Media

-35%

Media

Szkic z filozofii i pedagogiki dystansu

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,70  38,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 38,00 zł (-35%)

Najniższa cena z 30 dni: 24,32 zł  


24,70

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza książka mieści się, pod względem poruszanej w niej problematyki, w obszarze zainteresowań pedagogiki kultury. Autor pyta w niej o współczesność, próbuje nadać zachodzącym w niej przeobrażeniom jakiś - na własny użytek zdefiniowany - sens, zastanawia się nad zadaniami edukacji, jakie z tych przeobrażeń mogą wynikać.


Próbuje się przyjrzeć pewnym aspektom współczesnej kultury okiem człowieka poszukującego w niej jakiejś - choćby paradoksalnej i nieciągłej - logiki, i zastanowić się na tym, jakie z tego obrazu mogą płynąć konsekwencje dla myślenia o edukacji. Kwestią interesującą go szczególnie jest kulturowa heterogeniczność, nieciągłość właśnie, stanowiąca o swoistej policentryczności (czy wręcz decentracji, braku centrum) współczesnego pejzażu kulturowego. Można powiedzieć, że mamy tu do czynienia z dość zasadniczą zmianą metafor orientujących myślenie o edukacji i kulturze.


Niniejsza książka jest krytycznym esejem: próbką, szkicem, zarysem problemu. Jest to jedynie zapis własnej próby rozumienia współczesnego „pejzażu medialnego” w kontekście zadań stawianych edukacji. Może jednak przyczynić się nieco do wzmożenia dyskusji na temat zadań edukacji w symulowanym przez telewizję świecie.


Rok wydania2009
Liczba stron152
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-185-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie: Kultura i oddalenie    7
  Część pierwsza. Historia, albo trzy historie    21
    Upadek, czyli historia mityczna    22
    Upodmiotowienie, czyli historia psychologiczna    33
    Mówione, pisane, widziane: władza i dyskurs    40
    De-naturalizacja, czyli krytyczna historia przedstawień    51
  Część druga. Jednostka i społeczeństwo we współczesnym pejzażu medialnym: ku teorii intermedialnej edukacji    73
    Media i społeczeństwo    73
      Telewizja, biznes i polityka    78
      Polityka reprezentacji, czyli co jest (?) oczywiste    83
      Mówione, pisane, widziane – raz jeszcze    90
    Media, dystans i edukacja    107
      Media, szkoła i konstrukcja świata społecznego    110
      „Świat wspólny” i misja szkoły    113
      Szkoła multimedialna    114
      Edukacja jako medium dystansu    123
      Kultura wizualna w edukacji krytycznej    130
      Wymiary interwencji: kilka postulatów pod adresem edukacji medialnej    134
  Zakończenie, chyba bez konkluzji    139
  Summary    141
  Indeks    143
  Bibliografia    145
RozwińZwiń