X

  Wstęp 11
  Część pierwsza. Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej 15
    Charakterystyka upośledzenia umysłowego 17
    Najczęstsze przyczyny trudności w uczeniu się 24
      1. Zaburzenia rozwoju ruchowego 24
      2. Zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych 28
      3. Zaburzenia spostrzeżeń słuchowych 29
      4. Zaburzenia rozwoju mowy 29
    Edukacja dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej 31
    Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji 34
    Kilka rad dla nauczyciela, jak należy postępować z uczniem specjalnej troski 38
    Podsumowanie 39
    Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej 42
  Część druga. Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej 47
    Rewalidacja indywidualna – cele i zadania 49
    Ramowy program rewalidacji indywidualnej 50
    Wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo podczas zajęć rewalidacji indywidualnej 52
  Część trzecia. Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji 55
    Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji 57
  Część czwarta. Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej 69
  Część piąta. Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego 75
    Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego 77
    Przykładowe opracowanie dokumentacji przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego Beaty C 78
      Informacje o uczniu 78
      Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 78
      Zebrane informacje o uczniu (wywiad środowiskowy, informacje lekarskie, opinie o uczniu, inne) 79
      Z wywiadu lekarskiego 81
      Semestralna ocena opisowa ucznia 82
      Diagnoza pedagogiczna określająca mocne i słabe strony ucznia oraz rodzaj wsparcia, jakie dziecko otrzyma 83
      Program edukacyjny 85
      Program terapeutyczny 86
      Oświadczenie rodzica (prawnego opiekuna) 89
    Karta obserwacji ucznia klasy I 90
    Przykładowe opracowanie standardów wymagań dla ucznia klas I i IV 96
      Standardy wymagań dla ucznia klasy I 96
      Standardy wymagań dla ucznia klasy IV 102
    Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klas I i IV 127
      Schemat tabeli. Dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy dla uczniów klasy I 127
      Przykładowy dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy I 128
      Schemat tabeli. Plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy IV 131
      Tygodniowy rozkład materiału dla uczniów klasy IV z j. polskiego, matematyki i przyrody 132
    Schemat konspektu 139
    Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I–III 141
      Konspekt do lekcji – klasa I 143
      Konspekt do lekcji – klasa II 148
      Konspekt do lekcji – klasa III 153
    Przykładowe oceny opisowe 157
  Bibliografia 167
ABC pedagoga specjalnego. Poradnik dla nauczyciela ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi dla studentów kierunków pedagogicznych oraz osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym
- 30%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

168

Kategoria

Pedagogika specjalna

ISBN-13

978-83-7587-564-5

Numer wydania

4

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 0,63 MB

Słowa kluczowe

Pedagogika, Impuls, Edukacja, Wychowanie

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

39,80

27,86

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Książka ma na celu przybliżenie idei integracji oraz miejsca dziecka niepełnosprawnego w świecie. Autorki skupiają uwagę przede wszystkim na pracy pedagoga specjalnego, która wymaga olbrzymiego zaangażowania i poświęcenia.


Obok przedstawienia charakterystyki upośledzenia umysłowego z najczęściej spotykanymi przyczynami trudności w uczeniu się książka porusza tematykę edukacji dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej (nie zapominając o założeniach prawnych). Czytelnik zapoznaje się z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. m.in. kwestią doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianiem uczniów niepełnosprawnych czy też rolą pracy w grupach, a także poznaje cele i zadania rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji oraz wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo na tego typu zajęciach. Przejrzystość programu i podział na etapy rozwoju określonych umiejętności stanowi cenne źródło pomocy dydaktycznej dla pedagogów i innych osób zainteresowanych prowadzeniem terapii indywidualnej z dzieckiem niepełnosprawnym.


Praca zawiera przykładowe opracowania: dokumentów, standardów wymagań, rozkładów materiału dla uczniów, konspektów oraz przykładowych ocen opisowych, które w mniejszym, bądź większym stopniu towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Książka stanowi skarbnicę informacji dla pedagogów prowadzących bądź zaczynających prowadzić zajęcia w klasach integracyjnych.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!