Przestrzeń edukacyjna

-30%

Przestrzeń edukacyjna

dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,36  34,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 34,80 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 24,36 zł  


24,36

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Chcąc zmienić szkoły, system oświatowy, analizuje się wieloaspektowo te czynniki, które są widoczne i których wpływ przyjęło się rozumieć. Jednak właśnie dlatego, że wydają się one oczywiste, nie można ich uznawać za naturalny stan rzeczy. Nie można nie doceniać upływającego czasu, nowych wydarzeń i nowych potrzeb zbiorowych i jednostkowych.
Takie stanowisko przyjęli autorzy zbioru, wskazując, że przestrzeń edukacyjna szkoły nasycana jest wciąż nowymi treściami. […] Dobór tekstów pokazuje różne obszary zmian wewnątrz szkoły i obszary zmian, w których szkoła musi się odnaleźć. […]
Przedstawione w tym zbiorze propozycje […] sygnalizują zmiany, pokazują ich kontekst i znaczenie w szerzej ujętym procesie edukacyjnym. Są warte uwagi, w ich świetle bowiem widać kierunek zmian i można dostrzec bariery w ich drogach realizacji.
Prof. dr hab. Krystyna Ferenz
fragment Słowa wstępnego


Rok wydania2010
Liczba stron231
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-724-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Krystyna Ferenz
  
  Słowo wstępne
  
  
  
  Część I
  Przestrzeń edukacyjna – nadzieje i niepokoje społeczne
  
  Bogusław Śliwerski
  Komu służą rankingi oświatowe? Współczesny dyskurs o rywalizacji w szkolnej edukacji
  
  Dariusz Stępkowski
  Ukształcalność jako zasada działania edukacyjnego
  W sprawie zapomnianej kategorii J. F. Herbarta i jej współczesnej reinterpretacji
  
  Mirosław Kowalski, Daniel Falcman
  Świadomość społeczna jako przestrzeń niewspółmierności Logosow: racjonalności linearnej, logiki dwuwartościowej i triady aksjologicznej a wymiary świata ponowoczesnego (konsekwencje dla pedagogiki i socjologii wiedzy)
  
  Agnieszka Pawlak
  Indywidualizm i podmiotowość w szkole w kontekście teorii „społeczeństwa ryzyka”
  
  Barbara Wolny
  Edukacja dla zdrowia (o zdrowiu) ucznia (aksjologiczne podstawy edukacji zdrowotnej – analiza założeń nowej Podstawy programowej)
  
  Ryszard Małachowski
  Biografia w metodologii badań historyczno-pedagogicznych
  
  Beata A. Orłowska
  Edukacja wielokulturowa – konieczność czy chwilowa moda?
  
  
  Część II
  
  Uczeń w przestrzeni edukacyjnej – oczekiwania, doświadczenia i dylematy społeczne
  
  Ewa Muszyńska
  Ekstremalne zachowania uczniów
  
  Monika Szpringer
  Szkoła jako środowisko profilaktyczne zachowań problemowych w opinii uczniów szkół gimnazjalnych
  
  Lidia Wawryk
  Obraz zachowań agresywnych gimnazjalistów (komunikat z badań)
  
  Anita Famuła-Jurczak
  Uczniowie o sobie – budowanie obrazu samego siebie w codzienności szkolnej
  
  Bożena Dusza
  Portret ucznia w świetle wypracowań licealistów (doniesienie z badań)
  
  Agnieszka Olczak
  Obraz ucznia w wypowiedziach przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
  
  Jolanta Lipińska-Lokś
  „Dobry dorosły” w rzeczywistości szkolnej ucznia z niepełnosprawnością
  
  Krzysztof Wąż
  Wybrane tendencje w przemianach obyczajowości seksualnej młodzieży
  
  Mirosława Furmanowska
  Edukacja seksualna uczniów niepełnosprawnych intelektualnie
  
  Helena Ochonczenko
  Problemy rzecznictwa uczniów niepełnosprawnych
RozwińZwiń