Radiowe audycje preferowane jako element realizacji misji mediów publicznych w latach 2007-2017

-17%

Radiowe audycje preferowane jako element realizacji misji mediów publicznych w latach 2007-2017

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

23,24  28,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 28,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 21,56 zł  


23,24

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedmiotem monografii jest realizacja misji mediów publicznych w Polsce w latach 2007-2017, której elementem są radiowe audycje spełniające szczególne powinności. Tytułowe audycje preferowane w pracy ujęto w szerokiej perspektywie: instytucjonalnej (zgodnej z oczekiwaniami ustawodawcy), odbiorcy – słuchacza, jak również historycznej, wspierając rozważania kontekstem metodologicznym z zakresu medioznawstwa. Zaprezentowano dorobek wybranych autorów związanych z Radiem Katowice na przestrzeni jego działalności. Badania empiryczne oparto na analizie wybranych audycji preferowanych na przykładzie Radia Katowice w podanym okresie dekady, co zilustrowano bogatym materiałem tekstowym, m.in. audycji Ligoniowe radio, ujętym w Aneksie niniejszej książki. Wiodąca metoda analityczno-porównawcza została uzupełniona o obserwację uczestniczącą.


Rok wydania2020
Liczba stron286
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-676-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Część I
  Misja mediów publicznych – zagadnienia teoretyczne
  
  Rozdział 1. Misja elektronicznych mediów publicznych    25
  1.1. „Misja” – semantyka słowa    25
  1.2. Media – elektroniczne i cyfrowe, nowe media… i stare, media publiczne – zastosowanie słowa    34
  1.2.1. Media elektroniczne i cyfrowe    35
  1.2.2. Nowe media i… stare    38
  1.2.3. Media publiczne    41
  1.3. BBC – misja na straży „brytyjskich wartości”    47
  
  Rozdział 2. Misja publiczna i służba – media „depozytariuszem dobra wspólnego”    54
  2.1. Misja publiczna – służba i dobro wspólne    58
  2.2. „Kontrakt służby” – modele mediów publicznych    61
  2.3. Funkcje mediów w służbie publicznej    68
  
  Rozdział 3. Etyczne powinności mediów publicznych w Polsce a ekonomiczne determinanty realizacji ich misji    74
  3.1. Katalog zadań misyjnych w praktyce nadawców publicznych    76
  3.2. „Publiczna danina” – ograniczenia i niedostatki sposobów finansowania misji    86
  3.3. Ekonomiczne aspekty realizacji misji – opłaty abonamentowe    92
  
  Część II
  Realizacja misji mediów publicznych – radiowe audycje preferowane
  
  Rozdział 4. Misja na straży wartości – audycje preferowane    105
  4.1. Szczególne powinności Polskiego Radia (2007-2017)    105
  4.1.1. Kulturotwórcza i edukacyjna misja radia    113
  4.2. Radiowe audycje preferowane     120
  4.2.1. Struktura gatunkowa    132
  4.3. Misja na straży wartości – Polskie Radjo w pierwszej dekadzie swojej działalności (1925-1935)    140
  
  Rozdział 5. Między misją a komercją – analiza wybranych audycji preferowanych realizowanych przez Polskie Radio Katowice S.A.    148
  5.1. Tożsamość Polskiego Radia Katowice a realizacja misji regionalnego nadawcy    152
  5.2. Szczególne powinności nadawców regionalnych    157
  5.3 Ligoniowe radio jako przykład realizacji misji przez regionalnego nadawcę publicznego    160
  5.4. Nadawca i jego wpływ na realizację misji publicznej    179
  5.5. Dziennikarstwo misyjne. Między powinnością i odpowiedzialnością a komercją    189
  5.6. Studenckie radio jako nowatorska i perspektywiczna forma realizacji misji nadawcy regionalnego    195
  
  Podsumowanie    201
  Bibliografia    217
  Aneks    241
  Radiowa czelodka    241
  Ligoniowe radio    251
  Dojrzałe jabłko spada    261
  Wojciech Korfanty in memoriam    268
  Indeks osobowy    275
  Spis tabel    281
  Spis wykresów i ilustracji    283
  Informacja o Autorce    285
RozwińZwiń