Nauczyciel wczesnej edukacji

Rozwijanie kompetencji zawodowych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,88  16,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 16,95 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 10,85 zł  


12,88

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria „Wczesna Edukacja”) pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej kolejnej publikacji z tej serii autorzy zajmują się nowym ważnym problemem dotyczącym podmiotu badań – nauczyciela wczesnej edukacji. W prezentowanym tomie koncentrują się na kompetencjach tej grupy zawodowej. Autorzy podejmują próbę zainicjowania dyskusji nad tożsamością i profesjonalizacją specjalistów wczesnej edukacji. Nie tylko poddają refleksji różne kompetencje (np. planistyczne, interpretacyjne, informacyjno-medialne, do działań wspólnotowych, do pracy z uczniem zdolnym), ale także stawiają pytania o istotę działań nauczycieli w ponowoczesnym świecie, np. tworzenia przestrzeni wzajemnej edukacji naukowców i praktyków.


Rok wydania2016
Liczba stron186
KategoriaEdukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-171-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  
  Wiesława Leżańska, Staż zawodowy nauczyciela wczesnoszkolnego przestrzenią rozwijania kompetencji    15
  – Professional training of the first grades teacher as a space for competence development    28
  Jolanta Bonar, Refleksyjna praktyka w procesie stawania się nauczycielem    29
  – Reflective practice in the process of becoming a teacher    37
  Estera Kucińska, Action Research – Refleksyjny pedagog w praktyce na podstawie systemu kształcenia studentów studiów magisterskich w Wielkiej Brytanii    39
  – Action Research – Reflective teacher in practice on the basis of a system of educating students of undergraduate courses leading to a master’s degree in Great Britain    43
  Dorota Zdybel, Refleksja epistemologiczna jako narzędzie budowania własnego potencjału edukacyjnego przyszłych nauczycieli    45
  – Epistemological reflection as a way of building learning potential in future teachers    58
  Dorota Celińska-Mitał, Praktyki pedagogiczne jako forma rozwijania kompetencji nauczycielskich w opinii studentów    59
  – Teaching practice as a form of teacher competence development in the opinion of students    69
  Joanna Leek, Kompetencja planistyczna nauczycieli a praca w wielokulturowych klasach    71
  – Teaching planning process in multicultural environment    80
  Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk, Nauczyciel edukacji początkowej a uczeń zdolny – wokół problemu (nie)kompetencji    81
  – The primary school teacher and the gifted student: on the issue of (in-)competence    97
  Aleksandra Feliniak, Kompetencje informacyjno-medialne nauczycieli wczesnoszkolnych w zakresie wykorzystywania multimedialnych środków dydaktycznych. Komunikat z badań    99
  – Information and media competence of teachers of early childhood education in the use of multimedia teaching aids. Communication research    111
  Mirosław Kisiel, Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej przewodnikiem dziecka wkraczającego w świat muzyki    113
  – Early childhood education teacher as the class tutor introducing the child into the world of music    126
  Magdalena Pawlak, Nauczyciel jako kreator przestrzeni estetycznej dziecka    127
  – Teacher as a creator of child’s aesthetic space    142
  Agnieszka Olechowska, Samoocena i wartościowanie kompetencji nauczycieli-terapeutów w przestrzeni edukacyjnej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – doniesienie z badań    143
  – Self-esteem and valuing of teachers’ competence of educational therapist in the education of pupils with special educational needs research report    150
  Alicja Matusz-Rżewska, Kultura masowa jako przestrzeń działania nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej    151
  – A mass culture as the space for an early school education teacher’s activity    160
  Anna Basińska, Nauczyciel – uczący się dorosły. Refleksje nauczycieli wychowania przedszkolnego pracujących w oparciu o program Tablit    161
  – A teacher – an adult learner. Reflections of Kindergarten Teachers Working on Tablit – Kindergarten Curriculum    171
  Dagna Czerwonka, Kompetencje nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej wobec oczekiwań XXI wieku    173
  – – Powers of early childhood education teacher against expectations of XXI century    183
  
  Noty o autorach    185
RozwińZwiń