EBOOKI WYDAWCY
-30%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Myślą przewodnią przedłożonego tomu Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością jest spojrzenie na zadania instytucji szkoły oraz uwarunkowania i efekty procesu kształcenia w kontekście rozwoju uczniów. Z jednej strony proces edukacji szkolnej traktowany jest jako ważny element wsparcia, wyznaczany potencjałem jego uczestników, a z drugiej – powinien on służyć rozwojowi uczniów.
Na całość opracowania składają się trzy części. W pierwszej autorzy skupiają się na problematyce rozwoju emocjonalnego oraz społecznego dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Część druga obejmuje wybrane zagadnienia funkcjonowania szkoły osadzonej w tyglu różnorodnych oczekiwań społecznych wobec tej instytucji. W ostatniej części Czytelnik znajdzie teksty ukazujące złożoność uwarunkowań samego procesu kształcenia uczniów niepełnosprawnych. W niektórych przypadkach są one odnoszone do oczekiwań społecznych, w innych ukonstytuowane głownie na samych potrzebach uczestników procesu kształcenia.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 184 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-367-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (Zenon Gajdzica) | 7 |
Introduction (Zenon Gajdzica) | 9 |
Część I. Emocjonalne uwarunkowania rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej | 13 |
Teresa Borowska; Emocje dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim | 13 |
Piotr Sipiorski; Problemy integracji uczniów z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami emocjonalnymi | 23 |
Danuta Jankowska; Poglądy młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim na zachowania przejawiające elementy niedostosowania społecznego | 33 |
Część II. Zadania szkoły w procesie wspierania ucznia niepełnosprawnego | 49 |
Ladislav Horňák; Problemy wychowania dzieci romskich w szkołach dla uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w Słowacji | 49 |
Anna Zamkowska; Formy wsparcia ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej | 59 |
Danuta Osik-Chudowolska; Motywy wyboru szkoły z oddziałami integracyjnymi dla dzieci zdrowych i niepełnosprawnych w opinii rodziców i pedagogów | 81 |
Część III. Uwarunkowania i efekty procesu uczenia się dziecka niepełnosprawnego | 95 |
Grażyna Adamczyk; Realne możliwości wejścia na rynek pracy absolwentów szkół specjalnych z niepełnosprawnością intelektualną – stan obecny | 95 |
Ewa Dyduch; Wpływ pełnej kontroli rodzicielskiej na proces uczenia się samodzielności dzieci z niepełnosprawnością intelektualną | 107 |
Ewa Jaglarz, Jacek Sikorski; Pozycja socjometryczna uczniów w gimnazjalnej klasie integracyjnej | 113 |
Bożena Kurasz; Z praktyki nauczyciela: edukacja osób niepełnosprawnych w klasach integracyjnych – szanse i zagrożenia | 121 |
Jadwiga Oleksy, Agata Cabała; Integralne wychowanie i nauczanie jako podłoże kształtowania postaw wobec uczniów niepełnosprawnych – refl eksje na temat czynności nauczyciela | 127 |
Agnieszka Buczek; Efekty nauczania technologii informacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną | 139 |
Maria Jolanta Stąpór; Przesłanki ukrytego programu w edukacji osób niepełnosprawnych | 145 |
Małgorzata Dąbkowska; Strategie postępowania z dzieckiem odmawiającym uczęszczania do szkoły z powodu fobii szkolnej | 159 |
Szymon Godawa; Predyspozycje osobowościowe oligofrenopedagoga | 167 |
Zenon Gajdzica; Wykształcenie nauczycieli pracujących w klasach integracyjnych | 175 |