Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 8

-30%

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 8

Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością

1 opinia

Redakcja:

Zenon Gajdzica

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,86  29,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 29,80 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 20,86 zł  


20,86

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Myślą przewodnią przedłożonego tomu Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością jest spojrzenie na zadania instytucji szkoły oraz uwarunkowania i efekty procesu kształcenia w kontekście rozwoju uczniów. Z jednej strony proces edukacji szkolnej traktowany jest jako ważny element wsparcia, wyznaczany potencjałem jego uczestników, a z drugiej – powinien on służyć rozwojowi uczniów.


Na całość opracowania składają się trzy części. W pierwszej autorzy skupiają się na problematyce rozwoju emocjonalnego oraz społecznego dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Część druga obejmuje wybrane zagadnienia funkcjonowania szkoły osadzonej w tyglu różnorodnych oczekiwań społecznych wobec tej instytucji. W ostatniej części Czytelnik znajdzie teksty ukazujące złożoność uwarunkowań samego procesu kształcenia uczniów niepełnosprawnych. W niektórych przypadkach są one odnoszone do oczekiwań społecznych, w innych ukonstytuowane głownie na samych potrzebach uczestników procesu kształcenia.


Rok wydania2009
Liczba stron184
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-367-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Zenon Gajdzica)    7
  Introduction (Zenon Gajdzica)    9
  Część I. Emocjonalne uwarunkowania rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej    13
    Teresa Borowska; Emocje dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim    13
    Piotr Sipiorski; Problemy integracji uczniów z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami emocjonalnymi    23
    Danuta Jankowska; Poglądy młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim na zachowania przejawiające elementy niedostosowania społecznego    33
  Część II. Zadania szkoły w procesie wspierania ucznia niepełnosprawnego    49
    Ladislav Horňák; Problemy wychowania dzieci romskich w szkołach dla uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w Słowacji    49
    Anna Zamkowska; Formy wsparcia ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej    59
    Danuta Osik-Chudowolska; Motywy wyboru szkoły z oddziałami integracyjnymi dla dzieci zdrowych i niepełnosprawnych w opinii rodziców i pedagogów    81
  Część III. Uwarunkowania i efekty procesu uczenia się dziecka niepełnosprawnego    95
    Grażyna Adamczyk; Realne możliwości wejścia na rynek pracy absolwentów szkół specjalnych z niepełnosprawnością intelektualną – stan obecny    95
    Ewa Dyduch; Wpływ pełnej kontroli rodzicielskiej na proces uczenia się samodzielności dzieci z niepełnosprawnością intelektualną    107
    Ewa Jaglarz, Jacek Sikorski; Pozycja socjometryczna uczniów w gimnazjalnej klasie integracyjnej    113
    Bożena Kurasz; Z praktyki nauczyciela: edukacja osób niepełnosprawnych w klasach integracyjnych – szanse i zagrożenia    121
    Jadwiga Oleksy, Agata Cabała; Integralne wychowanie i nauczanie jako podłoże kształtowania postaw wobec uczniów niepełnosprawnych – refl eksje na temat czynności nauczyciela    127
    Agnieszka Buczek; Efekty nauczania technologii informacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną    139
    Maria Jolanta Stąpór; Przesłanki ukrytego programu w edukacji osób niepełnosprawnych    145
    Małgorzata Dąbkowska; Strategie postępowania z dzieckiem odmawiającym uczęszczania do szkoły z powodu fobii szkolnej    159
    Szymon Godawa; Predyspozycje osobowościowe oligofrenopedagoga    167
    Zenon Gajdzica; Wykształcenie nauczycieli pracujących w klasach integracyjnych    175
RozwińZwiń