Informacja, biblioteka, społeczeństwo. Z prac bibliologicznych kół naukowych w Polsce

Informacja, biblioteka, społeczeństwo. Z prac bibliologicznych kół naukowych w Polsce

1 opinia

Format:

ibuk

Tematyka pracy obejmuje różne aspekty funkcjonowania informacji, eksploracji danych, marketingu bibliotecznego, aktywizacji czytelniczej i bibliotekarstwa historycznego. Dominują zagadnienia współczesne, w szczególności poszukiwanie nowych pól badawczych w bibliologii.


Autorzy poświęcili swoje teksty m.in: idei współczesnych kół naukowych, rozważaniom na temat miejsca, roli i funkcji naukowych organizacji studenckich w życiu uczelni, eksploracji danych, specyfiki funkcjonowania żydowskiej Biblioteki Medem w Paryżu, skandynawskiemu marketingowi bibliotecznemu, a także zawartości polskich bibliotek cyfrowych ze szczególnym uwzględnieniem powieści historycznych.


W publikacji znajdują się także artykuły, w których analizuje się z różnych punktów widzenia funkcjonowanie bibliotek jako instytucji wiedzy, kultury i rozrywki, rozważa się, w jaki sposób udział w pracach badawczych kół naukowych przekłada się na późniejszy start zawodowy ich uczestników. Inne dotyczą badań wybranych serwisów internetowych pod kątem stosowanych przez ich twórców rozwiązań technologicznych, zabiegów marketingowych i promocyjnych. Dotyczą też zagadnień aktywizacji ludzi starszych, wyników badań na temat czytelnictwa, potrzeb i oczekiwań najmłodszych użytkowników bibliotek oraz nowoczesnego budownictwo bibliotecznego.


Książka stanowi wkład, który z pewnością przełoży się w przyszłości na wysoką jakość działania instytucji bibliotecznych w całym kraju.


Rok wydania2013
Liczba stron132
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-920-9
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  
  Część I    5
  
  Jacek Ladorucki – Budowanie relacji mistrz – uczeń. O znaczeniu mistrzostwa w misji współczesnego uniwersytetu i działalności kół naukowych     7
  Grzegorz Czapnik – Bibliomining – o zastosowaniu eksploracji danych w badaniach bibliotek     19
  Izabela Olejnik – Miejsce i funkcja biblioteki żydowskiej w XXI w. na przykładzie Biblioteki Medem w Paryżu     31
  Ewelina Makowska – Public relations w bibliotece. Przykłady wykorzystania różnych rodzajów strategii marketingowych w bibliotekach nordyckich     43
  Paula Gamus, Milena Grzelka – Powieść historyczna w zasobach polskich bibliotek cyfrowych     49
  
  Część II    56
  
  Magdalena Paul, Sylwia Piekarska – Idealna biblioteka uniwersytecka na podstawie badań oczekiwań studentów Uniwersytetu Warszawskiego     57
  Joanna Polok, Ewa Poloczek – Biblioteka domowa jako przedmiot badań – problemy, metody, perspektywy     69
  Paweł Borettini – Wpływ inicjatyw podejmowanych w kole naukowym na przygotowanie do wykonywania zawodu bibliotekarza na przykładzie Studenckiego Koła Naukowego Bibliotekoznawców Uniwersytetu Łódzkiego     75
  Paulina Pietraszak, Karolina Piaśnik – Strona www biblioteki akademickiej jako narzędzie PR     83
  Krzysztof Kwiecień – Rola Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie w aktywizacji osób starszych     87
  Olga Konatowska-Ciszek, Magdalena Józefiak – Najmłodsi użytkownicy bibliotek. Ich potrzeby i oczekiwania     97
  Jolanta Wnęk – Współczesne polskie budownictwo biblioteczne na przykładzie gmachów bibliotek w Połańcu i Myślenicach     123
RozwińZwiń