Rozpoznawanie i stymulowanie cech inteligencji oraz myślenia twórczego w domu i szkole

-30%

Rozpoznawanie i stymulowanie cech inteligencji oraz myślenia twórczego w domu i szkole

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,36  24,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 24,80 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 17,36 zł  


17,36

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Praca zawiera podstawowe informacje teoretyczne dotyczące zdolności oraz sposoby diagnozowania dwóch obszarów rozważań – cech inteligencji oraz myślenia twórczego, stanowiących podstawowe uwarunkowania sukcesów szkolnych i życiowych dzieci i młodzieży. W oparciu o powyższe przedstawiono główne sposoby stymulowania wymienionych właściwości psychicznych oraz drogę przygotowania nauczycieli do działań na rzecz rozwoju zdolności uczniów.


Prezentowana publikacja odpowiada na postulat rozwijania zdolności uczniów, w tym kreatywności – wynikający z założeń reformowanej szkoły.


Książka powinna zainteresować wszystkich, którzy są przekonani o istotnym znaczeniu umiejętności diagnozowania zdolności uczniów i ich rozwijania w edukacji szkolnej, a więc: nauczycieli wszystkich typów szkół i wszystkich przedmiotów nauczania, studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli akademickich pracujących w kolegiach nauczycielskich, w wyższych szkołach pedagogicznych i uniwersytetach, pracowników pedagogicznych ośrodków doskonalenia nauczycieli oraz biblioteki uniwersyteckie i pedagogiczne, jak również stowarzyszenia oświatowe.


Rok wydania2009
Liczba stron110
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-377-4
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  I. Cechy intelektualne i ich rozpoznawanie    15
    1. Analiza pojęcia „zdolność”    15
    2. Teorie inteligencji    17
    3. Poznawanie poziomu cech intelektualnych jednostki    21
      3.1. Łatwość wypowiedzi werbalnych    23
      3.2. Bogaty zasób słownictwa    24
      3.3. Znajomość pojęć wykraczających poza program nauczania    27
      3.4. Szeroki zakres wiedzy z interesujących jednostkę dziedzin    28
      3.5. Systematyczne czytelnictwo    28
      3.6. Rozumienie trudniejszych treści    29
      3.7. Sensowność wypowiedzi    29
      3.8. Logiczne wyciąganie wniosków    30
      3.9. Szybkie znajdowanie rozwiązań w nowych sytuacjach    30
      3.10. Łatwość skupiania uwagi    31
      3.11. Spostrzegawczość – zwracanie uwagi na istotne elementy    31
      3.12. Łatwość tworzenia wyobrażeń przestrzennych    32
      3.13. Stosowanie skutecznych sposobów uczenia się i zapamiętywania wiedzy    34
      3.14. Brak trudności w procesie uczenia się    35
    4. Dlaczego nauczyciele i rodzice powinni poznawać poziom inteligencji dzieci i młodzieży?    36
  II. Myślenie twórcze i jego rozpoznawanie    43
    1. Teorie twórczości    43
    2. Rozpoznawanie poziomu myślenia twórczego    47
      2.1. Obserwacyjne przejawy poziomu myślenia dywergencyjnego    49
      2.2. Testy myślenia dywergencyjnego    53
    3. Znaczenie analizy poziomu myślenia twórczego    63
  III. Stymulowanie cech indywidualnych w procesie wychowania i kształcenia    67
    1. Podstawowe założenia    67
    2. Wspomaganie rozwoju dziecka w domu    70
    3. Zakres i sposoby stymulowania cech intelektualnych    74
    4. Zakres i sposoby stymulowania myślenia twórczego    79
      4.1. Twórczy nauczyciele    80
      4.2. Działania rozwijające twórcze myślenie dzieci i młodzieży    83
  IV. Uwagi końcowe    93
  Bibliografia    99
  Aneksy    105
RozwińZwiń