Szkoła w dobie Internetu

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

53,10  59,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 59,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 29,50 zł  


53,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Obserwowany w ciągu ostatnich lat rozwój mediów spowodował ich zwiększającą się obecność w różnych dziedzinach życia. W książce skoncentrowano się przede wszystkim na współczesnej młodzieży, mediach i edukacji z punktu widzenia socjologii, psychologii i informatyki, co świadczy o jej wyjątkowości na rynku. Zaprezentowano w niej wyniki badań przeprowadzonych w polskich szkołach. Współczesna szkoła działa w warunkach, w których uczniowie mają dostęp do nowoczesnych technologii informacyjnych i powinna być do tego odpowiednio przygotowana. Celem takiego przygotowanie ma być umiejętność wykorzystania mediów do osiągnięcia celów dydaktycznych i wychowawczych. Autorzy starają się wyjaśnić socjologicznie główne problemy związane z mediami w środowisku szkolnym, odnoszą się do zjawiska kształcenia przez Internet oraz podają praktyczne rozwiązania i działania dla nauczycieli.


Rok wydania2009
Liczba stron248
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-17942-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wyzwania szkoły doby Internetu: perspektywa nauk społecznych – wprowadzenie (Andrzej Nowak)    7
  Część I. Perspektywa socjologiczna    19
    Dylematy społeczeństwa sieciowego (Edwin Bendyk)    19
    Młodzi w sieci. Uczniowie, studenci i nauczyciele wobec nowych technologii (Dominik Batorski)    31
    O osobliwości nauczycielskiej duszy (Marta Zahorska, Dominika Walczak)    55
    Polska młodzież w świetle badań międzykrajowych (Krzysztof Koseła, Agnieszka Rychwalska)    75
  Część II. Wybrane aspekty specyfiki nauczania opartego na Internecie i nauczania opartego na projektach    97
    Wolna kultura w edukacji (Alek Tarkowski, Justyna Hofmokl)    97
    Projekty w szkole (Jarosław Milewski)    111
    Psychologiczne aspekty wykorzystania technologii internetowych w nauczaniu (Krzysztof Krejtz, Jan M. Zając)    121
    E-learning w gimnazjum (Krzysztof Winnicki)    139
    Jak na tureckim kazaniu... Przeciwdziałanie bezradności intelektualnej w szkole (Izabela Krejtz, Sylwia Bedyńska)    157
  Część III. Opisy praktycznych działań w środowisku nauczycieli    173
    Koncepcja kursów szkoleniowych dla nauczycieli „edukacja z Internetem tp” (Andrzej Nowak)    173
    Regionalne Ośrodki Szkoleń E-learnigowych: Stowarzyszenie ROSE (Katarzyna Winkowska-Nowak, Ludmiła Rycielska)    187
    Ruch Małych Szkół i Federacja Inicjatyw Oświatowych (Alina Kozińska-Bałdyga, Elżbieta Tołwińska-Królikowska)    191
    Stowarzyszenie Nauczycieli Humanistów „Prowincja” (Alina Kowalczykowa)    203
  Bibliografia    225
  Indeks nazwisk    232
  Indeks rzeczowy    238
  O Autorach    244
RozwińZwiń