EBOOKI WYDAWCY
Autor:
Format:
ibuk
„Studia Edukacyjne” to interdyscyplinarne czasopismo naukowe poświęcone problemom współczesnej pedagogiki i edukacji. Stanowi ono płaszczyznę pozytywnej konfrontacji różnorodnych sposobów postrzegania i badania rzeczywistości społecznej; płaszczyznę interparadygmatycznego i interdyskursywnego dialogu reprezentantów odmiennych opcji teoretycznych i metodologicznych. Debaty na łamach czasopisma pozwolić mają na swoistą krystalizację najważniejszych dylematów współczesnych nauk o edukacji oraz relacji między wychowaniem a tożsamością człowieka. „Studia Edukacyjne” rezygnują z jakiejkolwiek pedagogicznej ortodoksji, a ich celem jest szeroko rozumiana diagnoza współczesnej rzeczywistości edukacyjnej.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 355 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2756-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
I. STUDIA I ROZPRAWY | 7 |
ZBIGNIEW KWIECIŃSKI, Edukacja demokratyczna i humanistyczna jako ruch i dzieło społeczne | 7 |
AGNIESZKA GROMKOWSKA-MELOSIK, ETON COLLEGE. Szkic do portretu brytyjskiej elitarnej edukacji | 39 |
AGNIESZKA CYBAL-MICHALSKA, “Career portfolio” as a Tool to Renew Career Capital | 57 |
PIOTR BŁAJET, BEATA PRZYBOROWSKA, Kształtowanie kompetencji demokratycznych – perspektywa rozwojowa | 71 |
WITOLD JAKUBOWSKI, Media i kultura popularna jako obszar studiów nad edukacją | 91 |
IWONA CHRZANOWSKA, Nauczanie inkluzyjne w doświadczeniach polskich – podstawy prawne i społeczne uwarunkowania | 109 |
ANDRZEJ TWARDOWSKI, Barriers to Social Integration for People with Disabilities. The Polish Experiences | 119 |
TOMASZ GMEREK, Edukacja dwujęzyczna i konstruowanie tożsamości etnicznej (na przykładzie mniejszości tubylczych w obszarach Arktyki) | 131 |
HANNA SOLARCZYK-SZWEC, Tendencje, kierunki i paradygmaty w niemieckich badaniach i koncepcjach uczenia się dorosłych | 155 |
ANNA BRZEZIŃSKA, Aksjologiczne barwy światów dziecka we współczesnym polskim filmie fabularnym | 169 |
PAULINA PERET-DRĄŻEWSKA, Społeczeństwo „globalnej zmiany” w świadomości młodzieży | 189 |
JOANNA JARMUŻEK, Kompetencje społeczne nauczyciela a skuteczność pracy w szkole | 213 |
ANNA WIŚNIEWSKA, Kontrowersje wokół diagnozy poziomu funkcjonowania poznawczego uczniów z uszkodzeniem narządu słuchu | 229 |
LUCYNA MYSZKA, Zmiany w myśleniu o rozwoju ścieżki kariery zawodowej w świecie permanentnej zmiany | 245 |
DARIUSZ P. SKOWROŃSKI, DANIEL JUSTIN FONG TAY, MICHELLE HO WEN WAN, TOH SHI YING CHERIE, TRICIA MARJORIE FERNANDEZ, KATARZYNA WASZYŃSKA, Introductory Analysis of Factors Affecting Intercultural Couples in the Context of Singapore | 263 |
PETER GAVORA, Learning to Learn From the Textbook: the Case of Novice Textbook Learners | 287 |
MITJA KRAJNČAN, Experiential Pedagogy in a Lighthouse on a Desert Island | 303 |
VĚRA KOSÍKOVÁ, Communication Styles in Teaching and their Psycho-Didactic Aspects | 321 |
II. RECENZJE I NOTY | 331 |
David E. Campbell, Meira Levinson, Frederick M. Hess (red.) Making Civics Count: Citizenship Education for a New Generation, Harvard Education Press, Cambridge, Massachusetts 2012, ss. 328 (DOBROCHNA HILDEBRANDT-WYPYCH) | 331 |
Katarzyna Barbara Kochan, Elementarze szkolne w II Rzeczypospolitej, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2012, ss. 392 (EDYTA GŁOWACKA-SOBIECH) | 335 |
III. Z ŻYCIA NAUKOWEGO | 339 |
Sprawozdanie z II Międzynarodowej Konferencji “The Educational and Social World of a Child. Discourses of Communication, Subjectivity and Cyborgization”, Poznań, 26 marca 2014 roku (DOMINIKA PRZYBYSZEWSKA) | 339 |
Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Profesjonalizacja w edukacji akademickiej”, Łódź, 10-11 kwietnia 2014 roku (ANNA KRAJEWSKA, MARTA KOWALCZUK- WALĘDZIAK) | 343 |
Informacje o autorach | 349 |
Informacje dla autorów | 351 |