INNE EBOOKI AUTORA
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Prawidłowo funkcjonująca rodzina jest wartością dla każdego człowieka, zapewnia ciągłość biologiczną i społeczną oraz wpływa w kluczowy sposób na jakość życia dzieci. Jej znaczenie powoduje, że pomoc rodzinie, która nie jest w stanie sama pokonać trudności życiowych, jest zapisana jako obowiązek w ustawie o pomocy społecznej, a ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej od 2012 r. szczegółowo reguluje publiczne działania w tym obszarze.
Publikacja skierowana jest do asystentów rodzin, koordynatorów pieczy zastępczej i pracowników socjalnych. Może być użyteczna dla kierowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej oraz polityków lokalnych, a także edukatorów kształcących przyszłych pracowników zawodów pomocowych.
Autorami opracowania są: osoba mająca doświadczenie zawodowe w publicznej pomocy społecznej oraz nauczyciel akademicki zajmujący się kształceniem i szkoleniem pracowników socjalnych i polityków społecznych, będący autorem licznych publikacji dotyczących tej sfery działalności praktycznej.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 258 |
Kategoria | Pedagogika społeczna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-7969-998-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Wprowadzenie. Przeobrażenia współczesnych rodzin a polityka rodzinna i pomoc społeczna | 9 |
Część I. Wsparcie dziecka w rodzinie przeżywającej trudności | 27 |
Rozdział 1. Etapy metodycznego działania asystenta rodziny. Jak praktycznie planować i realizować pracę z rodziną? | 29 |
Rozdział 2. Plan pracy z rodziną – główne narzędzie asystenta | 57 |
Rozdział 3. Jak formułować czytelną diagnozę? Zestawy pytań pomocniczych do poszczególnych dysfunkcji w rodzinie. przykładowe diagnozy | 65 |
Rozdział 4. Zasady formułowania celów w planach pracy, przykładowe cele | 79 |
Rozdział 5. Zasady planowania działań | 89 |
Rozdział 6. Ocena okresowa i zasady jej formułowania | 93 |
Aneks | 101 |
Wypełniony plan pracy z rodziną | 101 |
Wypełniona ocena planu pracy | 111 |
Wzory narzędzi | 112 |
Część II. Wsparcie dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej | 117 |
Rozdział 1. Jak udokumentować realizację zadań ustawowych nałożonych na organizatora i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej? | 119 |
Rozdział 2. Etapy metodycznego działania koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej | 127 |
Rozdział 3. Plan pomocy dziecku – główne narzędzie koordynatora. Omówienie wzoru narzędzia, pytania pomocnicze | 149 |
Rozdział 4. Jak formułować czytelną diagnozę? Zestaw pytań pomocniczych. Przykładowe diagnozy | 157 |
Rozdział 5. Zasady formułowania celów w planach pomocy. Przykładowe cele | 179 |
Rozdział 6. Zasady planowania działań. Przykładowe plany działań | 189 |
Rozdział 7. Ocena okresowa planu pomocy dziecku. pytania pomocnicze. Zasady formułowania ocen okresowych | 197 |
Rozdział 8. Ocena okresowa rodziny. Wzór oceny, pytania pomocnicze. Sposób prowadzenia oceny | 203 |
Rozdział 9. Program usamodzielnienia wychowanków. Wzór narzędzia, omówienie | 209 |
Zakończenie | 231 |
Aneks: wzory narzędzi | 233 |
Wypełniony plan pomocy dziecku | 233 |
Wypełniona ocena sytuacji dziecka | 240 |
Karty Mapy Usamodzielnienia z pytaniami | 243 |
Mapa Słowa kluczowe | 251 |
Wzór budżetu ipU | 252 |
Wzór karty Moje działania | 253 |
Ocena samodzielności wychowanka | 254 |
Bibliografia | 255 |