"Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego". T. 23

1 ocena

Redakcja:

Helena Synowiec

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,15  25,20

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 25,20 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,13 zł  


19,15

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Kolejny tom wydawnictwa ciągłego adresowany jest do polonistów, studentów polonistyki, dydaktyków języka ojczystego i literatury oraz do pedagogów. Zamieszczone w nim artykuły uwzględniają problemy kształcenia polonistycznego we współczesnej szkole, takie jak m.in.: przygotowanie studentów do interpretacji tekstów poetyckich, wyzwalanie przez nauczycieli twórczej postawy uczniów, możliwości dialogu z tradycją literacką na lekcjach, "czytanie" obrazu, analiza tekstów reklam jako tekstów kultury, przydatność publikacji wspomnieniowej o zasięgu regionalnym do badań językowo-kulturowych i działań edukacyjnych. Kilka artykułów dotyczy dyskursu szkolnego i związanej z nim aktualnej problematyki: wulgaryzacji języka, komunikatywności podręczników do plastyki i muzyki, przenikania się słowa i obrazu w publikacjach adresowanych do uczniów, sposobów opracowania wybranych zagadnień gramatycznych w podręcznikach dawnych i najnowszych. Ponadto w tomie zamieszczono recenzje kilku – przydatnych w teoretycznym i praktycznym przygotowaniu polonistów – publikacji. Tom wzbogaci warsztat dydaktyczny nauczycieli i studentów oraz skłoni ich do refleksji nad rolą języka polskiego w rozwijaniu osobowości uczniów.


Rok wydania2014
Liczba stron226
KategoriaEdukacja
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  SPIS RZECZY
  
  I. Edukacja literacka i kulturowa
  
  Ewa JASKÓŁOWA: Jak uniwersytet przygotowuje przyszłych nauczycieli polonistów do nauczania interpretacji? /    7
  
  Elżbieta DUTKA: Pytania o duszę. Dialog z tradycją literacką na lekcjach języka polskiego w liceum jako przybliżanie współczesności /    17
  
  Izabela ŁUC: Przygotowanie uczniów do odbioru tekstów reklam komercjalizujących obraz sztuki /    35
  
  Danuta BULA: O potrzebie postawy twórczej nauczyciela /    53
  
  Małgorzata WÓJCIK-DUDEK: Od Zuhanden do Vorhanden, czyli od Diega Velázqueza do Mirosława Bałki /    67
  
  Daniela DYLUS: Śląski Pasek? Uwagi o książce Z pamiętnika Westfaloka i jej przydatności w edukacji /    77
  
  II. Edukacja językowa
  
  Emilia CZARNOTA: Nauczyciel polonista wobec wulgaryzacji języka uczniów /    89
  
  Diana JAGODZIŃSKA: O trudnościach w opisywaniu tekstów wspomnieniowych (refleksje filologiczne) /    101
  
  Małgorzata BORTLICZEK: Obraz i słowo — o stylu popularnonaukowym w publikacjach dla dzieci /    111
  
  Urszula KOPEĆ, Karolina MAZUR: O tytułach opowiadań uczniowskich /    133
  
  Aleksandra ZOK-SMOŁA: Uwagi o spójnikach w podręcznikach szkolnych — dawniej i dziś /    141
  
  Anna ŁOBOS: Udział części mowy w wybranych podręcznikach do nauczania muzyki i plastyki w klasach IV—VI szkoły podstawowej /    155
  
  Recenzje
  
  Katarzyna Maria PŁAWECKA: Przygotowanie polonistyczne uczniów wiejskich gimnazjów w perspektywie dalszego kształcenia (na przykładzie gminy Laskowa) (Maria SIENKO) /    167
  
  Odmiany polszczyzny w szkole. Red. Helena Synowiec przy współudziale Marty Kubarek (Małgorzata KITA) /    175
  
  Style współczesnej polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej. Red. Ewa Malinowska, Jolanta Nocoń, Urszula Żydek-Bednarczuk (Maria WACŁAWEK) /    185
  
  Uczeń w roli mówcy. Inspiracje i wskazówki metodyczne. Red. Agnieszka Kania, Łucja Staniczek (Ewa JASKÓŁOWA) /    191
  
  Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1. Red. Anna Guzy, Danuta Krzyżyk. T. 2. Red. Anna Guzy, Bernadeta Niesporek-Szamburska (Diana JAGODZIŃSKA) /    197
  
  Iwona Gralewicz-Wolny, Beata Mytych-Forajter: Uwolnić Pippi! Twórczość dla dzieci wobec przemian kultury (Małgorzata WÓJCIK-DUDEK) /    201
  
  Karolina Kusek: Pomiędzy tęczą a błotnym kamieniem i Gdy oniemieli wieszcze… Wiersze wybrane i nowe. Red. Dariusz T. Lebioda (Bernadeta NIESPOREK-SZAMBURSKA) /    207
  
  Krystyna Zabawa: Rozpoczęta opowieść. Polska literatura dziecięca po 1989 roku wobec kultury współczesnej (Ewa OGŁOZA) /    213
  
  Indeks osobowy /    215
RozwińZwiń