"Chowanna" 2009, R. 52 (65), Tom jubileuszowy: Modalne aspekty treści kształcenia

1 ocena

Redakcja:

Wojciech Kojs

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

23,94  31,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 31,50 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 20,16 zł  


23,94

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Jubileuszowy tom, ukazujący się w 80 lat od daty publikacji pierwszego zeszytu „Chowanny”, poświęcony został problematyce modalnych aspektów kształcenia. Zbiór otwiera artykuł okolicznościowy, którego autor omawia dzieło filozofa i pedagoga Bronisława F. Trentowskiego, twórcy tryptyku pedagogicznego Chowanna, czyli system pedagogiki narodowej jako umiejętności wychowania, nauki i oświaty, słowem wykształcenia naszej młodzieży.
Pozostałe teksty zostały zgrupowane w pięciu częściach wokół następujących zagadnień: pojmowania modalności, modalnościowych aspektów systemów edukacji, statycznych i dynamicznych aspektów treści kształcenia, pytań i modyfikacji treści w komunikacji edukacyjnej, edukacyjnych aspektów modalności znaku i znaczenia.


Rok wydania2014
Liczba stron334
KategoriaEdukacja
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Wojciech Kojs) /    5
  
  WIESŁAW ANDRUKOWICZ
  Chowanna – w dwusetną rocznicę urodzin Bronisława F. Trentowskiego /    9
  
  Artykuły
  
  Pojmowanie modalności
  
  WOJCIECH KOJS
  Modalne aspekty edukacji i pedagogiki /    23
  
  WIESŁAW WALENTUKIEWICZ
  Logika modalna: analizy dla potrzeb dydaktyki /    39
  
  AGATA CABAŁA, JADWIGA OLEKSY
  Modalność w dydaktyce – wybrane zagadnienia, problemy /    47
  
  Modalnościowe aspekty systemów edukacji
  
  STANISŁAW JUSZCZYK
  Aspekty modalnościowe edukacji medialnej /    55
  
  WANDA WORONOWICZ
  Edukacja refleksyjna w świetle koncepcji inteligencji społecznej /    69
  
  JOLANTA SZEMPRUCH
  W poszukiwaniu idei podmiotowości relacji edukacyjnych rodziny i szkoły /    79
  
  WIESŁAW ANDRUKOWICZ
  Różnojednia, czyli (po)nowoczesna koncepcja dydaktyki komplementarnej Bronisława F. Trentowskiego /    91
  
  HANNA LANGER, AGNIESZKA BAJOR
  Modele współpracy bibliotek szkolnych i pedagogicznych na rzecz edukacji ustawicznej nauczycieli bibliotekarzy /    111
  
  IWONA SAMBORSKA, ADAM SAMBORSKI
  Edukacja wobec wyzwań gospodarki opartej na wiedzy /    127
  
  ALEKSANDRA MINCZANOWSKA
  Paradygmat edukacji podmiotowej w kontekście analiz modalnościowych /    141
  
  Statyczne i dynamiczne aspekty treści kształcenia
  
  EUGENIUSZ PIOTROWSKI
  Rola treści kształcenia w procesie nauczania /    153
  
  MARIA KOZIELSKA
  Style nauczania akademickiego w aspekcie treści kształcenia /    161
  
  URSZULA MORSZCZYŃSKA
  Tekst w działaniu pedagogicznym /    173
  
  MACIEJ BERNASIEWICZ
  Treści kształcące w popkulturze /    183
  
  KATARZYNA HERDA
  Nieco inne spojrzenie na treści kształcenia /    195
  
  Pytania i modyfikacje treści w komunikacji edukacyjnej
  
  EUGENIA ROSTAŃSKA
  Edukacyjne odniesienia modalnych aspektów porozumiewania się w rozmowie dziecka i dorosłego /    207
  
  BEATA OELSZLAEGER
  Zmiana stopnia pewności podmiotu względem posiadanych i odbieranych informacji w toku kształcenia (wybrane aspekty analizy samorzutnych pytań i stwierdzeń uczniów klas młodszych) /    221
  
  JOLANTA GABZDYL
  O modalności (nauczycielskich) pytań i poleceń /    239
  
  EWA KOCHANOWSKA
  Modalny wymiar zadań typu „dlaczego” w edukacji wczesnoszkolnej /    259
  
  AGNIESZKA HOLEWA
  Modalność wyjaśnień w kontekście procesu kształtowania postaw dzieci w wieku przedszkolnym /    277
  
  Edukacyjne aspekty modalności znaku i znaczenia
  
  URSZULA SZUŚCIK
  Modalność językowa (werbalna) i modalność rysunkowa dziecka a kształtowanie się znaku plastycznego w jego twórczości /    285
  
  ANNA ŁOBOS
  Słowo i muzyka w Śpiewniku dla dzieci – wpajanie postaw i przekazywanie dziedzictwa narodowego najmłodszym u schyłku XIX wieku /    297
  
  RAFAŁ KOJS
  Konieczność, możliwości i powinności w grach dydaktycznych /    307
  
  JOANNA SKIBSKA
  Modalność znaku /    321
RozwińZwiń