POLECAMY
-35%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Tom 10 Edukacja jako proces socjalizacji osób niepełnosprawnych zawiera 20 interesujących artykułów, które wzbogacają wiedzę czytelnika o istotne elementy pracy z osobami niepełnosprawnymi. Całość opracowania podzielona została na cztery części, z których każda zawiera (choć ze sobą tematycznie powiązane zagadnienia) artykuły podporządkowane tematyce w nich zawartej.
I część poświęcona jest wskazaniu na ile zabiegi edukacyjne pomagają w przezwyciężaniu trudności życiowych i pozwalają łatwiej osobie niepełnosprawnej włączać się do życia społecznego.
II część dotyczy rozumienia podmiotowości osoby niepełnosprawnej w procesie socjalizacyjnym.
III część to instytucjonalne podmioty wspierające osoby niepełnosprawne w procesie przystosowywania ich do życia w świecie dorosłych.
IV część poświęcona jest rodzinie jako jednemu z podstawowych czynników uspołeczniania osób niepełnosprawnych.
Wszystkie te opracowania w sensie merytorycznym, jak i praktycznym wnoszą do praktyki zawodowej wiele cennych spostrzeżeń, wniosków a przede wszystkim możliwości rozwiązywania codziennych trudności w pracy z osobami niepełnosprawnymi.
Autorka jest przekonana, że lektura materiałów zawartych w przedstawionym tomie wzbudzi dalsze refleksje idące w kierunku upodmiotowienia osób niepełnosprawnych w Polsce począwszy od przedszkola a na uczelni wyższej kończąc. Wiele treści umieszczonych w tym tomie może stanowić dobry przewodnik działań dla terapeutów, wolontariuszy oraz – a może szczególnie – dla rodziców dzieci niepełnosprawnych.
Znakomite grono specjalistów, teoretyków i praktyków wniosło do prezentowanego tomu ogromny wkład pracy, przemyśleń i propozycji w udoskonalaniu szeroko rozumianego procesu edukacji społecznej i włączaniu osób niepełnosprawnych do samorealizacji i własnego rozwoju.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 164 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-157-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (Anna Klinik) | 7 |
Introduction (Anna Klinik) | 11 |
Część I. Zabiegi edukacyjne w procesie integracji osób niepełnosprawnych w środowisku społecznym | 17 |
Joanna Belzyt; Edukacja w przezwyciężaniu kryzysu życiowego na przykładzie osoby ociemniałej (doniesienie z badań) | 17 |
Anna Kołcz-Trzęsicka; Niepełnosprawni studenci – możliwości i ograniczenia na drodze edukacji | 27 |
Ewa Bogdanowicz; Kontrola aktywności ruchowej dzieci wykazujących symptomy nadpobudliwości psychoruchowej, uczestniczących w autorskim programie opracowanym według metody Rytmiki Emila Jaques-Dalcroze’a | 33 |
Marta Niemiec; Funkcjonowanie społeczne młodzieży niepełnosprawnej wzrokowo | 45 |
Renata Kovářová; Wsparcie uzdolnionych uczniów w Republice Czeskiej | 57 |
Magdalena Bełza; Oddziaływanie terapią plastyczną na rozwój fizyczny i psychospołeczny osób upośledzonych umysłowo na przykładzie Domu Pomocy Społecznej w Pielgrzymowicach | 67 |
Józef Binnebesel; Relacyjne aspekty terapii dzieci terminalnie chorych | 73 |
Część II. Podmiotowy kontekst osób niepełnosprawnych w procesie rehabilitacyjnym | 81 |
Bożena Sidor; Podmiotowość osoby z niepełnosprawnością umysłową | 81 |
Ewa Dyduch, Barbara Grzyb; Wpływ strukturyzacji otoczenia na zachowania uczniów z głęboką niepełnosprawnością psychofizyczną podczas zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z przedmiotem nietypowym | 89 |
Paulina Głowacka, Zbigniew Gąsior, Katarzyna Mizia-Stec; Czy cukrzyca nadal stanowi czynnik ryzyka niepełnosprawności? | 99 |
Karol Bidziński; Wartości obecne w stylach życia preferowanych przez młodzież z deficytem słuchu i jej pełnosprawnych rówieśników | 107 |
Izabela Bieńkowska; Zagrożenia niedostosowaniem społecznym osób z niepełnosprawnością intelektualną | 121 |
Część III. Instytucjonalne podmioty wspierające osoby niepełnosprawne w procesie socjalizacji | 133 |
Aniela Korzon; Wolontariat – wyzwaniem ponowoczesności | 133 |
Jana Swierkoszová; Kompetencje nauczycieli. Diagnostyka ADHD | 141 |
Ewa Kochanowska, Dominika Machnio; Pomoc socjalna i wsparcie społeczne w ocenie niepełnosprawnych studentów | 149 |
Beata Tylewska-Nowak; Niepełnosprawny student na UAM | 157 |