Pedagogizacja medialna rodziny

Zakres - uwarunkowania - dylematy

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

38,22  54,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 54,60 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 38,22 zł  


38,22

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii opisano działania nazywane pedagogizacją rodziny, które mogą być podjęte z rodzicami i prawnymi opiekunami w celu szerzenia wiedzy i kultury pedagogicznej w zakresie korzystania z mediów przez ich podopiecznych, m.in. przy okazji spotkań z wychowawcą klasy. Działania owe mogą obejmować: wychowanie i kształcenie za pośrednictwem mediów, wychowanie do mediów oraz edukację medialną rodziców i prawnych opiekunów. W pracy przedstawiono wyniki badań dotyczące tej pedagogizacji. Potencjalnymi czytelnikami pracy mogą być czynni zawodowo i przyszli nauczyciele różnych etapów edukacyjnych oraz rodzice i opiekunowie dzieci i nastolatków.


Rok wydania2013
Liczba stron408
KategoriaPedagogika medialna
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-219-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wstęp /    11
  
  Rozdział 1.
  Koncepcja metodologiczna badań własnych /    15
  1.1. Charakterystyka planowanych badań /    20
  1.2. Problematyka badań /    20
  1.3. Hipotezy badawcze /    22
  1.4. Zmienne i ich wskaźniki /    23
  1.5. Wykorzystane metody, techniki i narzędzia badawcze /    28
  1.6. Teren badań i badana próba /    32
  
  Rozdział 2.
  Proces pedagogizacji rodziny /    39
  2.1. Wiedza pedagogiczna przydatna rodzicom i prawnym opiekunom /    41
  2.2. Pojęcie pedagogizacji rodziny /    44
  2.3. Cele i zadania pedagogizacji rodziny /    45
  2.4. Pedagogizacja medialna rodziny /    50
  2.5. Cele pedagogizacji medialnej rodziny /    53
  2.6. Zakres pedagogizacji medialnej rodziny /    55
  2.7. Miejsce pedagogizacji medialnej rodziny /    56
  2.8. Planowanie, przygotowanie i przebieg działań pedagogizujących medialnie rodzinę /    62
  
  Rozdział 3.
  Działania rodziców i opiekunów związane z wychowaniem i kształceniem przez media /    65
  3.1. Informacja w życiu jednostki i społeczeństwa /    68
  3.2. Media jako nośniki kultury /    70
  3.3. Media jako nośniki norm i wartości /    76
  3.4. Możliwości wykorzystywania mediów w procesie rozwoju dziecka oraz nastolatka /    78
  3.5. Możliwości wykorzystywania materiałów drukowanych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka /    84
  3.6. Możliwości wykorzystywania mediów audialnych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka /    90
  3.7. Możliwości wykorzystywania programów telewizyjnych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka /    96
  3.8. Możliwości wykorzystywania programów komputerowych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka /    106
  3.9. Możliwości wykorzystywania Internetu w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka /    110
  3.10. Możliwości wykorzystywania fotografii i filmów w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka /    117
  3.11. Media w systemie nagród i kar /    124
  
  Rozdział 4.
  Działania rodziców i opiekunów związane z wychowaniem do mediów /    127
  4.1. Czas wolny dzieci i młodzieży /    131
  4.2. Cyberprzemoc /    135
  4.3. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do komunikacji interpersonalnej pośredniej /    138
  4.4. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z materiałów drukowanych /    141
  4.5. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z mediów audialnych /    142
  4.6. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z programów telewizyjnych /    156
  4.7. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do nauki i pracy z komputerem /    188
  4.8. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z gier komputerowych /    199
  4.9. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z usług internetowych /    207
  4.9.1. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do komunikowania się z wykorzystaniem usług internetowych /    213
  4.9.2. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z gier sieciowych /    231
  4.9.3. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z serwisu WWW /    238
  4.9.4. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do zamieszczania informacji w Internecie /    253
  4.9.5. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z portali społecznościowych /    263
  4.9.6. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z alterrzeczywistości typu second life /    270
  4.10. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z usług telefonii komórkowej /    277
  4.11. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z aparatu cyfrowego oraz z kamery cyfrowej /    287
  4.12. Uzależnienie od mediów /    291
  4.13. Manipulacja w mediach /    301
  
  Rozdział 5.
  Edukacja medialna rodziny /    309
  5.1. Przygotowanie rodziców i opiekunów w zakresie systemów operacyjnych i oprogramowania użytkowego /    312
  5.2. Techniczne zabezpieczenia mające chronić dzieci przed zagrożeniami medialnymi /    321
  5.3. Programowe zabezpieczenia mające chronić dzieci przed zagrożeniami medialnymi /    323
  
  Rozdział 6.
  Metodyczne aspekty pedagogizacji medialnej rodziny /    337
  6.1. Ustalenie potrzeb i/lub zainteresowań medialnych rodziców i prawnych opiekunów /    339
  6.2. Przygotowanie i prowadzenie zajęć pedagogizujących medialnie rodzinę — wyniki badań /    348
  
  Podsumowanie /    355
  
  Aneksy /    365
  Bibliografia /    387
  Indeks nazwisk /    399
  
  Summary /    403
  Zusammenfassung /    404
RozwińZwiń