INNE EBOOKI AUTORA
-36%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Blogi przekroczyły granice internetu, wprowadzając się do literatury pięknej, młodzieżowej czy publikacji z humanistyki. Ped@gog w blogosferze jest kolejną próbą uzupełnienia naszej wiedzy o reakcji obywatelskiej na przejawy życia społeczno-politycznego w naszym kraju. Te teksty pomagają zrozumieć rzeczywistość, poznać źródła opisywanych przypadków, budzą zwątpienie w szczerość obietnic władz, sprzeciw przeciwko wypaczeniom czy przedmiotowemu traktowaniu wyborców/ obywateli są wreszcie naturalną reakcją na przejawy zła, głupoty, cynizmu, obłudy czy fałszu. Nie brak w nich wielu empatycznych reakcji Autora, pomagających tym, którzy szukają swojego miejsca w otaczającej rzeczywistości.
Trudno przejść obojętnie wobec zapisów z dziennika Pedagoga/Naukowca/Rodzica. Na pewno warto je zweryfikować z własnymi odczuciami.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 394 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-214-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Od wydawcy | 10 |
Minister też człowiek | 11 |
Tajne wybory – tajne wyniki | 11 |
Wychowanie emocjonalne | 12 |
Edukacja domowa | 14 |
Stypendystka Prezydenta | 15 |
Strachy na Lachy | 16 |
Geniusz czy kłamca? | 17 |
Nie zapomniał wół jak cielęciem był | 18 |
Tłumne krzewienie się idei | 19 |
Bingo dla dzieci | 20 |
Wakacje | 22 |
Wielka ulga | 22 |
Kolejna marionetka | 23 |
Nieżywe Trupy | 24 |
Kanon | 26 |
Zasady z-obowiązują nie tylko w ostatniej chwili | 27 |
Standardy kształcenia nauczycieli | 28 |
Co sądzicie o edukacji domowej? | 30 |
I Love School | 41 |
Omnipotencja z zasady | 42 |
Nowy kanon lektur czy pomocy dydaktycznych | 43 |
Zabawka, która może zmieniać świat | 44 |
Edukacja demokratyczna | 45 |
Twarz | 47 |
Podgrzewanie ambicji | 48 |
Konferencja goni konferencje | 49 |
Kraj rodzicielskich rad | 53 |
Letnia Szkoła między posłuszeństwem a kapitałem społecznym i agresją | 55 |
Komitet Nauk Pedagogicznych PAN | 56 |
Wykluczeni nie głosują na innych? | 57 |
Dwa światy | 58 |
Pokój nauczycielski | 60 |
Obrona | 61 |
Ulga na dzieci zanikającego społeczeństwa obywatelskiego | 63 |
O pedagogice i byciu wychowawcą w ogóle, nie tylko z okazji Dnia Edukacji Narodowej | 64 |
Jak tu się cieszyć z nagrody? | 66 |
Konkurs | 67 |
Obłuda jest cnotą? Studium indywidualnego przypadku | 68 |
Wybory, czyli ucieczka od wolności | 70 |
Zagłosowałem i wyjeżdżam z kraju | 71 |
Na Słowacji | 72 |
Odpolitycznienie ministerstw i ministrów | 73 |
(De) centralizacja centrum? | 75 |
Edukacja znowu politycznie poprawna? | 77 |
Strach się bać! | 78 |
Żłobkowe | 79 |
Nekrofile są wśród nas | 79 |
Posłuszeństwo jako (nie-)zapomniany cel wychowania | 81 |
Negatywnie o pozytywnej pedofilii | 83 |
Demokratycznie o edukacji demokratycznej | 86 |
Praca domowa dla kandydatki na ministra edukacji | 88 |
Biedni, ale szczęśliwi? | 91 |
Pajdocentryzm w przedsiębiorczości i sztuce | 92 |
Bon oświatowy | 93 |
Zlikwidować… i mieć z głowy | 94 |
Nie był, nie słyszał, przeczytał i zwymyślał | 101 |
Kto się bawi w głuchy telefon? | 104 |
Wolnoć Tomku w swoim domku! | 104 |
Przymus czy wolność? | 107 |
Los w perspektywie pedagogicznej | 110 |
Kontrowersje wokół religii na maturze | 111 |
Briefing ad acta | 113 |
Przedświąteczne przesłanie na czas poświąteczny | 114 |
Summum ius, summa iniuria | 116 |
Boże Narodzenie | 117 |
Problem stary jak świat? | 120 |
Kończy się rok batalii o szkołę | 121 |
Rachunek z płynnej rzeczywistości | 124 |
Krytyka w pedagogice | 125 |
Pierwsza taka zdrada | 127 |
Analfabeci kształcą nasze dzieci? | 128 |
Norma postkapitalistyczna, czyli jak grać w Trambambulę | 133 |
Więcej ciszy! | 135 |
Edukacyjny aspekt kontraktu | 137 |
Co dalej z kształceniem zawodowym? | 139 |
Kuratorzy jak biegacze długiego, średniego lub krótkiego dystansu | 143 |
W drodze do pracy | 145 |
Sara a choroba polskiej szkoły | 146 |
Jak dzieci muszą spijać piwo nawarzone przez dorosłych | 149 |
Poprzeczka a poczucie winy i spełnienia | 149 |
Zemsta redakcji! Brawo dyrektorzy łódzkich gimnazjów! | 156 |
Resocjalizacja na odległość | 156 |
Pytanie retoryczne czy demistyfikujące? | 159 |
Oświatowa furmanka | 161 |
Kolejna zmiana kuratorów oświaty | 162 |
Rodzicielski sposób na podwyżki płac w oświacie | 163 |
Zbiór codziennych gratulacji i życzeń | 165 |
Niszczycielska rola klapsa | 167 |
Powstaje nowa szkoła alternatywna | 171 |
O upadku Łódzkiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego | 173 |
Pedagogiczna lista old-(prze)bojów | 176 |
Żegnamy Profesora | 178 |
Czyje są nasze dzieci? | 180 |
Big Brother w szkołach | 185 |
O próbie zatopienia Rzecznika Praw Dziecka | 188 |
Sekscesy na gimnazjalnej stronie | 195 |
Tylko dla poliglotów | 196 |
Zamknąć panią minister edukacji w gabinecie | 197 |
Umarł król, niech żyje król! | 198 |
Najchłopszy | 199 |
Wszyscy wszystkim ślą życzenia | 200 |
Motyl motylowi nierówny | 201 |
Tylko konto a’vista zrobi z kogoś magistra… pedagogiki | 203 |
Każdy kij ma dwa końce | 208 |
Habilitacje z certyfikatem | 210 |
Szkolna gra w destrukcję | 213 |
Fenomen edukacyjnej ZDRADY z drugiej strony | 228 |
Prawo ucznia do wyboru (narzuconej mu) szkoły | 230 |
Kto nie pożąda pedagogiki jako kierunku studiów? | 238 |
Zbliża się kolejna fala strajków | 241 |
Kowal zawinił, a powiesili | 243 |
Pedagodzy wszelkiej maści – łączcie się! Towarzystwo na Was czeka! | 244 |
Gimnazjaliści ofiarami pedagogicznej indolencji władz oświatowych | 246 |
Anonim, choć nie Gall, czyli jak małe Hitlerki wciąż krążą wśród nas | 250 |
Brygady premiera czy premiera brygad? | 252 |
Niedźwiedzia przysługa | 253 |
Wyjść ze świata ciszy | 254 |
Klucze do zabijania indywidualności | 256 |
Kto gorszy? | 259 |
Jak znieść habilitacje? | 261 |
Czas wielkich pytań Krzysztofa Zanussiego | 262 |
Typy i typki | 263 |
Sztuka konsultacji | 264 |
Święto każdej Mamy | 265 |
Upadek dobrych obyczajów | 266 |
Ruch rodzicielskiej troski | 273 |
O wielki Boże et cetera | 273 |
Polsko-słowackie habilitacje | 275 |
Zaliczenie czy wykład w promocji? | 278 |
Korczak w sutannie – odznaczony | 298 |
Pytanie o szkołę wyższą W trosce o człowieczeństwo | 300 |
Koniec szkoły czy nauczyciela? | 302 |
Habilitacyjne manipulacje | 304 |
Pedagodzy zostali totalnie wyautowani | 305 |
Kłamstwo ma krótkie nogi | 306 |
Plagiat na konkurs czy może konkurs na plagiat? | 310 |
Matrymonialny wybór szkoły | 312 |
Wybór szkoły podstawowej dla dziecka | 319 |
Ostatnie pożegnanie | 324 |
Rzecznik praw dziecka czy sumień ludzkich? | 324 |
Twórcza atomizacja pedagogiki | 326 |
Dzieje wychowania socjalistycznego | 331 |
Chorwacka pedagogika | 335 |
Kazanie Księdza Profesora | 339 |
Ameryka! | 340 |
Nowy rok szkolny z perspektywy dziecka? | 341 |
A może Szkoła Wirtualna? | 343 |
Czy nasze dzieci noszą w tornistrach makulaturę? | 345 |
Habilitacja na skróty? | 348 |
Łańcuszek dobrej woli czy naiwności? | 350 |
Kuratoryjna segregacja? | 352 |
Wypaleni świadkowie i sprawcy zła | 355 |
Kryzys harcerstwa czy kryzys wiedzy o jego założeniach i ich praktykowaniu? | 360 |
Dzieci 6-letnie kartą przetargową polityków! | 364 |
Siewcy czarnego wychowania | 366 |
Montessori w Ignatianum | 367 |
Roszczeniowi rodzice | 368 |
Co z tym paternalizmem w polityce oświatowej? | 370 |
Czyje są nasze dzieci? | 371 |
Moda na szkolne prowokacje? | 373 |
Rodzice dzieci z niepełnosprawnością walczą o zmianę świadczeń | 374 |
Dzień Edukacji Narodowej | 379 |
Wirtualne uspołecznienie oświaty jako ruch rodzicielskiego oporu | 381 |
W pociągu reformy oświatowej | 382 |
Uczniowie i ryby praw nie mają | 384 |
Akademickie manipulacje | 387 |
Kuratoria oświaty lekceważą prawa uczniów | 389 |
Powstanie nowe czasopismo oświatowe | 391 |