Psychologiczna praca z filmem

5 ocen

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

43,09  56,70

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 56,70 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 36,29 zł  


43,09

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka Psychologiczna praca z filmem zawiera pogłębione analizy psychologiczne wybranych filmów oraz gotowe scenariusze zajęć i ćwiczeń. Dzięki przystępnemu językowi może być inspiracją zarówno dla specjalistów różnych dziedzin, jak i laików. To podręcznik, ale przede wszystkim materiał zachęcający do refleksji nad problemami ukazanymi na ekranie. Tytułową psychologiczną pracę z filmem mogą podejmować uczestnicy szkoleń, studenci, uczniowie, ale też wszyscy zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy.


„Potrzeba takiego kompendium dydaktycznego jest oczywista, a jej dostrzeżenie i inicjatywa, aby ją zaspokoić, jest ze wszech miar godna uznania. Podręcznik pomoże jednocześnie kształcić studentów w zakresie wiedzy psychologicznej oraz pobudzać ich wrażliwość na sztukę.” Prof. dr hab. Zofia Ratajczak, fragment recenzji


„Wśród dostępnych podręczników brakuje pozycji, które wskazywałyby możliwości, jakie daje film w poszerzeniu warsztatu pracy psychologa i w zawodach pokrewnych. Publikacja będzie służyła prezentowaniu trudnych i ważnych tematów psychologicznych, które wiążą się z lepszym rozumieniem siebie i swego otoczenia.” Dr hab. prof. UG Anna Maria Zawadzka, fragment recenzji


Rok wydania2014
Liczba stron538
KategoriaPsychologia ogólna
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-117-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wstęp /    7
  Idea książki Psychologiczna praca z filmem /    9
  
  Cześć I
  Wykorzystanie filmu w nauczaniu zagadnień psychologicznych
  
  Michał Brol, Psychologia i film /    13
  
  Katarzyna Ślebarska, Wpływ filmu na odbiorcę — angażowanie procesów poznawczych widza /    43
  
  Cześć II
  Etyka zawodowa i praca psychologa
  
  Agnieszka Gawor, Paweł Miąsek, Wybrane aspekty profesjonalnej pomocy psychologicznej na przykładzie filmu „Całe życie z wariatami” (Shrink) /    75
  
  Mariola Paruzel-Czachura, Serce czy rozum? Wybrane etyczne dylematy zawodu psychologa na przykładzie filmu „Serce nie sługa” (Prime) /    113
  
  Renata Kleszcz-Szczyrba, Wybrane cechy pacjenta i terapeuty a powodzenie psychoterapii na przykładzie filmu „Buntownik z wyboru” (Good Will Hunting) /    151
  
  Justyna Szostek-Aksamit, Przesłuchanie podejrzanego i świadka — przegląd wybranych taktyk na podstawie filmu „Podejrzany” (Under Suspicion) /    183
  
  Część III
  Świat osób chorych i cierpiących psychicznie w ujęciu filmowym
  
  Marcin Moroń, W świat psychozy. Zaburzenia schizofreniczne w filmach „Pająk” (Spider) oraz „Piękny umysł” (A Beautiful Mind) /    223
  
  Żaneta Rachwaniec-Szczecińska, Żyję cicho krwawiąc — problem zachowań samobójczych wśród młodzieży na przykładzie filmu „Sala samobójców” /    291
  
  Część IV
  Osoba w kontekście zjawisk społecznych
  
  Agnieszka Skorupa, Między genami a środowiskiem. Różnice indywidualne i ich społeczne konsekwencje na przykładzie filmu „Miasto Boga” (Cidade de Deus) /    341
  
  Ryszard Kulik, Małgorzata Turska, „All in all it was all just bricks in the Wall” — uniform tożsamości oraz jego psychospołeczne i kulturowe konteksty na podstawie filmu „Ściana” (Pink Floyd — The Wall) i towarzyszącej mu muzyki /    379
  
  Łukasz Jach, Wybrane aspekty funkcjonowania w warunkach konfliktu zbrojnego na przykładzie filmów „Sztandar chwały” (Flags of Our Fathers) oraz „Listy z Iwo Jimy” (Letters from Iwo Jima) /    417
  
  Część V
  Zagadnienia seksualności człowieka
  
  Sylwia Wacławik, Problematyka dyskryminacji i uprzedzeń wobec osób o odmiennej orientacji seksualnej na przykładzie filmów „Tajemnica Brokeback Mountain” (Brokeback Mountain) oraz „Wszystko w porządku” (The Kids are all right) /    447
  
  Edyta Charzyńska, Zagadnienie transseksualizmu na przykładzie filmów „Transameryka” (Transamerica) i „Nie czas na łzy” (Boys don’t cry) /    495
  
  Notki o autorach /    535
RozwińZwiń