dzieci poddanych przez autorkę oddziaływaniom terapeutycznym.


Rok wydania2011
Liczba stron129
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-660-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  ROZDZIAŁ I – TEORETYCZNE PODSTAWY ARTETERAPII
  
  1.1. Arteterapia i jej miejsce w edukacji i terapii
  
  1.2. Cele i zadania terapii przez sztukę
  
  1.3. Perspektywy i problemy arteterapii
  
  1.4. Sylwetka arteterapeuty
  
  
  
  ROZDZIAŁ II – GŁÓWNE ZAGADNIENIA TERAPII PEDAGOGICZNEJ
  
  2.1. Definicja i pojęcie terapii pedagogicznej
  
  2.2. Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego
  
  2.3. Zasady prowadzenia terapii pedagogicznej
  
  
  
  ROZDZIAŁ III - WYBRANE METODY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE WYKORZYSTUJĄCE MUZYKĘ, PLASTYKĘ I RUCH
  
  3.1. Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
  
  3.2. Metoda malowania dziesięcioma palcami Ruth F. Shaw
  
  3.3. Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
  
  3.4. Programy aktywności. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja
  
  Marianny i Christophera Knillów
  
  3.5. Poranny krąg, czyli stymulacja polisensoryczna według pór roku Hedwig Abel
  
  3.6. Relaksacja Aktywna Maurice Martenot i Christine Saito w adaptacji Samy Boski
  
  3.7. System percepcyjno-motoryczny Newella C. Kepharta
  
  3.8. Kinezjologia Edukacyjna Paula E. Denissona
  
  3.9. Terapia uspokajająca i rozwijająca dla dzieci nerwicowych i dyslektycznych
  
  Teresy Danielewicz, Anny Koźmińskiej, Janiny Magnuskiej
  
  3.10. Spójrz inaczej – program zajęć wychowawczo-profilaktycznych
  
  Andrzeja Kołodziejczyka i Ewy Czemierowskiej
  
  3.11. Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej
RozwińZwiń