INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
W warunkach nieciągłości zmian w otoczeniu, rosnącej presji konkurencji i konieczności poszukiwania efektywnych rozwiązań kreujących wartość dodaną dla interesariuszy koncepcja modelu biznesu staje się coraz bardziej atrakcyjnym podejściem do zintegrowanego zarządzania strategicznego i operacyjnego przedsiębiorstwem. Niniejsza publikacja - jako jedna z pierwszych w polskim piśmiennictwie - jest poświęcona kompleksowej analizie modeli biznesu przedsiębiorstw, a także odzwierciedleniu mechanizmów ich funkcjonowania w sprawozdaniach finansowych i raportach biznesowych. Zostały tu przedstawione zarówno popularne, jak i mniej znane metody analizy modeli biznesu: szablon modelu biznesowego (business model canvas) A. Osterwaldera i V. Pigneura, trójkąt modelu biznesu O. Gassmana, analiza struktury strategicznego systemu audytu i mapy wartości. Zaproponowano oraz zilustrowano na przykładach sposoby oceny trwałości modelu biznesu z trzech perspektyw: ekonomicznej, społecznej i ekologicznej, a także scharakteryzowano czynniki utrudniające zmianę konstrukcji modeli biznesu.
Ponadto, w książce można znaleźć analizy wpływu modeli biznesu na kształtowanie obrazu jednostki w rachunkowości zarządczej i finansowej oraz zakresu informacji generowanych w różnego typu raportach, również zintegrowanych. W celu wzbogacenia rozważań koncepcyjnych zamieszczono wyniki badań empirycznych dotyczące treści rocznych raportów spółek notowanych na London Stock Exchange, zintegrowanych raportów wybranych spółek z Holandii, Niemiec, Hiszpanii i Polski, a także dziesięć studiów przypadków opisujących debiuty i dalsze losy spółek na alternatywnym rynku papierów wartościowych NewConnect prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, ze szczególnym uwzględnieniem sposobu prezentacji modeli biznesu w dokumentach informacyjnych.
Publikacja jest adresowana do pracowników naukowych, menedżerów przedsiębiorstw, analityków biznesu, studentów z wyższych roczników studiów i słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 284 |
Kategoria | Finanse i bankowość |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-433-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
1. Modele biznesu – istota i klasyfikacje | 13 |
1.1. Model biznesu – pojęcie i zastosowanie | 13 |
1.2. Klasyfikacje modeli biznesu | 25 |
2. Analiza modeli biznesu | 67 |
2.1. Metody analizy modeli biznesu | 67 |
2.2. Elementy modeli biznesu i zależności między nimi | 79 |
2.3. Trwałość modeli biznesu a trwałość przedsiębiorstwa | 100 |
2.4. Spójność modeli biznesu | 116 |
2.5. Atrakcyjność inwestycyjna modeli biznesu | 117 |
3. Raportowanie modeli biznesu | 123 |
3.1. Wprowadzenie | 123 |
3.2. Odwzorowanie modeli biznesu w rachunkowości finansowej | 125 |
3.3. Odwzorowanie modeli biznesu w rachunkowości zarządczej | 138 |
3.4. Rekomendacje dotyczące raportowania modeli biznesu | 149 |
3.5. Porównanie wytycznych Rady ds. Sprawozdawczości Finansowej (FRC) i Międzynarodowej Rady ds. Raportowania Zintegrowanego (IIRC) | 194 |
4. Prezentacja modeli biznesu w dokumentach informacyjnych spółek notowanych na rynku NewConnect | 199 |
4.1. Rynki alternatywne – geneza i specyfika funkcjonowania | 199 |
4.2. Prezentacja modeli biznesu w raportach wybranych spółek notowanych na rynku NewConnect – opisy przypadków | 206 |
Zakończenie | 253 |
Bibliografia | 265 |
Spis tabel | 279 |
Spis rysunków | 282 |