X

  Wstęp 7
  I. Czytelnik czy konsument? Obraz czytelnika w kulturze współczesnej 11
    Małgorzata Kisilowska 15
    Konsumpcjonizm informacyjny a kultura czytelnicza 15
    Renata Aleksandrowicz, Małgorzata Góralska 25
    Typizacja czytelników w kontekście problemów współczesnej kultury książki 25
    Bartłomiej Tomaszewski 37
    Czytelnik w literackim ogródku i nieliterackiej rzeczywistości 37
    Joanna Sosnowska 45
    Widz i czytelnik XXI wieku, czyli promocja czytelnictwa w polskiej telewizji 45
    Agnieszka Kida-Bosek 61
    Identyfikowanie odbiorcy w katalogach wystaw plakatu 61
  
  II. Książka czy produkt? Tożsamość książki w kontekście mechanizmów rynkowych i technologicznych 69
    Bożena Hojka 73
    Książka i czytanie jako elementy tożsamości kulturowej – na przykładzie wirtualnych społeczności czytelniczych 73
    Anita Has-Tokarz 81
    (S)konsumujmy małe Conieco… Książki kucharskie dla dzieci i młodzieży (rekonesans) 81
    Agnieszka Karp-Szymańska 107
    Marketing książki skierowany do rodziców i dzieci jako konieczność w kontekście wychowania świadomych i aktywnych uczestników XXI wieku 107
    Bożena Rejakowa 115
    Książka do konsumowania. Metaforyka kulinarna w recenzjach i tekstach reklamujących książki 115
    Lidia M. Jarska 125
    Książka czy gadżet? Wpływ nowych technologii na zmianę oblicza książki – próba analizy zjawiska z uwzględnieniem problematyki prawnej 125
    Kamil Stępień 141
    Formy funkcjonowania książki w przestrzeni sieciowej 141
    Mariya Holoschuk, Roman Holoschuk 157
    On the experience of developing an electronic textbook Fundamentals of the electronic circuits theory 157
  
  III. Quo vadis biblioteko? Biblioteka wobec potrzeb współczesnego czytelnika/użytkownika/klienta 169
    Agnieszka Wasilewska 173
    Konsumując informacje – kilka refleksji o kliencie i bibliotece w ponowoczesnym świecie 173
    Anna Wołosiak-Tomaszewska 183
    Promocja w bibliotece, czyli jak wkroczyć w XXI wiek i przetrwać 183
    Renata Malesa 195
    Formy promocji biblioteki i czytelnictwa – teoria i praktyka (z działalności małych bibliotek gminnych) 195
    Grzegorz Woźniak 209
    Moda na bibliotekę na przykładzie lubelskiej Mediateki Biblio 209
    Danuta Domalewska, Aureliusz Potempa 219
    Działalność promocyjna Biblioteki Głównej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie 219
Homo legens czy homo consumens?

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

229

Kategoria

Informacja naukowa

ISBN-13

978-83-7784-570-7

Język publikacji

polski

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

Redakcja: Anita Has-Tokarz, Renata Malesy
0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz

Opis

: Jaki jest status książki w zmediatyzowanej kulturze konsumpcyjnej? Czy utraciła ona uprzywilejowaną dlań pozycję, przestała być dominującym nośnikiem informacji oraz podstawową formą spędzania czasu wolnego? A może jednak stale zajmuje znaczące miejsce, podlegając rozmaitym wpływom nowoczesnych przekaźników i technologii, sama w sposób istotny oddziałując na ich kształt, rozwój i funkcjonowanie? Celem niniejszej książki jest próba odpowiedzi na powyższe pytania i podjęcie dyskusji nad tożsamością czytelnika i książki w społeczeństwie konsumpcyjnym, kondycją współczesnego czytelnictwa w kontekście kultury wyrastającej z transformacji mechanizmów generujących nowe formy konsumpcji oraz dokonanie diagnozy stanu kultury czytelniczej na początku XXI wieku.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!