Współczesna powieść dla dzieci i młodzieży po roku 1990

-35%

Współczesna powieść dla dzieci i młodzieży po roku 1990

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,87  19,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 19,80 zł (-35%)

Najniższa cena z 30 dni: 12,67 zł  


12,87

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedmiotem rozprawy Współczesna powieść dla dzieci i młodzieży po roku 1990 są tematy, problemy, bohaterowie, wartości w powieściach : społeczno – obyczajowych, powieściach dla dziewcząt, powieściach fantastycznych, powieściach psychologicznych dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych.


Monografia zawiera siedem rozdziałów. Występują w niej tematy: rodzina, szkoła i pozarodzinne i pozaszkolne środowiska wychowawcze oraz problemy psychologiczne, moralne, socjologiczne, wartości wychowawcze i estetyczne. Analizowano wybrane powieści: M. Musierowicz, M. Fox, B. Kosmowskiej, E. Przybylskiej, A, Onichimowskiej, D. Terakowskiej, E. Nowak, P. Beręsowicza, J. Zającówny, A. Klawittera, B. Ostrowickiej, T Menciny, J. Świecickiej. Przewagę ilościową nad innymi powieściami mają powieści E. Przybylskiej i M. Fox. Wykorzystano recenzje niektórych powieści z „Guliwera”, „Nowych Książek” i Internetu.


Wyżej wymienieni pisarze ukazują szczególną rolę środowisk wychowawczych w kształtowaniu osobowości dzieci i młodzieży, w zapobieganiu patologii młodzieży szczególnie w okresie jej dojrzewania. Bardzo trudne problemy dojrzewania dziewcząt, problemy moralne, szczególnie drastycznie przedstawiają Ewa Przybylska i Marta Fox. Wstrząsająca jest powieść Doroty Terakowskiej Ono. Dla rodziców na uważną lekturę zasługuje książka Solidarni z rodziną.


Ze środków estetycznych stosowanych w analizowanych publikacjach trzeba wymienić: utożsamianie się bohatera z narratorem, narrację pierwszoosobową, wspomnienia, dziennik, monologi wewnętrzne bohaterów uzewnętrzniające ich przeżycia psychiczne, psychologiczne, dialogi, stosowanie języka młodzieżowego, charakterystycznej struktury, kompozycji powieści.


Ze względu na bogactwo problemów i wartości powieści dla dzieci i młodzieży po roku 1990, aktualne w XXI wieku, kwalifikują się dla gimnazjalistów, licealistów, studentów polonistyki, nauczycieli - wychowawców, rodziców, bibliotekarzy.


Rok wydania2010
Liczba stron68
KategoriaLiteraturoznawstwo
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-260-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  Rozdział 1. Solidarni z rodziną    11
  Rozdział 2. Rodzina w wybranych powieściach współczesnych dla dzieci i młodzieży    14
  Rozdział 3. Nauczyciele i uczniowie w wybranych powieściach dla dzieci i młodzieży    19
  Rozdział 4. Motyw pierwszej miłości w wybranych powieściach współczesnych dla dzieci i młodzieży    23
  Rozdział 5. O dojrzewaniu młodzieży w wybranych powieściach współczesnych    30
  Rozdział 6. Problemy moralne we współczesnych powieściach dla dzieci i młodzieży    45
  Rozdział 7. Bohater na tle rodziny w powieściach Doroty Terakowskiej    55
  Zakończenie    63
  Bibliografia    65
    1. Powieści    65
    2. Opracowania    66
RozwińZwiń