Kształtowanie standardów wyceny przedsiębiorstw

Kształtowanie standardów wyceny przedsiębiorstw

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Standardy wyceny przedsiębiorstw stanowią zbiór procedur, które powinny być przestrzegane w procesie wyceny przedsiębiorstw. Ich zadaniem jest między innymi ograniczenie dowolności w zakresie przyjmowanych założeń, uporządkowanie metodyki wyceny oraz unifikacja stosowanej terminologii. Wprowadzane na świecie standardy wyceny przedsiębiorstw różnią się zarówno pod względem stopnia szczegółowości, jak
i sformalizowania. W niektórych przypadkach przybierają postać norm prawnych, w innych
– standardów zawodowych. W niniejszej pracy skupiono się przede wszystkim na tych drugich. Ich historia została zapoczątkowana w Stanach Zjednoczonych w drugiej połowie ubiegłego wieku. Inicjatorami powstania tego typu standardów były organizacje zrzeszające rzeczoznawców majątkowych. Z upływem czasu konieczność stworzenia podobnych przepisów została dostrzeżona również w innych krajach. Obecnie standardy zawodowe dotyczące wyceny przedsiębiorstw opracowują i stosują organizacje działające między innymi w Australii, Hongkongu (Chiny), Kanadzie, Niemczech, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii.


ze Wstępu


Rok wydania2015
Liczba stron275
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN-13978-83-7972-040-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1 Teoretyczne podstawy standardów w wycenie przedsiębiorstw     13
  1.1. Istota wyceny przedsiębiorstw     13
  1.2. Standardy wartości stosowane w wycenie przedsiębiorstw     17
  1.3. Pojęcie i klasyfikacja standardów wyceny przedsiębiorstw     28
  
  Rozdział 2 Standardy wyceny przedsiębiorstw na świecie     35
  2.1. Standardy wyceny przedsiębiorstw w krajach Ameryki Północnej     35
  2.2. Standardy wyceny przedsiębiorstw w krajach Europy, Azji i Oceanii     53
  2.3. Standardy międzynarodowe odnoszące się do wyceny przedsiębiorstw     58
  
  Rozdział 3 Formalnoprawne regulacje dotyczące wyceny przedsiębiorstw w Polsce     66
  3.1. Historyczne uwarunkowania rozwoju rynku wyceny przedsiębiorstw w Polsce     66
  3.2. Normy prawne dotyczące wyceny przedsiębiorstw w Polsce     80
  3.3. Standardy zawodowe dotyczące wyceny przedsiębiorstw w Polsce     94
  
  Rozdział 4 Ocena polskich standardów wyceny przedsiębiorstw na tle wybranych standardów stosowanych na świecie     101
  4.1. Przegląd badań poświęconych standardom wyceny przedsiębiorstw     101
  4.2. Metodyka badania standardów wyceny przedsiębiorstw     109
  4.3. Wyniki analizy porównawczej wybranych standardów wyceny przedsiębiorstw     114
  
  Rozdział 5 Ocena stopnia zastosowania standardów wyceny przedsiębiorstw w Polsce     160
  5.1. Przegląd badań empirycznych dotyczących praktyki wyceny przedsiębiorstw w Polsce i zastosowania standardów wyceny na świecie     160
  5.2. Metodyka badania stopnia zastosowania standardów wyceny przedsiębiorstw w Polsce     168
  5.3. Wyniki badania ankietowego dotyczącego zastosowania standardów wyceny i standardów wartości w Polsce     175
  
  Rozdział 6 Kierunki doskonalenia standardów wyceny przedsiębiorstw w Polsce     192
  6.1. Diagnoza obecnej sytuacji w zakresie kształtowania standardów wyceny przedsiębiorstw w Polsce     192
  6.2. Rekomendacje dotyczące zawartości standardów wyceny przedsiębiorstw     195
  6.3. O cena scenariuszy dalszego przebiegu procesu kształtowania się standardów wyceny przedsiębiorstw w Polsce     199
  
  Wnioski i uwagi końcowe     206
  
  Załączniki     215
  Bibliografia     255
  Development of business valuation standards (Abstract)     267
  Spis rysunków, tabel i załączników     271
RozwińZwiń