INNE EBOOKI AUTORA
-35%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Opracowany przez Autorkę program wychowawczo-terapeutyczny [...] ma na celu nadanie innego wymiaru ludzkiemu cierpieniu, odkrywanie utraconego poczucia sensu życia i chronienie przed niedostatkami wartości egzystencjalnych. Może on być realizowany przez różnych specjalistów zajmujących się problematyką wsparcia społecznego. Jego wykorzystanie ułatwia szczegółowy opis 28 scenariuszy zawartych w pięciu blokach tematycznych: sens egzystencji i doświadczanego cierpienia, akceptacja własnej niepełnosprawności, poczucie własnej skuteczności, wartości osobiste.
Autorka przeprowadziła eksperyment z wykorzystaniem opisanych scenariuszy i wykazała, że zmianie uległy niektóre składniki obrazu siebie, jak optymizm życiowy, poczucie własnej skuteczności i akceptacja niepełnosprawności. Wzbogaceniu uległ także system wartości niepełnosprawnych ruchowo.
Z recenzji dr. hab. Stanisława Korczyńskiego, prof. UO
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 188 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-385-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 9 |
Treść programu | 10 |
Wskazówki dla realizatorów programu | 16 |
Scenariusze zajęć | 21 |
Scenariusz 1. Spotkanie organizacyjne – zawiązanie kontraktu grupowego | 21 |
Scenariusz 2. Wprowadzenie do treningu umiejętności społecznych | 23 |
Scenariusz 3. „Powiedzieć życiu: TAK” | 25 |
Scenariusz 4. Świat muzyki i obrazu – wprowadzenie | 34 |
Scenariusz 5. Spotkanie z pracownikiem Funduszu Rehabilitacyjnego | 36 |
Scenariusz 6. Budowanie kontaktu i porozumienia | 37 |
Scenariusz 7. „Nie bądź Żabą” | 39 |
Scenariusz 8. Drzewo problemów | 44 |
Scenariusz 9. Spotkanie z pracownikiem powiatowego centrum pomocy rodzinie | 46 |
Scenariusz 10. Obrona swoich praw w sytuacjach społecznych | 47 |
Scenariusz 11. Jeżeli cierpienie ma sens, to jaki? | 49 |
Scenariusz 12. Spotkanie z pracownikiem ośrodka interwencji kryzysowej | 53 |
Scenariusz 13. Obrona swoich praw w kontaktach osobistych | 55 |
Scenariusz 14. Przypowieść o uwięzionym człowieku | 58 |
Scenariusz 15. Pole bitwy | 61 |
Scenariusz 16. Spotkanie z edukatorem seksualnym (grupa kobiet) | 63 |
Scenariusz 17. Inicjowanie kontaktów osobistych, wystąpienia publiczne, kontakt z autorytetem | 64 |
Scenariusz 18. Przypowieść o niebie i piekle | 66 |
Scenariusz 19. Koncert fortepianowy | 68 |
Scenariusz 20. Spotkanie z edukatorem seksualnym (grupa mężczyzn) | 69 |
Scenariusz 21. Wyrażanie uczuć, próśb, krytyki i pochwał | 70 |
Scenariusz 22. Cel i sens życia | 72 |
Scenariusz 23. Ja dla innych ludzi | 76 |
Scenariusz 24. Spotkanie z teologiem | 78 |
Scenariusz 25. Trudne sytuacje społeczne – przykłady uczestników programu | 79 |
Scenariusz 26. „Jak cię widzą, tak cię piszą” – praktyczne wskazówki z zakresu savoir-vivre’u | 81 |
Scenariusz 27. Podsumowanie programu | 83 |
Scenariusz 28. Spotkanie w plenerze | 85 |
Ocena skuteczności programu | 87 |
Bibliografia | 93 |
Aneksy | 99 |
Aneks 1. Mapa asertywności | 99 |
Aneks 2. Mapa asertywności – klucz do analizy ilościowej | 101 |
Aneks 3. Mapa asertywności – klucz do analizy jakościowej | 103 |
Aneks 4. Kwiat mojej siły | 105 |
Aneks 5. Skala plastyczności obrazów mentalnych | 106 |
Aneks 6. Kwestionariusz jakości kontaktów interpersonalnych | 107 |
Aneks 7. Co widzisz na tym rysunku? | 108 |
Aneks 8. Kwestionariusz: bilans strat i zysków | 109 |
Aneks 9. Zasady dobrego kontaktu | 110 |
Aneks 10. Kwestionariusz wytyczania celów | 111 |
Aneks 11. Karta praw asertywnych | 112 |
Aneks 12. Kwestionariusz samoobserwacji | 113 |
Aneks 13. Kwestionariusz „Gdzie jestem?” | 114 |
Aneks 14 .Sentencje o życiu | 115 |
Aneks 15. Kwestionariusz zdań niedokończonych | 117 |