Homo rhetoricus w telewizyjnym dziennikarstwie politycznym

(programy z lat 2005-2007)

1 opinia

Format:

ibuk

Książka Krzysztofa Grzegorzewskiego „Homo rhetoricus” w telewizyjnym dziennikarstwie politycznym (programy z lat 2005-2007) jest poświęcona retoryce polityków i dziennikarzy w czasach czwartej Rzeczpospolitej - demaskuje sztuczki i chwyty słowne, jakimi posługuje się władza i opozycja w celu manipulowania społeczeństwem. Autor wprowadza czytelnika w świat telewizyjnego dziennikarstwa politycznego, który rządzi się swoimi prawami: wykorzystuje błyskotliwość dziennikarzy, spryt polityków, zapierającą dech w piersiach sensacyjną narrację, operuje erystycznymi pojedynkami i epatuje atrakcyjnością przekazu. Skupia uwagę na najlepszych w kraju publicystach telewizyjnych i najpopularniejszych politykach w latach 2005-2007 oraz najgłośniejszych aferach w rządzie Jarosława Kaczyńskiego. Czytelnik znajdzie odpowiedź na pytania: w jaki sposób wpłynąć na decyzje wyborcze widzów, jak odnieść sukces komercyjny, jak wygrać wybory i skutecznie pognębić politycznego przeciwnika.


Rok wydania2014
Liczba stron267
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-355-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  Rozdział I. Stan badań i założenia metodologiczne     25
  1. Pojęcie podmiotu retorycznego     25
  1.1. Homo rhetoricus a problem odpowiedzialności     25
  1.2. Charakterystyka podmiotu retorycznego     29
  2. Badanie przekazu werbalnego     44
  3. Badanie przekazu niewerbalnego     60
  Rozdział II. Charakterystyka podmiotów retorycznych     65
  1. Kryteria doboru podmiotów     65
  2. Dziennikarze     67
  3. Politycy     89
  Rozdział III. Analiza programów publicystycznych     123
  1. Program publicystyczny w teorii     123
  1.1. Telewizja a polityka     123
  1.2. Talk-show jako gatunek     127
  1.3. Charakterystyka programów     131
  2. Program publicystyczny w praktyce. Analiza wybranych przekazów 2.1. Magazyn 24 godziny     134
  2.2. Autografy     138
  2.3. Co z tą Polską?     144
  2.4. Forum     150
  2.5. Kawa na ławę     157
  2.6. Kropka nad I     165
  2.7. Teraz My!     171
  Rozdział IV. Strategie retoryczno-argumentacyjne oraz ich zamierzony wpływ na odbiorcę     181
  1. Kryteria doboru programów     181
  1.1. „Taśmy prawdy”     183
  1.2. „Seks-afera” w Samoobronie RP     202
  1.3. „Afera gruntowa” i zatrzymanie Janusza Kaczmarka     222
  Zakończenie     247
  Bibliografia     253
  Indeks nazwisk     261
  Homo rhetoricus as a cathegory of political journalism (based on TV talk-shows in years 2005–2007) (Summary)     265
  Od redakcji     267
RozwińZwiń