Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych

1 ocena

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

74,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 37,00 zł  


74,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce „Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych” znajdą Państwo czternaście tekstów poświęconych wpływowi społecznemu w relacjach romantycznych, pracy, sporcie i zeznaniach świadków. Ta inspirująca lektura pozwala nie tylko przyjrzeć relacjom międzyludzkim, lecz także skutecznie bronić się przed niechcianym wpływem.


Tematyka książki jest na tyle rozległa, że może zainteresować czytelników z różnych dziedzin i obszarów wiedzy. Będzie ważną lekturą dla osób działających w obszarze psychologii; praktyków, badaczy akademickich, studentów psychologii. Krąg potencjalnych odbiorców obejmuje nie tylko obszar psychologii, ale też inne dyscypliny z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych (…).
Z recenzji dr hab. Józefa Maciuszka, prof. UJ


Rok wydania2015
Liczba stron384
KategoriaPsychologia społeczna
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-18932-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Eugenia Mandal, Dariusz Doliński)     7
  
  CZĘŚĆ I. ATRAKCYJNOŚĆ, RANDKI I ROMANTYCZNE ZWIĄZKI     15
  Oczarować i przekonać. Postrzeganie osób wykorzystujących fizyczną atrakcyjność w wywieraniu wpływu na innych (Eugenia Mandal, Anna Latusek, Marcin Moroń)     17
  Strategie autoprezentacji w czasie pierwszej randki (Aneta Brachman, Marcin Moroń)     46
  Osobowość partnerów i wywieranie wpływu a zadowolenie ze związku (Krystyna Doroszewicz)     66
  Style przywiązania i narcyzm a taktyki wywierania wpływu w bliskich związkach (Eugenia Mandal, Magdalena Sitko-Dominik)     99
  
  CZĘŚĆ II. ETYKIETKI, ZNAKI I ZNACZENIA     127
  Rola etykietkowania w procesach wpływu społecznego (Dariusz Doliński)     129
  Schody zwykłe czy ruchome? Kształtowanie pożądanych zachowań w przestrzeni publicznej za pomocą oznakowań o różnej treści argumentacji (Konrad Maj, Monika Makuch)     143
  
  CZĘŚĆ III. PRACA ZAWODOWA, SPORT, WŁADZA I DECYZJE     163
  Autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej: gotowość do stosowania i sądy o skuteczności strategii autoprezentacji a doświadczane emocje (Karolina Kowalska)     165
  Poczucie i potrzeba władzy oraz poziom dyrektywności wśród pielęgniarek (Dagna Kocur)     184
  Sposoby wywierania wpływu a podejmowane decyzje sędziowskie w koszykówce (Zuzanna Wałach-Biśta)     203
  
  CZĘŚĆ IV. MAKIAWELIZM, SĄDY, SUGESTIE I ZEZNANIA     229
  Ciemna strona wywierania wpływu. Makiawelizm, narcyzm i psychopatia w badaniach wpływu społecznego (Irena Pilch)     231
  Wpływ społeczny w kontekście sądowym: sugestialność interrogatywna (Malwina Szpitalak)     252
  Kobiece i męskie charakterystyki treściowe zeznań a prawdopodobieństwo wykrycia kłamstwa (Sylwia Wacławik, Bartosz W. Wojciechowski)     275
  
  CZĘŚĆ V. WOJSKO, OPERACJE PSYCHOLOGICZNE I TAJNA WSPÓŁPRACA     303
  Operacje Psychologiczne (PSYOPS) jako pole praktycznego zastosowania technik wpływu społecznego (Tomasz Grzyb, Sławomir Starzyński)     305
  Wobec systemu. Miękkie i twarde strategie korzystania z władzy przez przedstawicieli SB względem tajnych współpracowników w ostatnich dekadach PRL (Agnieszka Gałkowska)     323
  
  Indeks nazwisk     363
  Indeks rzeczowy     373
  O Autorach     377
RozwińZwiń