Wyuczona bezradność a zasoby osobiste osób niepełnosprawnych ruchowo

Wyuczona bezradność a zasoby osobiste osób niepełnosprawnych ruchowo

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 33,60 zł  


33,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem książki jest próba włączenia się w nurt badań nad poszukiwaniem współzależności między wyuczoną bezradnością a poczuciem koherencji i wsparciem społecznym osób niepełnosprawnych ruchowo, których wyniki mogłyby stanowić podstawę do opracowania zarówno skutecznych programów pomocy osobom doświadczającym syndromu wyuczonej bezradności, jak i projektowania działań prewencyjnych w tym zakresie. Niniejsza praca powstała w oparciu o wyniki badań naukowych, jakie prowadziłam w trakcie przygotowywania rozprawy doktorskiej pt. „Psychospołeczne korelaty wyuczonej bezradności osób niepełnosprawnych ruchowo”. Skierowana jest do szerokiego grona teoretyków i praktyków zainteresowanych problematyką wyuczonej bezradności.


Rok wydania2015
Liczba stron228
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-751-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział I. Niepełnosprawność     11
    1. Definicje i klasyfikacje niepełnosprawności     12
    2. Wybrane modele niepełnosprawności     16
    3. Rodzaje niepełnosprawności     20
    Podsumowanie     31
  
  Rozdział II. Wyuczona bezradność     33
    1. Pojęcie wyuczonej bezradności     34
    2. Wybrane teorie kontroli nad własną osobą     39
    3. Badania nad wyuczoną bezradnością     48
    Podsumowanie     53
  
  Rozdział III. Założenia badawcze     54
    1. Cel badań, problemy badawcze i hipotezy     55
    2. Metoda i narzędzia badawcze     57
    3. Opis procedury statystycznej     61
    4. Charakterystyka badanych osób     62
  
  Rozdział IV. Wyuczona bezradność badanych osób niepełnosprawnych ruchowo     80
    1. Porównanie poziomów wyuczonej bezradności między grupą osób sprawnych i niepełnosprawnych ruchowo     81
    2. Porównanie poziomów wyuczonej bezradności między grupami osób niepełnosprawnych ruchowo – wyniki jednoczynnikowej analizy wariancji ANOVA.     84
    Podsumowanie     92
  
  Rozdział V. Wybrane zasoby osobiste badanych osób niepełnosprawnych     93
    1. Poczucie koherencji     94
      1.1. Wprowadzenie w problematykę koherencji     98
      1.2. Poczucie koherencji osób niepełnosprawnych ruchowo – przegląd badań     98
      1.3. Poczucie koherencji badanych osób     101
    Podsumowanie    105
    2. Wsparcie społeczne     106
      2.1. Wprowadzenie w problematykę wsparcia społecznego     106
      2.2. Wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych ruchowo – przegląd badań     116
      2.3. Wsparcie społeczne osób badanych     119
    Podsumowanie     133
  
  Rozdział VI. Wyuczona bezradność a zasoby osobiste badanych osób niepełnosprawnych ruchowo     137
    1. Zależności pomiędzy wskaźnikami wyuczonej bezradności a poczuciem koherencji w grupach osób niepełnosprawnych     137
    2. Zależności pomiędzy wyuczoną bezradnością a wsparciem społecznym w grupach osób niepełnosprawnych     156
    Podsumowanie     182
  
  Zakończenie     186
  Spis tabel     201
  Literatura     205
RozwińZwiń