INNE EBOOKI AUTORA
-35%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Miłość własna pozbawiona egoizmu jest bazą dla pokoju i indywidualnego szczęścia. Zdolność do odczuwania miłości własnej mamy w sobie od momentu narodzin, jednak bardzo rzadko ma ona możliwość rozwinąć się, ponieważ dzieci dorastają przeważnie w atmosferze: „Ja wiem najlepiej, co jest dla ciebie dobre”. Zasady wychowawcze podobne do tej hamują rozwój zaufania i miłości wobec samego siebie oraz powodują w dziecku kiełkowanie agresji. W taki sposób uczymy się nienawidzić siebie i obawiać innych. W książce tej Hubertus von Schoenebeck, szef instytutu i towarzystwa „Przyjaźń z dziećmi”, przedstawia skuteczną metodę uwolnienia się od nienawiści wobec samego siebie, bezsilności i egoizmu. Dzięki niej uczymy się konstruktywnego stosunku do własnej osoby, innych ludzi i wzajemnych naszych powiązań, kiedy to dorosłemu człowiekowi na nowo udaje się polubić samego siebie, bez obaw nawiązywać kontakty z innymi i żyć wspólnie w pokoju.
Prof. zw. Dr hab. Bogusław Śliwerski
Tłumaczenie: Iwona Pańczakiewicz
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 146 |
Kategoria | Poradnictwo |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-347-7 |
Numer wydania | 2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa | 13 |
Opowieść o księciu zaklętym w żabę | 17 |
Wprowadzenie | 19 |
Nowe perspektywy | 19 |
Źródło | 21 |
Intencje | 22 |
Stary układ | 23 |
Odkrycie | 25 |
Nowe relacje | 26 |
Psychodynamiczne wyzwolenie | 29 |
I | 30 |
Skarbiec | 30 |
Pretensje | 31 |
Potępienie | 32 |
Prześladowanie | 34 |
Absurdalna rzeczywistość | 35 |
Wędrówka | 37 |
II | 38 |
Miłość własna | 38 |
Egoizm | 39 |
Wtulenie się w siebie | 41 |
Władza | 42 |
Centrum wszechświata | 44 |
To, co dla mnie najlepsze | 45 |
III | 46 |
Marionetki | 46 |
Poczucie winy | 47 |
Wstyd | 49 |
Obowiązek | 52 |
Odpowiedzialność za | 53 |
Odpowiedzialność wobec | 55 |
IV | 56 |
Agresja | 56 |
Konflikt | 58 |
Łzy | 60 |
Cudze cierpienie | 61 |
Własne cierpienie, choroba, śmierć | 63 |
Szczęście | 65 |
V | 67 |
Miłość | 67 |
Solidarność | 69 |
Dynamika grupowa | 70 |
Słuchanie | 73 |
Emocjonalna muzyka | 74 |
Iskrzenie | 76 |
VI | 78 |
Wrota nowych relacji | 78 |
Antagoniści | 78 |
Nawroty | 80 |
Pewność siebie | 81 |
Przemiana | 82 |
Energia | 83 |
Nowa praktyka | 85 |
I | 85 |
Zrozumieć – poczuć – wprowadzić w życie | 85 |
Kwestia praktyki | 86 |
II | 87 |
Helmut (lat 38) | 87 |
Antonett – Toni (lat 27) | 90 |
Martin (lat 23) | 91 |
Elizabeth (lat 37) | 92 |
Christiane (lat 51) | 94 |
Vera (lat 31) | 94 |
Rita (lat 33) | 95 |
Christoph (lat 26) | 96 |
Ulla (lat 25) | 98 |
Angelika (lat 32) | 98 |
Ursula (lat 38) | 99 |
Bernd (lat 40) | 100 |
Gertruda (lat 31) | 101 |
Michael (lat 33) | 102 |
Jans (lat 47) | 103 |
Doris (lat 27) | 104 |
Conni (lat 28) | 105 |
Jutta (lat 47) | 106 |
Fundament teoretyczny | 109 |
I | 110 |
Antypedagogika | 110 |
Psychoterapia według Carla Rogersa | 112 |
II | 113 |
Rys historyczno-kulturowy | 113 |
Znaczenie seksu | 115 |
Wypowiedzi biblijne | 117 |
III | 118 |
Przezwyciężenie adultyzmu | 118 |
Zdemaskowanie obowiązku szkolnego | 120 |
Względność nauki | 121 |
IV | 123 |
Realna władza | 123 |
Polityka układu | 124 |
Normy i przepisy | 125 |
Praca na rzecz pokoju | 126 |
Pomoce | 129 |
Książki | 129 |
„Przyjaźń z Dziećmi” – Towarzystwo | 131 |
„Przyjaźń z Dziećmi” – Instytut | 132 |
Epilog | 135 |
Podziękowanie | 139 |
Aneks | 141 |
Literatura antypedagogiczna lub o antypedagogice w Polsce | 141 |