Dźwięki mowy

-35%

Dźwięki mowy

Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych

9 ocen

Redakcja:

Alicja Maurer

Format:

epub, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,15  31,00

Format: epub, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 31,00 zł (-35%)

Najniższa cena z 30 dni: 19,84 zł  


20,15

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia.


Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych.


Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia.


„Zabawy z rymami” kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci.


„Głoski rozpoczynające i kończące słowa” stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów.


„Głoska a litera” poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek


Rok wydania2014
Liczba stron232
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-342-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Znaczenie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania    11
    Pojęcie świadomości fonologicznej    11
    Świadomość fonologiczna w opanowaniu umiejętności czytania i pisania    12
    Świadomość fonemowa a trudności w nauce czytania i pisania    13
    Poziomy świadomości fonologicznej    14
    Diagnoza świadomości fonologicznej    14
    Kształtowanie świadomości fonologicznej    15
    Rola automatyzacji w nauce czytania i pisania    16
    Dekodowanie jako umiejętność    18
    Uczenie się umiejętności dekodowania    19
    Wnioski    20
    Literatura    20
  Część I. Zabawy z rymami    25
    Wprowadzenie w świat dźwięków mowy    25
      Literatura dziecięca    25
    Rymy    27
      Rozpoznawanie rymów    28
      Tworzenie rymów    49
      Zabawy z rymami    65
  Część II. Głoski zaczynające i kończące słowa    79
    Głoski zaczynające i kończące słowa    79
      Wyodrębnianie głosek zaczynających i kończących słowa    81
      Podawanie słów zaczynających się taką samą głoską    114
      Zabawy z głoskami zaczynającymi i kończącymi słowa    129
  Część III. Głoska a litera    139
    Analiza i synteza sylabowa i fonemowa    139
      Analiza i synteza sylabowa    139
      Wyszukiwanie znaczących części słowa    155
      Łączenie sylab w słowa    167
    Analiza i synteza fonemowa    183
      Dzielenie słów na głoski    184
      Wyszukiwanie słowa w słowie    200
    Głoska a litera    224
  Literatura    232
RozwińZwiń