Wszystko o Ewie. Filmy Barbary Sass a kino kobiet w drugiej połowie XX wieku

Wszystko o Ewie. Filmy Barbary Sass a kino kobiet w drugiej połowie XX wieku

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Biografia zawodowa Sass, stanowiąca zasadniczą część rozważań Autorki, jest równocześnie elementem znacznie szerzej zakrojonych badań, dotyczących polskiego kina kobiet. Problematyka ta została zasygnalizowana w tytule, gdzie przed nazwiskiem Sass pojawia się przykuwające uwagę zdanie „Wszystko o Ewie”, nadające całości wymiar uniwersalny, wykraczający poza ujęcie podmiotowe. (...) książka na pewna okaże się interesującą lekturą dla wszystkich osób zainteresowanych polskim kinem i kobietami tworzącymi na jego obszarze, nie tylko Barbarą Sass. Bogata bibliografia i staranne przypisy z pewnością zachęcą do dalszych poszukiwań i przemyśleń na temat oblicza – czy obliczy – polskiego kina kobiet. Walory poznawcze książki czynią z niej cenne opracowanie historyczne, ukazujące dorobek jednej z najbardziej znanych polskich reżyserek, a zarazem wzór autorskiej wersji filmowej biografii.


Z recenzji dr hab. Małgorzaty Radkiewicz, prof. UJ


Rok wydania2013
Liczba stron328
KategoriaFilmoznawstwo
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN-13978-83-7241-910-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  Wprowadzenie     17
  
    Kobieta i polityka autorska     18
    Kino kobiet a reżyserki kinematografii bloku wschodniego     38
    O metodzie     44
  
  Część 1     51
  
    Druga reżyser     53
      Studentka w systemie edukacji filmowej     57
      Znikające reżyserki     68
      Specjalistki drugiego planu     74
    Wejście w nurt     83
      Debiut a praca zespołowa     85
      Polska krytyka filmowa o kobiecie i kinie     95
      Kobieta współczesna w kinie moralnego niepokoju     109
      Kobieca trylogia a kryzys kina lat osiemdziesiątych     125
  
  Część 2     141
  
    Bez miłości, czyli ta druga blondynka     143
      Agnieszka jako alegoria „Solidarności”     144
      Ewa, Zła Kobieta z kamerą     151
    Debiutantka albo dziewczyna z Gdańska     177
      Architektka a tradycja socrealistyczna     178
      Solidarność kobiet     184
      Elżbieta Czyżewska tańczy po raz drugi     193
      Dorota Stalińska w Białym tangu     198
    Krzyk, czyli Perełka na dnie     205
      Gorgona „Solidarności”     207
      Krzyk jako znak autorskiego kina Sass     217
      O trudności w powiedzeniu „ja”     223
  
  Część 3     235
  
    Zerwane owoce, czyli o adaptacjach     237
      Ostatni liść     238
      Dziewczyna i gołębie     241
      Dziewczęta z Nowolipek     248
    Po przełomie     261
      Scenariusze amerykańskie     267
      Powrót do przeszłości     271
  
  Zakończenie     281
  
  Aneks     293
  
    W imieniu Ewy. Rozmowa z Barbarą Sass     293
    Filmografia Barbary Sass     309
    Spis fotografii     315
  
  Bibliografia     317
  Abstract     327
RozwińZwiń