Nowe koncepcje w nauce o marketingu i rynkach

-23%

Nowe koncepcje w nauce o marketingu i rynkach

Księga Jubileuszowa dedykowana Profesorowi Leszkowi Żabińskiemu

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

29,26  38,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 38,00 zł (-23%)

Najniższa cena z 30 dni: 29,26 zł  


29,26

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedmiotem rozważań w niniejszej księdze są nowe koncepcje marketingu, zidentyfikowane przez Profesora Leszka Żabińskiego. Układ strukturalny publikacji wyznaczają osiągnięcia Profesora Leszka Żabińskiego w sferze metodologicznej. Profesor od wielu lat konsekwentnie zabiera głos w dyskusji nad tożsamością i naukowym statusem marketingu. Postuluje, by marketing w Polsce został zinstytucjonalizowaną dyscypliną naukową, o charakterze nauk stosowanych (praktycznych), w dziedzinie nauk ekonomicznych. Profesor proponuje, by tak wyodrębnioną dyscyplinę naukową nazywać nauką o marketingu i rynkach, co zaakcentowano w tytule tej księgi. Z kolei trzy specjalności naukowo-badawcze marketingu akademickiego zaproponowane przez Profesora, wyznaczają trzy części niniejszej księgi: specjalności (1) teoretyczno-metodyczne, (2) analityczno-opisowe oraz (3) normatywno-projektowe. W grupie specjalności teoretyczno-metodycznych Profesor Leszek Żabiński wymienia teorię i funkcjonowanie rynku, teorię zachowań konsumenta, teorię usług oraz teorię przedsiębiorstwa/organizacji. Do specjalności analityczno-opisowych Profesor zalicza analizę rynku oraz teorię systemów marketingowych. Natomiast w grupie specjalności normatywno-projektowych wyodrębnia badania marketingowe, służące konkretnym decyzjom organizacji, zarządzanie marketingowe i jego zastosowania w poszczególnych sektorach gospodarki lub w jej wyodrębnionych przekrojach przestrzennych (np. mezzo, międzynarodowym czy globalnym).


Rok wydania2018
Liczba stron260
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-478-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne    7
  Sylwetka i dokonania naukowe Profesora Leszka Żabińskiego    11
  Część I
  TEORIE RYNKU I KONSUMPCJI
  Teorie rynku a procesy tworzenia i wymiany wartości (Roman Niestrój)    47
  Refleksja nad rynkiem europejskim. Między polityką rynkową a zarządzaniem marketingowym (Jan W. Wiktor)    58
  Istota, uwarunkowania i efekty strategii kreowania rynku (Lechosław Garbarski, Agnieszka Białachowska)    70
  Wybrane aspekty konsumpcji (Halina Szulce)    83
  Wydatki konsumpcyjne polskich gospodarstw domowych jako miara rozwoju gospodarki (Ewa Kieżel, Urszula Grzega)    89
  Zmiana roli konsumenta na rynku i jej wpływ na wybrane koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem (Teresa Taranko)    101
  Część II
  ANALIZA RYNKU I KONCEPCJE SYSTEMÓW MARKETINGOWYCH
  Ekonomia behawioralna a strategie marketingowe (Henryk Mruk, Bogna Pilarczyk)    115
  Zmienność ocen sprawności organizacji w koncepcjach marketingowych (Witold Kowal)    128
  Polska na drodze rozwoju innowacyjnej gospodarki. Wkład Prof. zw. dr. hab. Leszka Żabińskiego do teorii rozwoju innowacyjnej gospodarki (Anna Olejniczuk-Merta)    137
  Rozwój innowacji w usługach – perspektywa dostawcy i klienta (Mirosława Pluta-Olearnik)    149
  Zarządzanie wiedzą klienta w kształtowaniu relacji i doświadczeń (Krystyna Mazurek-Łopacińska)    159
  Customer engagement i customer value – o związkach między kluczowymi kategoriami współczesnego marketing relacji (Katarzyna Żyminkowska)    175
  Część III
  BADANIA I ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
  Badania jakościowe w kontekście trendów w rozwoju rynku i marketingu (Magdalena Sobocińska)    191
  Wielopoziomowe i hybrydowe modele równań strukturalnych w marketingu (Adam Sagan)    200
  Kultura narodowa w segmentacji rynków w marketingu międzynarodowym (Agnieszka Żbikowska)    212
  Profesora Leszka Żabińskiego koncepcja produktów systemowych inspiracją dla kreowania innowacji na rynku politycznym (Krystyna Śliwińska, Michał Jaśniok)    222
  Transformacja koncepcji marketingu producentów dóbr high-tech w kontekście przeobrażeń otoczenia (Joanna Wiechoczek)    230
  Zaangażowanie klientów banków detalicznych na tle modelu sześciu rynków i 30R’s w marketingu relacyjnym (Małgorzata Kieżel)    244
  Informacje o autorach    257
RozwińZwiń