Komunikacja w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie

-40%

Komunikacja w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,20  22,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,00 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,20 zł  


13,20

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Rozmowa, dialog, komunikowanie się przenikają całe nasze życie. Stanowią one ważny wymiar życia społecznego. Wysoka jakość komunikowania się jest jedną z najistotniejszych kompetencji życiowych współczesnego człowieka. Każdy komunikat składa się z warstwy werbalnej i niewerbalnej. A zatem napisana monografia posiada wartości poznawcze, ponieważ poszerza naszą wiedzę o międzyludzkiej komunikacji. Posiada wartości praktyczne, ponieważ pomaga w określeniu celów terapii logopedycznej oraz w opracowaniu indywidualnego programu wspomagania osiągnięć komunikacyjnych.
Z recenzji prof. dr. hab. Romana Ossowskiego


Rok wydania2014
Liczba stron198
KategoriaLogopedia
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-3266-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie /    9
  Rozdział I
  RENATA MARCINIAK-FIRADZA
  Oddziaływanie subkodu pisanego na mówiony, czyli o tendencjach w komunikowaniu się współczesnych Polaków /    13
  Wprowadzenie /    14
  Wariantywność realizacyjna cechująca język mówiony /    15
  Podsumowanie /    21
  Rozdział II
  DITTA BACZAŁA
  Umiejętności prospołeczne osób z niepełnosprawnością intelektualną /    25
  Istota niepełnosprawności intelektualnej /26
  Umiejętności prospołeczne w życiu człowieka niepełnosprawnego intelektualnie /    30
  Podsumowanie /    35
  Rozdział III
  IWONA KLONOWSKA-SENDERSKA
  Błędy i deficyty w komunikacji przyczynkiem stygmatyzacji i ostracyzmu społecznego nieletnich niedostosowanych społecznie /    39
  Modele i zasady komunikowania się /    40
  Złożoność procesu komunikowania się /    41
  Bariery komunikacyjne /    41
  Inteligencja a kompetencje komunikacyjne /    42
  Język fasadą budowania wizerunku /    43
  Rodzina i grupa rówieśnicza podstawą kształtowania kompetencji komunikacyjnych /    43
  Trudności w odczytywaniu werbalizmów i niewerbalizmów /    44
  Osobowość nadawców i odbiorców komunikatu /    46
  Struktura obrazu siebie /    47
  Podsumowanie /    48
  Rozdział IV
  JACEK J. BŁESZYŃSKI
  Kształtowanie kompetencji społecznych dziecka z niepełnosprawnością intelektualną /    51
  Kompetencje społeczne /    52
  Kompetencje komunikacyjne i językowe /    54
  Podsumowanie /    60
  Rozdział V
  MONIKA DĄBKOWSKA, MIROSŁAW DĄBKOWSKI
  Psychopatologiczne następstwa zaburzeń w porozumiewaniu się u dzieci: próba aplikacji koncepcji „wrażliwości na odrzucenie” /    65
  Wprowadzenie /    66
  Zaburzenia w porozumiewaniu się językowym /    67
  Wrażliwość na odrzucenie /    68
  Podsumowanie /    76
  Rozdział VI
  ALINA SZUKAŁA
  Zaburzenie mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną /    82
  Budowanie kompetencji morfologiczno-składniowej w zaburzeniach mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną /    81
  Diagnoza zaburzeń mowy dziecka z niepełnosprawnością intelektualną /    83
  Komunikacja osób z niepełnosprawnością intelektualną /    85
  Rozdział VII
  MAŁGORZATA KOCHANIEWICZ-ANDRUCH
  Ograniczenie sprawności mięśnia okrężnego warg u dzieci /    105
  Wargi i język /    105
  Rozwój mowy a okres płodowy i noworodkowy /    107
  Rozdział VIII
  MAŁGORZATA KOCHANIEWICZ-ANDRUCH
  Masaż logopedyczny a umiejętność ssania, żucia, połykania /    113
  Budowa aparatu artykulacyjnego /    113
  Ssanie i połykanie /    115
  Nieprawidłowości w rozwoju i funkcjonowaniu aparatu artykulacyjnego /    117
  Masaż logopedyczny /    118
  Rozdział IX
  MARTA KOPAŃSKA
  Autyzm – wprowadzenie /    124
  Komunikacja dziecka z autyzmem /    123
  Komunikacja – rozważania terminologiczne /    130
  Etapy rozwoju mowy dziecka – norma / autyzm /    139
  Kompetencje komunikacyjne dzieci z autyzmem /    144
  Wpływ zaburzenia na rozwój kompetencji komunikacyjnych /    149
  Echolalia a mowa echolaliczna /    150
  Nieprawidłowe użycie zaimków /    154
  Rozumienie mowy (deficyty poznawczo-komunikacyjne osób z autyzmem) /    156
  Koncentracja uwagi a przyswajanie mowy /    158
  Percepcja /    159
  Język metaforyczny, neologizmy i trudne pytania /    159
  Deficyty w społecznym dyskursie /    161
  Monologi i dialogi /    162
  Sprawność narządów artykulacyjnych /    163
  Zaburzenia suprasegmentalne /    164
  Podsumowanie /    165
  Rozdział X
  AGNIESZKA HAMERLIŃSKA-LATECKA
  Trudności w komunikowaniu się osób ze zmianami nowotworowymi w obrębie twarzy /    169
  Wprowadzenie /    170
  Nowotwory w obrębie twarzy – epidemiologia, lokalizacja i etiologia /    171
  Konsekwencje zmian w aspekcie psychologicznym i logopedycznym /    172
  Podsumowanie /    176
  Rozdział XI
  NATALIA GUMIŃSKA
  Komunikacja w funkcjonowaniu społecznym osób z autyzmem /    181
  Komunikacja jako umiejętność społeczna /    182
  Autyzm /    186
  Istota funkcjonowania społecznego /    190
  Podsumowanie /    194
  Informacje o autorach /    197
RozwińZwiń