Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej

Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

8,97  14,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 14,95 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 8,97 zł  


8,97

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Kolejna publikacja w ramach serii „Edukacja dla Mądrości”, inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (Teaching for Wisdom)
- praktyczny poradnik metodyczny dla nauczycieli, wychowawców i pedagogów, pracujących w różnych instytucjach oświatowych, dla konsultantów i doradców metodycznych, a także rodziców. Zawiera wprowadzenie teoretyczne oraz przykłady sytuacji edukacyjnych, służących rozwijaniu inteligencji analitycznej, twórczej, praktycznej, refleksyjności, myślenia dialogicznego i dialektycznego oraz propozycje konkretnych ćwiczeń. Czytelnik znajdzie również zestaw scenariuszy zajęć do pracy z dziećmi w przedszkolu i szkole podstawowej. Poradnik uzupełniają gotowe do powielenia karty pracy.


Rok wydania2016
Liczba stron160
KategoriaEdukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-143-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  
  Rozdział 1. Edukacja dla mądrości    15
  
  Rozdział 2. Cele kształcenia a założenia edukacji dla mądrości    25
  
  Rozdział 3. Przykłady sytuacji edukacyjnych służących rozwijaniu mądrości    33
  3.1. Rozwijanie inteligencji analitycznej    34
  3.2. Rozwijanie inteligencji twórczej    35
  Zadanie 1. „Łańcuch skojarzeń”    37
  Zadanie 2. „Skojarzenia bliższe i dalsze?”    38
  Zadanie 3. „Jak można to wykorzystać inaczej?”    38
  Zadanie 4. „Co by było, gdyby...”    39
  Zadanie 5. ,,Przedmiot bez wad”    39
  Zadanie 6. „Skojarzenia i analogie”    39
  Zadanie 7. „Co to jest, do czego służy?”    40
  Zadanie 8. „Wynalazki w kuchni – dokończ rysunki”    40
  Zadanie 9. „Drzewo – jak je poznać i wykorzystać?”    41
  Zadanie 10. „Drzewo dobra”    42
  Zadanie 11. „Hybryda”    43
  Zadanie 12. „Projektowanie z rzeczowników”    43
  Zadanie 13. „Dziwne zwierzę”    44
  3.3. Rozwijanie inteligencji praktycznej    44
  Zadanie 1. „Czy w sklepie można się zgubić?”    46
  Zadanie 2. „Jak to wykorzystać inaczej?”    46
  Zadanie 3. „Upominek dla…”    47
  Zadanie 4. „Wady i zalety”    47
  Zadanie 5. „Ulepszamy otoczenie”    48
  Zadanie 6. Udział w programie „Adopcja sercem”    48
  Zadanie 7. „Zrób to sam”    49
  Zadanie 8. „W czym jestem mocny?”    49
  Zadanie 9. „Przyjazna szkoła”    50
  Zadanie 10. „Mądre – niemądre”    50
  Zadanie 11. ,,Giełda pomysłów”    51
  Zadanie 12. „Coś w zamian”    51
  Zadanie 13. „Ubranie dostosowane do pogody”    51
  Zadanie 14. „Instrukcje”    52
  Zadanie 15. „Co zrobię w sytuacji, gdy...?”    52
  Zadanie 16. „Wirujące plakaty”    52
  3.4. Rozwijanie refleksyjności    53
  3.5. Rozwijanie myślenia dialogicznego    54
  Zadanie 1. „Inne zakończenie”    55
  Zadanie 2. „Za i przeciw”    56
  Zadanie 3. „Podobieństwa i różnice”    56
  Zadanie 4. „Tradycje”    57
  Zadanie 5. „Wyobrażenia”    57
  Zadanie 6. „Bariery komunikacyjne”    57
  Zadanie 7. „Właśnie wynaleziono…”    58
  Zadanie 8. „Kim jestem i dlaczego?”    58
  Zadanie 9. „Na ratunek”    59
  Zadanie 10. „Co to może być? – definicje”    59
  Zadanie 11. „Opowiadanie na jedną literę”    60
  Zadanie 12. „Czy zaleta może być wadą?”    60
  Zadanie 13. „Wywiad z...”    61
  3.6. Rozwijanie myślenia dialektycznego    62
  Zadanie 1. „Wspólne dzieło”    63
  Zadanie 2. ,,Jak spędzić dzisiejszy dzień, żeby się nie nudzić?”    63
  Zadanie 3. „Dobra złość?”    64
  Zadanie 4. Mapa myśli na temat: „Jak dbać o swoje zdrowie i zdrowie innych?”    64
  Zadanie 5. „Możliwe i potrzebne zmiany przebiegu lekcji”    65
  Zadanie 6. „Przekaż – przejmij to coś”    66
  Zadanie 7. „Stopklatka”    66
  Zadanie 8. „Różne potrzeby – różne odczucia?”    67
  Zadanie 9. „Graffiti”    67
  Zadanie 10. „Dedykowane malowidło”    68
  Zadanie 11. „Hasła-metafory”    68
  
  Rozdział 4. Scenariusze zajęć sprzyjających rozwojowi mądrości na początkowych etapach kształcenia    71
  Temat: Dobry człowiek – co to znaczy?    73
  Temat: Ciepło, zimno – eksperymenty z objętością powietrza    76
  Temat: Bądź ostrożny!    79
  Temat: Jak można chronić przyrodę na Ziemi?    83
  Temat: O zjawisku następstwa dnia i nocy    87
  Temat: Jak zachować się w sytuacji zagrożenia?    90
  Temat: Zagrożenia – jak ich unikać i jak sobie pomóc?    93
  Temat: Pierwsza pomoc    96
  Temat: Magia wiatru    99
  Temat: Spotkanie z nieznajomym psem – postawy obronne w sytuacji zagrożenia    101
  Temat: „Krótka podróż na niby” – różnice w naszych wyobrażeniach    104
  Temat: Na ratunek przyrodzie    107
  Temat: Czas wolny – samodzielne organizowanie bezpiecznych zajęć    110
  Temat: Nie widzę, nie słyszę    113
  Temat: Wynalazki i wynalazca – formułowanie pytań i wypowiedzi    118
  Temat: Jak zapobiegać wypadkom drogowym?    121
  Temat: Akceptacja i tolerancja    125
  Temat: Wartości w naszym życiu    128
  Temat: Jak sobie radzić podczas powodzi?    131
  
  Zakończenie    135
  Bibliografia    137
  Od Redakcji    143
  Aneks. Karty pracy    145
RozwińZwiń