Czynniki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw – ujęcie systemowe

-17%

Czynniki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw – ujęcie systemowe

1 opinia

Autor:

Anna Doś

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,20  40,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 40,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 30,80 zł  


33,20

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza monografia stanowi odpowiedź na brak wiedzy w obszarze czynników CSR oraz systemowych zależności pomiędzy nimi. Prezentuje identyfikację czynników CSR w nurtach ekonomii neoklasycznej, ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej. Zawiera też rozwinięcie podejścia metodologicznego pozwalającego na poprawne zorganizowanie podejścia multidyscyplinarnego do badania zjawiska CSR. Obszerne badania własne przedstawione w książce ukazują, które czynniki instytucjonalne, organizacyjne i indywidualne są istotne dla stopnia zaangażowania badanych przedsiębiorstw w CSR oraz jakie interakcje występują pomiędzy czynnikami tych poziomów.


Rok wydania2020
Liczba stron386
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-666-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  Rozdział 1. Ewolucja i systematyzacja koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu    19
  1.1. Odpowiedzialność społeczna jako ścieżka równowagi pomiędzy rynkiem a państwem – perspektywa dominująca na wczesnym etapie rozwoju koncepcji CSR    19
  1.2. Odpowiedzialność społeczna jako element strategii przedsiębiorstwa – perspektywa dominująca od drugiej połowy lat 70.    34
  1.3. „Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa” jako termin naukowy w świetle prób systematyzacji koncepcji CSR    49
  1.4. Systemowe podejście do analizy czynników CSR    53
  
  Rozdział 2. Czynniki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w paradygmacie ekonomii głównego nurtu    58
  2.1. Autorska propozycja modelu czynników CSR w neoklasycznej teorii przedsiębiorstwa    58
  2.1.1. Systemowe relacje z otoczeniem jako środowisko kreacji wartości dla właścicieli    58
  2.1.2. CSR jako argument funkcji decyzji interesariuszy przedsiębiorstwa    69
  2.2. Teorie pomocnicze w procesie badania związku pomiędzy CSR a wartością dla właścicieli    89
  2.3. Ocena przydatności ekonomii neoklasycznej dla teoretycznej identyfikacji czynników CSR    99
  
  Rozdział 3. Czynniki społecznej odpowiedzialności w paradygmacie ekonomii instytucjonalnej    102
  3.1. Integracja ekonomicznych i społecznych wymiarów ludzkiego zachowania w obszarze gospodarowania w nauce ekonomii    102
  3.2. Cztery poziomy instytucji O. Williamsona jako czynniki legitymizacji    110
  3.3. Napięcie instytucjonalne w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu    121
  3.4. Ocena przydatności ekonomii instytucjonalnej do teoretycznej identyfikacji czynników CSR    125
  
  Rozdział 4. Czynniki społecznej odpowiedzialności biznesu w paradygmacie ekonomii behawioralnej    128
  4.1. Powstanie i rozwój ekonomii behawioralnej jako efekt krytyki neoklasycznej koncepcji racjonalności    128
  4.2. Podejście behawioralne w analizie zachowania kooperatywnego w obszarze dóbr publicznych    134
  4.3. Modularna analiza indywidualnego poziomu CSR w świetle ekonomii behawioralnej dóbr publicznych    138
  4.4. Podejście behawioralne w analizie zachowania menedżerów w perspektywie adaptacji strategii CSR    146
  4.5. Ocena potencjału ekonomii behawioralnej do teoretycznej identyfikacji czynników CSR    159
  
  Rozdział 5. Metateoretyczne założenia projektowania badań w obszarze CSR    163
  5.1. Ujęcia paradygmatyczne czynników CSR    163
  5.2. Model opisowy czynników społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa    175
  
  Rozdział 6. Ramy koncepcyjne badań własnych w świetle wstępnej oceny praktyk CSR    180
  6.1. Praktykowanie CSR w XXI wieku i ocena przedsiębiorstw polskich    180
  6.2. Ramy koncepcyjne badań własnych    193
  6.3. Czynniki instytucjonalne CSR występujące na wyższych poziomach instytucji    197
  6.4. Czynniki instytucjonalne CSR występujące na poziomie ładu    211
  6.5. Czynniki organizacyjne CSR    215
  6.6. Czynniki indywidualne CSR    234
  
  Rozdział 7. Czynniki CSR w praktyce polskich przedsiębiorstw niefinansowych – wyniki badań własnych    244
  7.1. Wybór metody pozyskania danych o CSR dla celów badawczych    244
  7.2. Zmienna zależna – poziom zaangażowania w CSR    249
  7.3. Zmienne niezależne uwzględnione w badaniach własnych    255
  7.4. Metoda estymacji parametrów modelu czynników CSR    267
  7.5. Rezultaty i dyskusja    272
  
  Zakończenie    297
  Aneks    309
  Literatura    317
  Spis równań    381
  Spis rysunków    383
  Spis tabel    385
RozwińZwiń