„Chowanna” 2011, R. 54 (67), T. 1 (36): Twórczość – ekspresja – aktywność artystyczna w rozwoju dzieci i młodzieży

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

23,52  33,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 33,60 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 23,52 zł  


23,52

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tom „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Krasoń mieści artykuły skupione wokół tematyki unowocześniania siebie, rozumianego jako autokreacja i ekspresja twórcza, wzbogacone o zagadnienia z obszaru edukacji artystycznej. Kolejne teksty, zgrupowane w czterech częściach, ukazują aspekty teoretyczne i empiryczne zapowiedzianej tytułem tematyki, dlatego też zainteresowani tomem mogą być nie tylko pedagodzy i studenci pedagogiki, ale także ludzie sztuki oraz animatorzy działań artystycznych dzieci i młodzieży.


Rok wydania2014
Liczba stron350
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  SPIS TREŚCI
  
  Wstęp (Katarzyna Krasoń)    7
  
  Artykuły
  
  Kreacja — rozwój — aktywność artystyczna
  
  JANINA USZYŃSKA-JARMOC
  Czego nie wiemy o twórczości w szkole? Obszary zdeformowane, ignorowane i/lub zaniedbane    13
  
  MACIEJ KARWOWSKI
  The Creative Mix? Teacher’s Creative Leadership, School Creative Climate, and Students’ Creative Self-Efficacy    25
  
  MACIEJ KARWOWSKI, JACEK GRALEWSKI
  Zmotywowana kreatywność: synergia motywacyjna postawy twórczej młodzieży    45
  
  MONIKA WRÓBLEWSKA
  Rozwój przez nabywanie kompetencji (w aspekcie uwarunkowań aktywności twórczej)    59
  
  KAMILA WITERSKA
  Drama kreatywna — perspektywa rozwojowa    71
  
  ALICJA GAŁĄZKA
  Drama kreatywna a inteligencja emocjonalna. Przykład wykorzystania wybranego modelu badań empirycznych    83
  
  MAREK ŚWIECA
  Aktywność artystyczna młodzieży w zakresie teatru    105
  
  URSZULA BISSINGER-ĆWIERZ
  Nowe wymiary ewaluacji osiągnięć artystycznych uczniów szkół muzycznych    115
  
  Język — tekst — tworzenie siebie
  
  ELŻBIETA JASTRZĘBSKA
  Działania twórcze w dydaktyce języka francuskiego jako obcego w perspektywie współczesnych podręczników    133
  
  ALICJA UNGEHEUER-GOŁĄB
  Wychowanie przez sztukę w edukacji literackiej dziecka    151
  
  DANUTA MUCHA
  Twórczość literacka studentów piotrkowskiej polonistyki    163
  
  Obraz — wizja — samopoznanie
  
  ELŻBIETA PŁÓCIENNIK
  Obraz jako czynnik wspomagający rozwój twórczości dziecka    173
  
  DOROTA ŚWIDZIŃSKA
  Ekspresja malarzy XX wieku jako inspiracja twórczych poszukiwań adolescentów    197
  
  RYSZARDA EWA BERNACKA, DOROTA TURSKA
  Mandala jako forma ekspresji młodzieży. W kręgu jungowskich inspiracji    207
  
  Twórczość — profilaktyka — wsparcie
  
  MAŁGORZATA ŁĄCZYK
  Predylekcje do twórczości codziennej i ryzyko osamotnienia młodzieży — ramowy model teoretyczny i diagnoza stanu w obszarze zjawisk    227
  
  ANNA BAUTSZ-SONTAG
  Rozumienie emocji a kształtowanie kompetencji interpersonalnych. Praca w formule ekspresyjnych działań biblioterapeutycznych    245
  
  JADWIGA NIEDBAŁA
  Taniec jako element socjoterapii młodzieży ze środowisk zagrożonych    265
  
  ELŻBIETA WIŚNIEWSKA
  Taniec integracyjny jako forma aktywności wpływająca pozytywnie na samopoczucie dzieci niepełnosprawnych ruchowo    281
  
  KATARZYNA KRASOŃ
  Cielesne kreowanie roli. Wizualizacyjne techniki parateatralne jako wsparcie rozwoju    297
  
  Inne oblicza autokreacji
  
  ARKADIUSZ WĄSIŃSKI
  W poszukiwaniu sensu bycia rodzicem, czyli o duchowym zrodzeniu na drodze autokreacji do rodzicielstwa adopcyjnego    315
  
  Recenzje
  
  Rzeczywistość, perswazyjność, falsyfikacja w optyce wychowania i edukacji. Red. M. Kisiel i T. Huk. Katowice, Oficyna Wydawnicza Wacław Walasek 2009, ss. 342, ISBN 978-83-60743-19-5 (Anna Watoła)    333
  
  „Biuletyn dla Nauczycieli” 2009, nr 2 (Mirosław Kisiel)    337
RozwińZwiń