Podstawy analizy fundamentalnej

Podejście strategiczne

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,77  22,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,95 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,77 zł  


13,77

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Analiza fundamentalna przedsiębiorstwa polega na badaniu szeregu czynników, uwarunkowań i zjawisk, które w istotny sposób mogą wpływać na przyszłe dochody i dywidendy spółki, dając wyraz oczekiwanej stopie zwrotu dla inwestora przy określonym poziomie ryzyka inwestycyjnego. Treść książki dotyczy merytoryczno-metodycznych zagadnień przeprowadzania analizy fundamentalnej przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem analizy strategicznej jako instrumentu wykorzystywanego w rozważanych obszarach zarówno przez inwestorów, jak i zarządzających spółką. Czytelnik może zapoznać się z wiedzą z danej dziedziny, znajdzie też problemy do samodzielnego rozwiązania, pytania testowe i zadania praktyczne. Publikacja ukazuje wielość, złożoność i różnorodność zjawisk zachodzących w toku zarządzania przedsiębiorstwem oraz prezentuje metody, techniki i narzędzia służące do prawidłowej oceny jednostki i jej otoczenia. Adresowana jest przede wszystkim do słuchaczy studiów związanych z finansami i naukami o zarządzaniu. Będzie również przydatna inwestorom indywidualnym, analitykom i specjalistom, którzy pragną dobierać akcje spółek w przemyślany sposób, a także osobom poszukującym narzędzi analizy strategicznej do celów niezwiązanych z obrotem papierami wartościowymi.


Rok wydania2016
Liczba stron214
KategoriaFinanse i bankowość
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-145-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  
  Rozdział I. Podstawowe problemy i założenia analizy fundamentalnej    13
  1. Istota i cele analizy fundamentalnej    13
  2. Zakres analizy fundamentalnej    20
  3. Problemy    24
  4. Pytania testowe    25
  
  Rozdział II. Fundamenty działania przedsiębiorstwa    27
  1. Pojęcie przedsiębiorstwa i cele jego działania    27
  2. Uwarunkowania decyzji finansowych na tle celów interesariuszy przedsiębiorstwa    37
  3. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw    42
  4. Źródła finansowania przedsiębiorstw    53
  5. Rola i znaczenie finansów w przedsiębiorstwie    67
  6. Problemy    74
  7. Pytania testowe    75
  
  Rozdział III. Analiza makrootoczenia przedsiębiorstwa    77
  1. Składniki makrootoczenia przedsiębiorstwa    77
  2. Metody analizy makrootoczenia przedsiębiorstwa    84
  2.1. Koncepcje bezscenariuszowe    84
  2.2. Koncepcje scenariuszowe    99
  3. Problemy    113
  4. Pytania testowe    114
  5. Zadania do samodzielnego rozwiązania    115
  
  Rozdział IV. Analiza sektorowa    119
  1. Cele i zakres analizy otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa    119
  2. Metody analizy sektorowej przedsiębiorstwa    127
  3. Problemy    159
  4. Pytania testowe    159
  5. Zadania do samodzielnego rozwiązania    160
  
  Rozdział V. Analiza sytuacyjna przedsiębiorstwa    163
  1. Cele i zakres analizy potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa    163
  2. Metody analizy sytuacyjnej przedsiębiorstwa    166
  3. Problemy    191
  4. Pytania testowe    192
  5. Zadania do samodzielnego rozwiązania    193
  
  Zakończenie    197
  Bibliografia    201
  Spis tabel    209
  Spis rysunków     211
  Odpowiedzi do pytań testowych    213
RozwińZwiń