Prolegomena do historii komunikacji społecznej - tom 2 Badanie historii komunikacji

Prolegomena do historii komunikacji społecznej - tom 2 Badanie historii komunikacji

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

42,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 42,00 zł  


42,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja Włodzimierza Micha, to efekt szerokiego przedsięwzięcia badawczego o charakterze rekonstrukcyjno-krytycznym związanego z dziejami komunikacji człowieka, które nie ma charakteru apodyktycznego, ale problematyczny. […] Istotą dającą bezprecedensową wartość tego typu badaniom i postawie metodologicznej jest krytyczny stosunek do wcześniejszych ustaleń w tej dziedzinie nauk o komunikowaniu, które nierzadko wbrew ich twórcom stały się wręcz wiedzą absolutną, a nawet metafizyczną, prowadzącą w praktyce z pobudek politycznych czy świadomowościowo-dogmatycznych do szeregu antynomii w rozumowaniach, opisie interpretacji badanych zjawisk, wykluczając rzetelną wiedzę na ich temat, podnoszącą przecież jakość życia. […] Włodzimierzowi Michowi udało się sformułować bardzo ciekawą – płodną teoretycznie, ale również w sferze praktyk komunikacyjnych – choć krytyczną wizję komunikacji człowieka, która zakotwicza go w świecie społeczno-kulturowym i przyrodniczym, jednocześnie determinując miękko jego człowieczeństwo na kolejnych etapach jego humanizacji. Publikacja ma walory nie tylko stricte naukowe, ale może być znakomitym podręcznikiem akademickim do studiów nad komunikowaniem. [Z recenzji prof. dr. hab. Ignacego S. Fiuta]


Rok wydania2014
Liczba stron515
KategoriaPolitologia
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-590-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Część pierwsza Determinizm medialny    11
  
  Rozdział I. Sprawczość mediów     13
    1.1. Rzeczy jako aktorzy społeczni     13
    1.2. Media jako ekstensje     24
    1.3. Oko vs ucho     45
  
  Rozdział II. Rozwój mediów     61
    2.1. Stare a nowe media     61
    2.2. Technofilia a technofobia     73
    2.3. Dynamika zmian     83
  
  Rozdział III. Przestrzenne ramy komunikacji bezpośredniej     109
    3.1. Mobilność przestrzenna     109
    3.2. Przestrzeń publiczna i prywatna     122
  
  Rozdział IV. Zapośredniczenie     165
    4.1. Więzi społeczne     165
    4.2. Przestrzeń     186
    4.3. Czas     195
  
  Rozdział V. Dyskursy medialne     211
    5.1. Postmanowska wizja kryzysu racjonalnego dyskursu druku     211
    5.2. O degradacji dyskursu publicznego w dobie telewizji     236
    5.3. Wtórna oralność, audiowizualność i wtórna piśmienność w mediach elektronicznych     253
  
  Część druga O trudności pisania historii komunikacji    269
  
  Rozdział VI. Ograniczone możliwości poznania historycznego     271
    6.1. Wokół relatywizmu     271
    6.2. O niedostatku źródeł i problemie ich interpretacji     299
      6.2.1. Czasy historyczne     299
      6.2.2. Prehistoria     324
  
  Rozdział VII. Anachronizmy     337
    7.1. Kwestia przydatności kategorii politologicznych i komunikologicznych     337
    7.2. Case study: zarządzanie widocznością     361
  
  Rozdział VIII. Pożytki z etnografi i     373
    8.1. Współcześni łowcy-zbieracze jako punkt odniesienia     373
    8.2. Badanie obcych kultur     390
  
  Rozdział IX. Argument z natury     399
    9.1. Problem (anty)redukcjonizmu     399
    9.2. Geny a środowisko     414
    9.3. Adaptacje     428
    9.4. Ludzie i inne szympansy    443
  
  Zakończenie     453
  Bibliografia     459
  Indeks     499
RozwińZwiń