EBOOKI WYDAWCY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Tom „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Krasoń mieści artykuły skupione wokół tematyki unowocześniania siebie, rozumianego jako autokreacja i ekspresja twórcza, wzbogacone o zagadnienia z obszaru edukacji artystycznej. Kolejne teksty, zgrupowane w czterech częściach, ukazują aspekty teoretyczne i empiryczne zapowiedzianej tytułem tematyki, dlatego też zainteresowani tomem mogą być nie tylko pedagodzy i studenci pedagogiki, ale także ludzie sztuki oraz animatorzy działań artystycznych dzieci i młodzieży.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 350 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
SPIS TREŚCI | |
Wstęp (Katarzyna Krasoń) | 7 |
Artykuły | |
Kreacja — rozwój — aktywność artystyczna | |
JANINA USZYŃSKA-JARMOC | |
Czego nie wiemy o twórczości w szkole? Obszary zdeformowane, ignorowane i/lub zaniedbane | 13 |
MACIEJ KARWOWSKI | |
The Creative Mix? Teacher’s Creative Leadership, School Creative Climate, and Students’ Creative Self-Efficacy | 25 |
MACIEJ KARWOWSKI, JACEK GRALEWSKI | |
Zmotywowana kreatywność: synergia motywacyjna postawy twórczej młodzieży | 45 |
MONIKA WRÓBLEWSKA | |
Rozwój przez nabywanie kompetencji (w aspekcie uwarunkowań aktywności twórczej) | 59 |
KAMILA WITERSKA | |
Drama kreatywna — perspektywa rozwojowa | 71 |
ALICJA GAŁĄZKA | |
Drama kreatywna a inteligencja emocjonalna. Przykład wykorzystania wybranego modelu badań empirycznych | 83 |
MAREK ŚWIECA | |
Aktywność artystyczna młodzieży w zakresie teatru | 105 |
URSZULA BISSINGER-ĆWIERZ | |
Nowe wymiary ewaluacji osiągnięć artystycznych uczniów szkół muzycznych | 115 |
Język — tekst — tworzenie siebie | |
ELŻBIETA JASTRZĘBSKA | |
Działania twórcze w dydaktyce języka francuskiego jako obcego w perspektywie współczesnych podręczników | 133 |
ALICJA UNGEHEUER-GOŁĄB | |
Wychowanie przez sztukę w edukacji literackiej dziecka | 151 |
DANUTA MUCHA | |
Twórczość literacka studentów piotrkowskiej polonistyki | 163 |
Obraz — wizja — samopoznanie | |
ELŻBIETA PŁÓCIENNIK | |
Obraz jako czynnik wspomagający rozwój twórczości dziecka | 173 |
DOROTA ŚWIDZIŃSKA | |
Ekspresja malarzy XX wieku jako inspiracja twórczych poszukiwań adolescentów | 197 |
RYSZARDA EWA BERNACKA, DOROTA TURSKA | |
Mandala jako forma ekspresji młodzieży. W kręgu jungowskich inspiracji | 207 |
Twórczość — profilaktyka — wsparcie | |
MAŁGORZATA ŁĄCZYK | |
Predylekcje do twórczości codziennej i ryzyko osamotnienia młodzieży — ramowy model teoretyczny i diagnoza stanu w obszarze zjawisk | 227 |
ANNA BAUTSZ-SONTAG | |
Rozumienie emocji a kształtowanie kompetencji interpersonalnych. Praca w formule ekspresyjnych działań biblioterapeutycznych | 245 |
JADWIGA NIEDBAŁA | |
Taniec jako element socjoterapii młodzieży ze środowisk zagrożonych | 265 |
ELŻBIETA WIŚNIEWSKA | |
Taniec integracyjny jako forma aktywności wpływająca pozytywnie na samopoczucie dzieci niepełnosprawnych ruchowo | 281 |
KATARZYNA KRASOŃ | |
Cielesne kreowanie roli. Wizualizacyjne techniki parateatralne jako wsparcie rozwoju | 297 |
Inne oblicza autokreacji | |
ARKADIUSZ WĄSIŃSKI | |
W poszukiwaniu sensu bycia rodzicem, czyli o duchowym zrodzeniu na drodze autokreacji do rodzicielstwa adopcyjnego | 315 |
Recenzje | |
Rzeczywistość, perswazyjność, falsyfikacja w optyce wychowania i edukacji. Red. M. Kisiel i T. Huk. Katowice, Oficyna Wydawnicza Wacław Walasek 2009, ss. 342, ISBN 978-83-60743-19-5 (Anna Watoła) | 333 |
„Biuletyn dla Nauczycieli” 2009, nr 2 (Mirosław Kisiel) | 337 |