POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Jubileuszowy tom, ukazujący się w 80 lat od daty publikacji pierwszego zeszytu „Chowanny”, poświęcony został problematyce modalnych aspektów kształcenia. Zbiór otwiera artykuł okolicznościowy, którego autor omawia dzieło filozofa i pedagoga Bronisława F. Trentowskiego, twórcy tryptyku pedagogicznego Chowanna, czyli system pedagogiki narodowej jako umiejętności wychowania, nauki i oświaty, słowem wykształcenia naszej młodzieży.
Pozostałe teksty zostały zgrupowane w pięciu częściach wokół następujących zagadnień: pojmowania modalności, modalnościowych aspektów systemów edukacji, statycznych i dynamicznych aspektów treści kształcenia, pytań i modyfikacji treści w komunikacji edukacyjnej, edukacyjnych aspektów modalności znaku i znaczenia.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 334 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (Wojciech Kojs) / | 5 |
WIESŁAW ANDRUKOWICZ | |
Chowanna – w dwusetną rocznicę urodzin Bronisława F. Trentowskiego / | 9 |
Artykuły | |
Pojmowanie modalności | |
WOJCIECH KOJS | |
Modalne aspekty edukacji i pedagogiki / | 23 |
WIESŁAW WALENTUKIEWICZ | |
Logika modalna: analizy dla potrzeb dydaktyki / | 39 |
AGATA CABAŁA, JADWIGA OLEKSY | |
Modalność w dydaktyce – wybrane zagadnienia, problemy / | 47 |
Modalnościowe aspekty systemów edukacji | |
STANISŁAW JUSZCZYK | |
Aspekty modalnościowe edukacji medialnej / | 55 |
WANDA WORONOWICZ | |
Edukacja refleksyjna w świetle koncepcji inteligencji społecznej / | 69 |
JOLANTA SZEMPRUCH | |
W poszukiwaniu idei podmiotowości relacji edukacyjnych rodziny i szkoły / | 79 |
WIESŁAW ANDRUKOWICZ | |
Różnojednia, czyli (po)nowoczesna koncepcja dydaktyki komplementarnej Bronisława F. Trentowskiego / | 91 |
HANNA LANGER, AGNIESZKA BAJOR | |
Modele współpracy bibliotek szkolnych i pedagogicznych na rzecz edukacji ustawicznej nauczycieli bibliotekarzy / | 111 |
IWONA SAMBORSKA, ADAM SAMBORSKI | |
Edukacja wobec wyzwań gospodarki opartej na wiedzy / | 127 |
ALEKSANDRA MINCZANOWSKA | |
Paradygmat edukacji podmiotowej w kontekście analiz modalnościowych / | 141 |
Statyczne i dynamiczne aspekty treści kształcenia | |
EUGENIUSZ PIOTROWSKI | |
Rola treści kształcenia w procesie nauczania / | 153 |
MARIA KOZIELSKA | |
Style nauczania akademickiego w aspekcie treści kształcenia / | 161 |
URSZULA MORSZCZYŃSKA | |
Tekst w działaniu pedagogicznym / | 173 |
MACIEJ BERNASIEWICZ | |
Treści kształcące w popkulturze / | 183 |
KATARZYNA HERDA | |
Nieco inne spojrzenie na treści kształcenia / | 195 |
Pytania i modyfikacje treści w komunikacji edukacyjnej | |
EUGENIA ROSTAŃSKA | |
Edukacyjne odniesienia modalnych aspektów porozumiewania się w rozmowie dziecka i dorosłego / | 207 |
BEATA OELSZLAEGER | |
Zmiana stopnia pewności podmiotu względem posiadanych i odbieranych informacji w toku kształcenia (wybrane aspekty analizy samorzutnych pytań i stwierdzeń uczniów klas młodszych) / | 221 |
JOLANTA GABZDYL | |
O modalności (nauczycielskich) pytań i poleceń / | 239 |
EWA KOCHANOWSKA | |
Modalny wymiar zadań typu „dlaczego” w edukacji wczesnoszkolnej / | 259 |
AGNIESZKA HOLEWA | |
Modalność wyjaśnień w kontekście procesu kształtowania postaw dzieci w wieku przedszkolnym / | 277 |
Edukacyjne aspekty modalności znaku i znaczenia | |
URSZULA SZUŚCIK | |
Modalność językowa (werbalna) i modalność rysunkowa dziecka a kształtowanie się znaku plastycznego w jego twórczości / | 285 |
ANNA ŁOBOS | |
Słowo i muzyka w Śpiewniku dla dzieci – wpajanie postaw i przekazywanie dziedzictwa narodowego najmłodszym u schyłku XIX wieku / | 297 |
RAFAŁ KOJS | |
Konieczność, możliwości i powinności w grach dydaktycznych / | 307 |
JOANNA SKIBSKA | |
Modalność znaku / | 321 |