Polityka turystyczna

Polityka turystyczna

Powstanie - rozwój - główne obszary

1 opinia

Wydawca:

PWE

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

42,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 42,00 zł  


42,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Rozwój turystyki sprawił, że władze zarówno na szczeblu lokalnym, jak i centralnym dostrzegły szansę na ekspansję gospodarcza i promocję regionów oraz krajów. W książce autorzy omówili:


• istotę, powstanie i rozwój polityki turystycznej,
• obszary, narzędzia oraz podmioty uczestniczące w tworzeniu i realizacji polityki turystycznej państwa,
• podstawowe zasady, które muszą być respektowane w odniesieniu do polityki turystycznej państwa, w tym zasadę zrównoważonego rozwoju,
• wpływ Unii Europejskiej na politykę turystyczną państw członkowskich,
• oddziaływanie administracji rządowej i samorządowej na rozwój turystyki i funkcjonowanie przedsiębiorstw branży turystycznej,
• promocję jako ważny element polityki turystycznej.


Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów na kierunkach o profilu turystyczno-hotelarskim, urzędników administracji rządowej i samorządowej zajmujących się turystyką, a także dla przedsiębiorców z branży turystycznej.


Rok wydania2016
Liczba stron197
KategoriaTurystyka
WydawcaPWE
ISBN-13978-83-208-2251-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  
  Słowniczek
  
  
  Rozdział    1
  Definicja i charakterystyka polityki turystycznej
  1.1. Wprowadzenie
  1.2. Zdefiniowanie pojęć
  1.2.1. Polityka
  1.2.2. Polityka turystyczna
  1.3. Powstanie i rozwój polityki turystycznej
  1.4. Rola organizacji międzynarodowych w tworzeniu polityki turystycznej
  1.5. Rola gospodarczych ugrupowań integracyjnych
  1.5.1. Ewolucja w podejściu UE do turystyki
  1.5.2. Wpływ UE na krajowe polityki turystyczne państw członkowskich
  1.6. Interesariusze
  1.7. Instrumenty realizacji polityki turystycznej
  1.7.1. Ogólna charakterystyka
  1.7.2. Instrumenty realizacji polityki turystycznej jako polityki sektorowej
  1.8. Główne obszary polityki turystycznej
  1.9. Ewaluacja polityki turystycznej
  Wnioski
  
  
  
  Rozdział 2
  Zrównoważony rozwój turystyki
  2.1. Wprowadzenie
  2.2. Zrównoważony rozwój – geneza, definicje, charakterystyka
  2.2.1. Geneza i ewolucja koncepcji w świetle dokumentów
  2.2.2. Definicja zrównoważonego rozwoju
  2.3. Powstanie i ewolucja koncepcji zrównoważonej turystyki
  2.3.1. Definicja koncepcji zrównoważonej turystyki
  2.3.2. Zrównoważona turystyka na tle innych form turystyki
  2.3.3. Zrównoważona turystyka w dokumentach
  2.4. Rola grup interesariuszy w realizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju
  2.4.1. Grupy interesariuszy – ogólna charakterystyka
  2.4.2. Administracja państwowa – samorząd terytorialny
  2.4.3. Ludność miejscowa
  2.4.4. Przedsiębiorstwa branży turystycznej jako grupa interesariuszy
  2.5. Instrumenty oddziaływania państwa na zrównoważony rozwój turystyki
  2.5.1. Ogólna charakterystyka
  2.5.2. Instrumenty prawne
  2.5.3. Instrumenty ekonomiczne
  Wnioski
  
  
  
  Rozdział 3
  Promocja jako element polityki turystycznej – wybrane aspekty
  3.1. Wprowadzenie
  3.2. Marka destynacji i jej promocja – zdefiniowanie podstawowych pojęć
  3.3. Ewolucja w podejściu państwa do promocji turystyki
  3.3.1. Przyczyny zainteresowania państwa promocją turystyki
  3.3.2. Geneza i rozwój polityki promocji turystyki
  3.4. Cele promocji turystycznej
  3.4.1. Ogólna charakterystyka
  3.4.2. Kraj jako marka
  3.4.3. Marki destynacji jako elementy marki kraju
  3.4.4. Współpraca w kreowaniu marki kraju
  3.4.5. Wieloaspektowość marki kraju
  3.5. Znaczenie marki kraju dla rozwoju turystyki
  Wnioski
  
  
  Podsumowanie
  
  
  Bibliografia
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia