mpt button buy
mpt button rent

X

  Wstęp 9
  Introduction 11
  Polska szkoła i nauczyciel w świetle potrzeb, możliwości i rozwiązań – wybrane konteksty 13
   Lucyna Preuss-Kuchta Iluzoryczność – (nie)kwestionowaną cechą edukacji szkolnej 15
   Roma Kwiecińska, Jolanta Rybska-Klapa Rola zawodowa nauczyciela – nowe zadania i kompetencje 25
   Katarzyna Waszyńska, Agata Woźniak Społeczny kontekst zawodu nauczyciela. Analiza zasobów i trudności 35
   Hanna Krauze-Sikorska Uczenie się języka obcego przez dzieci z ryzykiem dysleksji jako jedno ze współczesnych wyzwań edukacyjnych 45
   Ewa Murawska Dylematy oceniania pracy nauczyciela – od szlachetnej utopii do edukacyjnej mistyfikacji 61
   Krzysztof Juszczak Nauczyciel wobec wyzwań XXI wieku 71
   Lucyna Maksymowicz Założenia edukacji wczesnoszkolnej w kontekście zmieniających się oczekiwań współczesnego społeczeństwa 79
   Kinga Kuszak Kompetencja komunikacyjna dzieci – właściwości i potrzeba stymulowania 91
   Iwona Konopnicka Obraz nauczyciela w marzeniach dzieci w młodszym wieku szkolnym (komunikat z badań) 105
   Mirosława Żurawska, Agnieszka Łukasik ICT narzędziem pracy nauczyciela 115
   Dorota Werbińska Dylematy etyczne początkujących nauczycieli języka angielskiego 123
   Tatiana Kłosińska Wczesna edukacja medialna. Możliwości i ograniczenia 139
   Ewa Kumik Kształcenie uczniów w polskich szkołach muzycznych 149
   Renata Kaczmarek Refleksje edukacyjne 155
   Joanna Król-Mazurkiewicz Życiowa stop-klatka. Drugoroczność 163
   Bartosz Miodek Rola i miejsce technologii informacyjnej w warsztacie pracy nauczyciela 171
   Mateusz Nitka E-wychowanie w e-learningu? 177
  Szkoła i nauczyciel w Europie Wschodniej – dylematy teorii i praktyki 184
   Jelena Bida, Ludmiła Prokopenko. ????????? ???? ?.?. ?????????, ?.?. ?????????????, ?.?. ????????? – ???? ???????, ?????????, ???????. Czołowe idee A.S. Makarenki, W.A. Suchomlińskiego, A.A. Zacharenki – nasza przeszłość, teraźniejszość, przyszłość 185
   Anatolij Kuźmiński. ???????????? ?.?. ????????? – ??????? ?????????? ????????? ????? ? ????? ???????????? ???????? ?????????? ????????. Działalność A.A. Zacharenko – wzorzec zarządzania rozwojem szkoły w kontekście kształtowania duchowych wartości uczniów 193
   Aleksiej Czebykin. ??????????? ???????????? ?????? ??????? ?? ????? ???? ??????????. Właściwości zawodowego image nauczyciela i warunki jego kształtowania 203
   Swietłana Skworcowa. ???????????? ???????????????? ?????????????? ??????? ???????? ????????? ???????. Kształtowanie kompetencji zawodowych przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 219
   Irina Palszkowa. ???????????? ???????????????-?????????????? ???????? ??? ???????????? ???????????????? ?????????????? ??????? ???????? ????????? ?????. Kształtowanie kultury pedagogicznej jako element kompetencji zawodowych przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 233
   Galina Tarasenko, Bogdan Nesterowicz. ???????????? ??????????????? ?????????? ??????? ???????? ?? ?????? ????????????? ??????????? ????????? ? ?????????? ????????. Kształtowanie potencjału wychowawczego przyszłych nauczycieli na podstawie międzypokoleniowej transmisji wartości i wzorców kulturowych 243
   Olga Komar. ?????????? ????????? ? ?????????? ????????????? ?????????? ? ????????? ?????. Gotowość studentów do zastosowania technologii interaktywnej w procesie edukacji wczesnoszkolnej 253
   Nelli Łysenko. ?????????? ??????? ? ???????. ?????????????????? ????????? ? ??????????? ?????????? ????????????. Przedszkolne dzieciństwo w Ukrainie: etnopedagogiczny wymiar we współczesnej przestrzeni wielokulturowej 263
   Kateryna Shestakova. Edukacja w szkole „etnicznej”: problemy i perspektywy (na przykładzie Czerniowiec, Ukraina). ??????????? ? ?????????? ?????: ???????? ? ?????????? (?? ??????? ????????, ???????). 271
Obraz szkoły i nauczyciela. Egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne
- 30%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

282

Kategoria

Edukacja

ISBN-13

978-83-7850-251-7

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 4,22 MB

Słowa kluczowe

Pedagogika, Impuls, Edukacja, Wychowanie

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

Redakcja: Ewa Murawska
0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

38,00

26,60

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Wielość podjętych w tej pracy wątków spaja wspólna intencja – próba (re)konstruowania rzeczywistego obrazu współczesnej szkoły i nauczyciela w świetle teorii i praktyki dydaktyczno-wychowawczej, uprawomocnienia głosu samych nauczycieli i poszukiwania dróg „rewitalizowania” nauczycielskiej profesji.


Mam nadzieję, że czytelnikami tej książki będą nie tylko nauczyciele akademiccy i studenci pedagogiki, lecz także sami nauczyciele, którym zależy na zrozumieniu procesów regulujących pracę szkoły i poszukiwaniu sposobów podnoszenia jej jakości oraz doskonaleniu własnego warsztatu pracy.


Ewa Murawska (fragment Wstępu)


Oddawana w ręce Czytelników książka jest pokłosiem spotkania polskich i ukraińskich pedagogów, wymiany poglądów i wspólnego wysiłku włączenia się w nurt toczących się dyskusji nad współczesną edukacją i perspektywami jej rozwoju. W obu wyodrębnionych jej częściach – tej dotyczącej polskiej szkoły i nauczyciela w świetle potrzeb, możliwości i rozwiązań i drugiej, dotykającej dylematów szkoły i nauczyciela w Europie Wschodniej – dominują opracowania egzemplifikujące społeczny kontekst zawodu nauczyciela, przemiany jego roli i wyzwania w zakresie kompetencji i etycznych dylematów środowiska nauczycielskiego , wiele miejsca poświęcono zagadnieniom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w kontekście zmieniających się oczekiwań społecznych, a także znaczenia edukacji medialnej, e – learningu, w pracy szkoły na różnych poziomach kształcenia i w pracy nauczyciela. Ukazano również z różnych perspektyw praktyczne problemy szkolnej codzienności, w tym interesujące zagadnienie możliwości i specyfiki uczenia się języka obcego przez dzieci z ryzyka dysleksji. Wielu odbiorców powinny zainteresować teksty prezentujące sylwetki i dorobek wielkich pedagogów: A. S. Makarenki, W. A. Suchomlińskego, czy A. A. Zacharenki (J. Bida, L. Prokopenko, A. Kuzminski).


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!