Studia edukacyjne 30/2014

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

„Studia Edukacyjne” to interdyscyplinarne czasopismo naukowe poświęcone problemom współczesnej pedagogiki i edukacji. Stanowi ono płaszczyznę pozytywnej konfrontacji różnorodnych sposobów postrzegania i badania rzeczywistości społecznej; płaszczyznę interparadygmatycznego i interdyskursywnego dialogu reprezentantów odmiennych opcji teoretycznych i metodologicznych. Debaty na łamach czasopisma pozwolić mają na swoistą krystalizację najważniejszych dylematów współczesnych nauk o edukacji oraz relacji między wychowaniem a tożsamością człowieka. „Studia Edukacyjne” rezygnują z jakiejkolwiek pedagogicznej ortodoksji, a ich celem jest szeroko rozumiana diagnoza współczesnej rzeczywistości edukacyjnej.


Rok wydania2014
Liczba stron355
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2756-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  I. STUDIA I ROZPRAWY    7
  
  ZBIGNIEW KWIECIŃSKI, Edukacja demokratyczna i humanistyczna jako ruch i dzieło społeczne     7
  AGNIESZKA GROMKOWSKA-MELOSIK, ETON COLLEGE. Szkic do portretu brytyjskiej elitarnej edukacji     39
  AGNIESZKA CYBAL-MICHALSKA, “Career portfolio” as a Tool to Renew Career Capital     57
  PIOTR BŁAJET, BEATA PRZYBOROWSKA, Kształtowanie kompetencji demokratycznych – perspektywa rozwojowa     71
  WITOLD JAKUBOWSKI, Media i kultura popularna jako obszar studiów nad edukacją     91
  IWONA CHRZANOWSKA, Nauczanie inkluzyjne w doświadczeniach polskich – podstawy prawne i społeczne uwarunkowania     109
  ANDRZEJ TWARDOWSKI, Barriers to Social Integration for People with Disabilities. The Polish Experiences     119
  TOMASZ GMEREK, Edukacja dwujęzyczna i konstruowanie tożsamości etnicznej (na przykładzie mniejszości tubylczych w obszarach Arktyki)     131
  HANNA SOLARCZYK-SZWEC, Tendencje, kierunki i paradygmaty w niemieckich badaniach i koncepcjach uczenia się dorosłych     155
  ANNA BRZEZIŃSKA, Aksjologiczne barwy światów dziecka we współczesnym polskim filmie fabularnym     169
  PAULINA PERET-DRĄŻEWSKA, Społeczeństwo „globalnej zmiany” w świadomości młodzieży    189
  JOANNA JARMUŻEK, Kompetencje społeczne nauczyciela a skuteczność pracy w szkole     213
  ANNA WIŚNIEWSKA, Kontrowersje wokół diagnozy poziomu funkcjonowania poznawczego uczniów z uszkodzeniem narządu słuchu     229
  LUCYNA MYSZKA, Zmiany w myśleniu o rozwoju ścieżki kariery zawodowej w świecie permanentnej zmiany     245
  DARIUSZ P. SKOWROŃSKI, DANIEL JUSTIN FONG TAY, MICHELLE HO WEN WAN, TOH SHI YING CHERIE, TRICIA MARJORIE FERNANDEZ, KATARZYNA WASZYŃSKA, Introductory Analysis of Factors Affecting Intercultural Couples in the Context of Singapore     263
  PETER GAVORA, Learning to Learn From the Textbook: the Case of Novice Textbook Learners    287
  MITJA KRAJNČAN, Experiential Pedagogy in a Lighthouse on a Desert Island     303
  VĚRA KOSÍKOVÁ, Communication Styles in Teaching and their Psycho-Didactic Aspects     321
  
  II. RECENZJE I NOTY    331
  
  David E. Campbell, Meira Levinson, Frederick M. Hess (red.) Making Civics Count: Citizenship Education for a New Generation, Harvard Education Press, Cambridge, Massachusetts 2012, ss. 328 (DOBROCHNA HILDEBRANDT-WYPYCH)     331
  Katarzyna Barbara Kochan, Elementarze szkolne w II Rzeczypospolitej, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2012, ss. 392 (EDYTA GŁOWACKA-SOBIECH)     335
  
  III. Z ŻYCIA NAUKOWEGO     339
  
  Sprawozdanie z II Międzynarodowej Konferencji “The Educational and Social World of a Child. Discourses of Communication, Subjectivity and Cyborgization”, Poznań, 26 marca 2014 roku (DOMINIKA PRZYBYSZEWSKA)     339
  Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Profesjonalizacja w edukacji akademickiej”, Łódź, 10-11 kwietnia 2014 roku (ANNA KRAJEWSKA, MARTA KOWALCZUK- WALĘDZIAK)     343
  
  Informacje o autorach     349
  Informacje dla autorów     351
RozwińZwiń