POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
[...] mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi [...] – zachęcał Janusz Korczak. Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi mieć określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać.
Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania zarówno dziecka, jak i środowiska, autorki zgromadziły materiały, które mogą być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i rodziców podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych o charakterze ogólnorozwojowym, stymulacyjnym, korekcyjnym lub kompensacyjnym. Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym.
W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka. Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu. W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Proponowane ćwiczenia i zabawy w poszczególnych planach okresowych mogą zarówno być wykorzystane w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak i stanowić część zajęć z niezbyt licznymi grupami dzieci.
Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.
Dwie ostatnie części książki stanowią zawartość płyty CD.
Wersja ebook zawiera całą zawartość płyty CD. 120 stron scenariuszy plus cała książka zostały zawarte w jednym ebooku! Polecamy!
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 256 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-863-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Przedmowa | |
Część I | |
DIAGNOZA | |
Wybrane narzędzia diagnostyczne (zabawy, ćwiczenia, karty pracy wykorzystywane podczas diagnozowania umiejętności i możliwości dziecka) | |
Poznajmy się | |
Bawimy się razem | |
Zabawy z klockami | |
Zabawy manualne | |
Zabawy z wykorzystaniem figur geometrycznych | |
Zabawy ze zwierzętami | |
Zabawy z literami | |
Kwestionariusze obserwacyjne rozwoju dziecka | |
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom zmysłowy. | |
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom poznawczy | |
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom odkrywczo-badawczy. | |
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - abstrakcyjno-symboliczny. | |
Część II | |
WYNIKI DIAGNOZY | |
Przykładowy wzór opisu z zeszytu indywidualnej pracy terapeutycznej. | |
Opis przypadku - praca na poziomie zmysłowym. | |
Opis przypadku - praca na poziomie poznawczym z wybranymi elementami poziomu zmysłowego. | |
Opis przypadku - praca na poziomie poznawczym. | |
Opis przypadku - praca na poziomie poznawczym i odkrywczo-badawczym wzbogaconym o wybrane elementy zawarte na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym. | |
Opis przypadku - praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym z wybranymi elementami poziomu odkrywczo-badawczego. | |
Opis przypadku - praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symbolicznym. | |
Część III | |
PLANOWANIE PRACY DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEJ | |
Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeutycznej - praca na poziomie zmysłowym. | |
Pierwszy czasookres | |
Drugi czasookres | |
Trzeci czasookres | |
Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeutycznej - praca na poziomie odkrywczo-badawczym. | |
Pierwszy czasookres | |
Drugi czasookres | |
Trzeci czasookres | |
Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeutycznej - praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym. | |
Pierwszy czasookres | |
Drugi czasookres | |
Trzeci czasookres | |
Część IV | |
PODSUMOWANIE PRACY DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEJ | |
Przykładowe opisy postępów rozwoju psychomotorycznego dziecka. | |
Bibliografia | |
ZAWARTOŚĆ PŁYTY CD: | |
PRZYKŁADOWE SCENARIUSZE ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNYCH ORAZ WYBRANE KARTY PRACY | |
Wzory wybranych scenariuszy zajęć dydaktyczno-terapeutycznych: | |
1. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym) | |
2. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym) | |
3. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym) | |
4. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym) | |
5. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym) | |
6. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym) | |
7. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym) | |
8. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym) | |
9. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym) | |
10. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symbolicznym) | |
11. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symbolicznym) | |
12. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym) | |
13. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym) | |
14. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym) | |
15. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symbolicznym) | |
16. Scenariusz (relaksacja do zastosowania na każdym poziomie) | |
Wzory wybranych kart pracy: | |
1. Zabawy z figurami | |
2. jakie to figury? | |
3. Policz, ile | |
4. Ile? | |
5. Połącz | |
6. Uzupełnij | |
7. Ile teraz jest? | |
8. Układanie zapasów w spiżarni wiewiórki (1) | |
9. Układanie zapasów w spiżarni wiewiórki (2) | |
10. W spiżarni wiewiórki (1) | |
11. W spiżarni wiewiórki (2) | |
12. "Gdy wiosna na świecie" | |
13. Gra "wiosenne domino" | |
14. Co tu nie pasuje | |
15. Zabawy i sporty zimowe | |
16. Wielkanoc | |
17. Przeczytaj, wytnij i ułóż | |
18. Przeczytaj, pokoloruj pisanki według poleceń z wiersza | |
19. Ola robi porządki w pokoju | |
20. Obrazki zwierząt | |
21. Dźwięk i obrazki | |
22. Pory roku | |
23. Prawda czy fałsz? | |
24. Jesienne zabawy słuchowe | |
25. Zabawy rytmiczne | |
26. Zwierzęta mieszkające w lesie | |
27. "Poranek Kasi" | |
28. Warzywna wykreślanka | |
29. Rebusy | |
30. Obrazkowe zabawy | |
31. Co tu nie pasuje? | |
Część VI | |
POMOCE DYDAKTYCZNE WYKORZYSTYWANE W PRACY DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEJ Z DZIEĆMI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM | |
Puzzle całoroczne | |
Loteryjka "w ciemno" | |
Kolorowy drapacz chmur | |
Przestrzenne klocki dydaktyczne "Gigant" | |
Pizza obrazkowo-sylabowa | |
Kolorowe mozaiki geometryczne | |
Podróże małe i duże | |