Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 10

-35%

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 10

Edukacja jako proces socjalizacji osób niepełnosprawnych

1 opinia

Redakcja:

Anna Klinik

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,20  28,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 28,00 zł (-35%)

Najniższa cena z 30 dni: 17,92 zł  


18,20

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

          Tom 10 Edukacja jako proces socjalizacji osób niepełnosprawnych zawiera 20 interesujących artykułów, które wzbogacają wiedzę czytelnika o istotne elementy pracy z osobami niepełnosprawnymi. Całość opracowania podzielona została na cztery części, z których każda zawiera (choć ze sobą tematycznie powiązane zagadnienia) artykuły podporządkowane tematyce w nich zawartej.


          I część poświęcona jest wskazaniu na ile zabiegi edukacyjne pomagają w przezwyciężaniu trudności życiowych i pozwalają łatwiej osobie niepełnosprawnej włączać się do życia społecznego.


          II część dotyczy rozumienia podmiotowości osoby niepełnosprawnej w procesie socjalizacyjnym.


          III część to instytucjonalne podmioty wspierające osoby niepełnosprawne w procesie przystosowywania ich do życia w świecie dorosłych.


          IV część poświęcona jest rodzinie jako jednemu z podstawowych czynników uspołeczniania osób niepełnosprawnych.


           Wszystkie te opracowania w sensie merytorycznym, jak i praktycznym wnoszą do praktyki zawodowej wiele cennych spostrzeżeń, wniosków a przede wszystkim możliwości rozwiązywania codziennych trudności w pracy z osobami niepełnosprawnymi.


          Autorka jest przekonana, że lektura materiałów zawartych w przedstawionym tomie wzbudzi dalsze refleksje idące w kierunku upodmiotowienia osób niepełnosprawnych w Polsce począwszy od przedszkola a na uczelni wyższej kończąc. Wiele treści umieszczonych w tym tomie może stanowić dobry przewodnik działań dla terapeutów, wolontariuszy oraz – a może szczególnie – dla rodziców dzieci niepełnosprawnych.


Znakomite grono specjalistów, teoretyków i praktyków wniosło do prezentowanego tomu ogromny wkład pracy, przemyśleń i propozycji w udoskonalaniu szeroko rozumianego procesu edukacji społecznej i włączaniu osób niepełnosprawnych do samorealizacji i własnego rozwoju.


Rok wydania2014
Liczba stron164
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-157-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Anna Klinik)    7
  Introduction (Anna Klinik)    11
  Część I. Zabiegi edukacyjne w procesie integracji osób niepełnosprawnych w środowisku społecznym    17
    Joanna Belzyt; Edukacja w przezwyciężaniu kryzysu życiowego na przykładzie osoby ociemniałej (doniesienie z badań)    17
    Anna Kołcz-Trzęsicka; Niepełnosprawni studenci – możliwości i ograniczenia na drodze edukacji    27
    Ewa Bogdanowicz; Kontrola aktywności ruchowej dzieci wykazujących symptomy nadpobudliwości psychoruchowej, uczestniczących w autorskim programie opracowanym według metody Rytmiki Emila Jaques-Dalcroze’a    33
    Marta Niemiec; Funkcjonowanie społeczne młodzieży niepełnosprawnej wzrokowo    45
    Renata Kovářová; Wsparcie uzdolnionych uczniów w Republice Czeskiej    57
    Magdalena Bełza; Oddziaływanie terapią plastyczną na rozwój fizyczny i psychospołeczny osób upośledzonych umysłowo na przykładzie Domu Pomocy Społecznej w Pielgrzymowicach    67
    Józef Binnebesel; Relacyjne aspekty terapii dzieci terminalnie chorych    73
  Część II. Podmiotowy kontekst osób niepełnosprawnych w procesie rehabilitacyjnym    81
    Bożena Sidor; Podmiotowość osoby z niepełnosprawnością umysłową    81
    Ewa Dyduch, Barbara Grzyb; Wpływ strukturyzacji otoczenia na zachowania uczniów z głęboką niepełnosprawnością psychofizyczną podczas zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z przedmiotem nietypowym    89
    Paulina Głowacka, Zbigniew Gąsior, Katarzyna Mizia-Stec; Czy cukrzyca nadal stanowi czynnik ryzyka niepełnosprawności?    99
    Karol Bidziński; Wartości obecne w stylach życia preferowanych przez młodzież z deficytem słuchu i jej pełnosprawnych rówieśników    107
    Izabela Bieńkowska; Zagrożenia niedostosowaniem społecznym osób z niepełnosprawnością intelektualną    121
  Część III. Instytucjonalne podmioty wspierające osoby niepełnosprawne w procesie socjalizacji    133
    Aniela Korzon; Wolontariat – wyzwaniem ponowoczesności    133
    Jana Swierkoszová; Kompetencje nauczycieli. Diagnostyka ADHD    141
    Ewa Kochanowska, Dominika Machnio; Pomoc socjalna i wsparcie społeczne w ocenie niepełnosprawnych studentów    149
    Beata Tylewska-Nowak; Niepełnosprawny student na UAM    157
RozwińZwiń