Oficjalny podręcznik ScratchJr

1 ocena

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

53,10  59,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 59,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 29,50 zł  


53,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zabawa z programowaniem!
ScratchJr to bezpłatny język wprowadzający do programowania komputerowego, który działa na urządzeniach iPad oraz na tabletach z systemem Android. ScratchJr powstał na bazie Scratcha, bardzo popularnego języka programowania, używanego przez miliony dzieci na całym świecie, i pozwala jeszcze młodszym dzieciom tworzyć ich własne wesołe animacje, interaktywne opowiadania i dynamiczne gry. Oficjalny podręcznik ScratchJr to znakomity towarzysz tej bezpłatnej aplikacji, który ułatwia kodowanie i zabawę. Dzieci uczą się programować, łącząc bloczki kodu, aby postacie poruszały się, skakały, tańczyły i śpiewały.
Każdy rozdział obejmuje kilka zadań, które opierają się na poprzednich zadaniach, tworząc w wyniku ostateczny projekt. Te przydatne zadania pomagają dzieciom rozwijać informatyczny sposób myślenia, rozwiązywać problemy oraz umiejętności projektowe.
Każde zadanie zawiera:
* Wskazówki krok po kroku, które łatwo prześledzić
* Sposoby łączenia zadań z czytaniem, pisaniem i matematyką
* Wskazówki dla dorosłych i nauczycieli
* Kreatywne wyzwania do dalszej nauki
Po wykonaniu zadań z książki dzieci będą gotowe na różne nowe przygody z programowaniem!
Zrób fajne rzeczy
Zaprogramuj mała potańcówkę!
Utwórz farmę starego MacDonalda!
Zrób grę „Unikaj kotów”!


Rok wydania2016
Liczba stron160
KategoriaProgramowanie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-18687-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp XIII
  
  Wprowadzenie do programu ScratchJr    1
  Czym jest ScratchJr?     2
  Dlaczego powstał Create ScratchJr?     2
  Dla kogo jest ta książka?     3
  Co jest potrzebne?     4
  Co zawiera ta książka?     4
  Jak należy korzystać z tej książki?     5
  Wstęp do wydania polskiego     5
  
  Rozdział 1. Początki    7
  
  Zadanie 1: Zaczynamy zabawę taneczną!     8
    Krok 1: Otwórz aplikację     9
    Krok 2: Utwórz nowy projekt     9
    Krok 3: Porusz kota!     10
    Krok 4: Korzystaj z zielonej flagi     11
    Krok 5: Dodaj tło     12
    Krok 6: Dodaj kolejną postać     14
    Krok 7: Nie tylko tańcz, ale powiedź coś!     16
    Krok 8: Dodaj tytuł     17
    Krok 9: Nadaj nazwę projektowi     18
    Krok 10: Zapisz projekt     19
    Wskazówki     20
    Wskazówki dla dorosłych     20
  Nie bój się eksperymentować!     20
    Anulowanie działania i ponowne wykonywanie     21
    Usuwanie obiektów     21
    Usuwanie bloczków     21
  Przewodnik po interfejsie ScratchJr    22
  Co dalej?     24
  
  Rozdział 2. Animacje    25
  
  Zadanie 2: Porusz kota!     26
    Czego się nauczysz     26
    Jak to zrobić     27
    Wskazówki     29
    Szukasz wyzwań?     29
    Połączenie z pisaniem i czytaniem: przeliterowanie imienia     30
    Połączenie z matematyką: sprawdzanie, na ile sposobów można uzyskać 10     30
    Wskazówki dla dorosłych     30
  Zadanie 3: Obróć kota!     31
    Czego się nauczysz     31
    Jak to zrobić     32
    Wskazówki     33
    Szukasz wyzwań?     33
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: opisywanie uczuć     34
    Połączenie z matematyką: podawanie czasu     34
    Wskazówki dla dorosłych     34
  Zadanie 4: Pobaw się w chowanego!     35
    Czego się nauczysz     35
    Jak to zrobić     35
    Wskazówki     36
    Szukasz wyzwań?     36
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: opowiadanie historii     37
    Połączenie z matematyką: obserwowanie i liczenie     37
    Wskazówki dla dorosłych     37
  Zadanie 5: Powtarzaj jakieś działanie!     38
    Czego się nauczysz     38
    Jak to zrobić     38
    Wskazówki     40
    Szukasz wyzwań?     40
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: porównywanie skryptów do zdań     41
    Wskazówki dla dorosłych     41
    Połączenie z matematyką: porównanie dwóch skryptów     42
    Wskazówki dla dorosłych     42
  Czas na projekt! Farma starego MacDonalda     43
    Jak to zrobić     43
    Wskazówki     45
    Szukasz wyzwań?     45
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie nowego słownika     48
    Połączenie z matematyką: liczenie używanych bloczków     48
    Wskazówki dla dorosłych     48
  
  Rozdział 3. Opowiadania    49
  
  Zadanie 6: Znajdź swój głos!     50
    Czego się nauczysz     50
    Jak to zrobić     51
    Wskazówki     53
    Szukasz wyzwań?     54
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: prezentacja     55
    Połączenie z matematyką: dodawanie i odejmowanie     55
    Wskazówki dla dorosłych     55
  Zadanie 7: Odwróć stronę!    57
    Czego się nauczysz     57
    Jak to zrobić     57
    Wskazówki     62
    Szukasz wyzwań?     63
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: opowiadanie własnych historii     65
    Połączenie z matematyką: ustawienie opowieści w kolejności     65
    Wskazówki dla dorosłych     65
  Zadanie 8: Zmień tempo!     66
    Czego się nauczysz     66
    Jak to zrobić     66
    Wskazówki     68
    Szukasz wyzwań?     69
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie komunikatów     70
    Połączenie z matematyką: określanie czasu wyścigu     70
    Wskazówki dla dorosłych     70
  Zadanie 9: Zatrzymaj się i popatrz!     72
    Czego się nauczysz     72
    Jak to zrobić     72
    Szukasz wyzwań?     74
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: dodawanie narracji     75
    Połączenie z matematyką: zmiana czasu oczekiwania     75
    Wskazówki dla dorosłych     75
  Zadanie 10: Poczekaj ma swoją kolej!     76
    Czego się nauczysz     76
    Jak to zrobić     76
    Wskazówki     78
    Szukasz wyzwań?     78
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: używanie pełnych zdań     79
    Połączenie z matematyką: obliczanie czasu oczekiwania     79
    Wskazówki dla dorosłych     79
  Zadanie 11: Zrób bałwana!     80
    Czego się nauczysz     80
    Jak to zrobić     81
    Wskazówki     87
    Szukasz wyzwań?     88
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: zadawanie pytań     89
    Połączenie z matematyką: liczenie kółek     89
    Wskazówki dla dorosłych     89
  Czas na projekt! Żółw i zając     90
    Jak to zrobić     90
    Wskazówki     93
    Szukasz wyzwań?     94
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie książki cyfrowej     95
    Połączenie z matematyką: poruszanie postaciami     95
    Wskazówki dla dorosłych     95
  
  Rozdział 4. Gry    97
  
  Zadanie 12: Zerwij brzoskwinię!     98
    Czego się nauczysz     98
    Jak to zrobić     99
    Wskazówki     101
    Szukasz wyzwań?     101
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: dodawanie opowiadania     102
    Połączenie z matematyką: tworzenie i porównywanie kształtów     102
    Wskazówki dla dorosłych     102
  Zadanie 13: Trzy, dwa, jeden… start!     103
    Czego się nauczysz     103
    Jak to zrobić     103
    Wskazówki     105
    Szukasz wyzwań?     105
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: przygotowujemy się do startu     107
    Połączenie z matematyką: odliczanie do tyłu     107
    Wskazówki dla dorosłych     107
  Zadanie 14: Pobaw się w berka!     108
    Czego się nauczysz     108
    Jak to zrobić     109
    Wskazówki     110
    Szukasz wyzwań?     110
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie dialogu między przyjaciółmi     112
    Połączenie z matematyką: szacowanie     112
    Wskazówki dla dorosłych     112
  Zadanie 15: Znajdź niepasujący element!     113
    Czego się nauczysz     113
    Jak to zrobić     114
    Szukasz wyzwań?     116
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: pisanie instrukcji gry     117
    Połączenie z matematyką: pisanie własnych zadań matematycznych     117
    Wskazówki dla dorosłych     117
  Czas na projekt! Koty kontra ptaki     118
    Jak to zrobić     118
    Wskazówki     120
    Szukasz wyzwań?     121
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: zamiana gry w opowiadanie     122
    Połączenie z matematyką: zapisywanie punktacji     122
    Wskazówki dla dorosłych     122
  
  Posłowie    125
  
  Dodatek A. Przejście od ScratchJr do Scratcha    127
  Społeczność Scratcha     128
  Pierwsze kroki ze Scratchem     129
  Witryna ScratchEd     130
  
  Dodatek B. Przewodniki    133
  Przewodnik po bloczkach     134
  Przewodnik po edytorze rysunków     138
  
  Skorowidz    141
RozwińZwiń