Zachowania organizacyjne

Organizacja jako przestrzeń kształtowania zachowań pracowników

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,90  21,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 21,50 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 12,90 zł  


12,90

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Od wielu lat pracownicy pozostają w centrum uwagi przedstawicieli nauk o zarządzaniu. Osoba przyjmowana do pracy jest dorosłą, ukształtowaną jednostką o określonym typie osobowości, z własnymi przekonaniami, systemem wartości i doświadczeniami. Z chwilą, kiedy podejmuje pracę dla określonej firmy, wkracza w obszar, który wywiera wpływ na jego/jej zachowanie. Organizacja staje się przestrzenią kształtowania zachowań pracowników. Zachowanie definiowane jest przez psychologów jako wyraz przystosowania się do środowiska. W tradycji wywodzącej się z badań nad osobowością sądzono, że otoczenie jest obiektem oddziaływań, których źródła tkwią w osobie. Z kolei behawioryści twierdzili, że zależność ta jest odwrotna. W latach 30. XX w. oba podejścia zostały zintegrowane przez Kurta Lewina, który stwierdził, że zachowanie jest funkcją osoby i sytuacji. Na gruncie tej tezy nastąpił rozwój interakcjonizmu. W książce przedstawiono dociekania naukowe skupione wokół uwarunkowań zachowań pracowników w różnorodnych organizacjach. Dotyczą one zależności między zmiennymi organizacyjnymi i społeczno-demograficznymi a zachowaniami pracowników. Autorzy poszukują odpowiedzi zarówno na pytania o charakterze szczegółowym jak i ogólnym i odpowiadają na wiele istotnych pytań, które mogą stanowić inspirację do dalszych poszukiwań naukowych. Publikacja kierowana jest do środowisk naukowych i osób zainteresowanych tematyką zachowań organizacyjnych.


Rok wydania2015
Liczba stron222
KategoriaTeoria ekonomii
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-805-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     8
  Anna Adamik – Partnerstwo substanowiące, kontraktowe i kontekstowe – zachowania kluczowe dla nowoczesnych organizacji     10
  Substancial, contractual and contextual partnering – key behaviours of modern organizations     25
  Milena Gojny-Zbierowska – Postrzegane wsparcie organizacyjne a osobowość pracownika     26
  The impact of personality on perceived organizational support     34
  Piotr Grajewski – Strukturalne uwarunkowania zachowań w organizacjach funkcjonalnych i procesowych     36
  Structural determinants of behavior in organizations of functional and proces characteristics     48
  Magdalena Grębosz, Jacek Otto – Wybrane aspekty komunikacji wewnętrznej w szkolnictwie wyższym, w kontekście koncepcji employer branding     50
  Chosen issues of internal communication in higher education in context of employer branding concept     57
  Marek Jabłoński – Kompetencje a role współczesnego menedżera     58
  Competences and roles of contemporary manager     67
  Agnieszka Jagoda – Formy zespolenia pracy w grupach kapitałowych – doniesienia z badań empirycznych     68
  Work integration level in capital groups – the report of empirical research     76
  Dominika Latusek-Jurczak – Model technologicznego start-upu charakterystycznego dla Doliny Krzemowej: możliwości transferu     78
  Hyper-growth: challenges from OB perspective     89
  Janusz Marek Lichtarski – Rodzaje i następstwa heterarchii – wybrane aspekty wielości i zmienności ośrodków władzy w organizacji. Wyniki badań empirycznych     90
  Forms and consequences of heterarchy – certain aspects of the variety and variability of authority centers in organization. Results of empirical research     103
  Marek Makowiec, Arkadiusz Potocki – Przewodzenie jako instrument kształtowania innowacyjności w organizacjach     104
  Leadership as a tool to shape innovation in organizations     120
  Jerzy Mrówka, Bernard Ziębicki – Model zarządzania w Lasach Państwowych     122
  Management model in Polish State Forests     134
  Bogdan Nogalski, Przemysław Niewiadomski – Koncepcja agenta wspierającego controlling menedżerski – elastyczność i jej przesłanka w kierunku transformacji wiedzy menedżerskiej     136
  The concept of an agent supporting management control – flexibility and its premise towards the transformation of management knowledge     152
  Aleksandra Olejniczak – Zarządzanie zasobami załogi jako metoda pomagająca wyeliminować błąd ludzki w liniach lotniczych     154
  Crew Resource Management as the method helping to eliminate the human error in the airline industry     163
  Małgorzata Spychała – Zarządzanie kompetencjami studentów na kierunku Zarządzanie Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej     164
  Students’ competencies management in the field of Management at the Faculty of Organization and Management Technical University of Lodz     179
  Adam Stabryła – Formuły oceny procesów zarządzania w przedsiębiorstwie     180
  Formulas for assessing management processes in a company     192
  Janusz Strużyna, Ewa Stańczyk-Hugiet, Katarzyna Piórkowska – Podejście wielopoziomowe do ewoluującej organizacji     194
  An evolving organization: a multilevel approach     211
  Maria Janina Szymankiewicz – Zmiany w sektorze pozarządowym?     212
  Changes in ngos?     222
RozwińZwiń